Anklageren

Islams invasion i Europa

Recommended Posts

Anklageren
For 12 minutter siden, Zorglup skrev:

I det interview jeg så med ham i deadline, virkede han meget redelig. ;)
Og han påpegede fejl og mangler ved både højre og venstre. Så jo, han virkede meget saglig.

Han er neokonservativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 6 minutter siden, Anklageren skrev:

Han er neokonservativ. 

Og ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 17 timer siden, Zorglup skrev:

Og ?

Stalin, Hitler og Mao var idealister.

Man kan ikke sige, at idealisme altid vil medføre massemord - men jeg vil sige, at idealisme er farligt, fordi det har en fætter som hedder: fanatisme.

Jeg tror faktisk, at USA er på vej ud i en borgerkrig, og det er både godt og skidt.

Det gode er, at efter den sidste borgerkrig fulgte der 150 år med politisk stabilitet i Nordamerika, Slaveriet blev jo også afskaffet.

Det bliver selvfølgelig frygteligt for dem, der kommer til at opleve den, men noget tyder på, at det ikke kan undgås.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
1 time siden, Anklageren skrev:

Man kan ikke sige, at idealisme altid vil medføre massemord - men jeg vil sige, at idealisme er farligt, fordi det har en fætter som hedder: fanatisme.

Jeg tror faktisk, at USA er på vej ud i en borgerkrig, og det er både godt og skidt.

Det gode er, at efter den sidste borgerkrig fulgte der 150 år med politisk stabilitet i Nordamerika, Slaveriet blev jo også afskaffet.

Det bliver selvfølgelig frygteligt for dem, der kommer til at opleve den, men noget tyder på, at det ikke kan undgås.

USAs fremtid virker for mig meget uforudsigelig. Store problemer ses ude i horisonten. Der er det etniske, men langt vigtigere er den politiske splittelse. Dog har jeg ikke været i USA i rigtigt lang tid, så jeg har ikke de store forudsætninger for at have den korrekte analyse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 12/1/2019 at 12:23, Anklageren skrev:

USA er på vej ud i en borgerkrig men noget tyder på, at det ikke kan undgås

.... XD

Du er sjov.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Mange af bogens kilder ligger her: http://centerforhistorieformidling.dk/korstogene.html

Pave Urbans tale var den officelle start, men forhistorien er vigtig, for Islams ekspansion gik ud over kristne samfund, og til sidst besluttede vi os for, at nu måtte vi gøre noget. 

Den bog jeg snart er færdig med, handler ikke om korstogene, men om hvorfor Vesten er så unik. Islam er måske en gave for himlen, for nu har vi i Vesten siden 1945 hygget os som små hobbitter, mens verden udenom har forandret sig. Og efterhånden er ufreden kommet til Herredet. Så vi igen kan vågne op til dåd :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmarksson
On 8.1.2019 at 14:30, Anklageren skrev:

Det er sidste gang Europa har været truet af islam, og som jeg indledte med at skrive, gjorde europæerne muslimerne til undersåtter i kolonierne - overlegne som de har været i århundreder - og stadig er.

Meget spændende oplæg - jeg vidste ikke at ungarerne bad Osmannerriget om hjælp før de belejrede Wien.
Måske forståeligt, så vidt jeg véd var der religiøs tolerence i Osmannerriget - hvad der absolut ikke var i Europa, på den tid.

Til citatet: Jeg tænker tit, at mange problemer skyldes kolonimagternes fremfærd i 1700- og 1800 tallet.
Holdningen til andre folk og kulturer var ikke specielt positiv - for nu at sige det pænt.
Så det er ikke så underligt, at der er nogle frustrationer.
Nu er de jo pludselig mange, og selvsikkerheden vokser - og religion er måske mest et påskud, eller en måde at sige 'tak for sidst' til Europæerne ...

Jeg har også tænkt på, om de konflikter (mellem kristne og muslimer) har rødder i eet eller andet der ligger længere tilbage end islam og måske endda kristendommen?
Nogen der véd noget om dét?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 3 minutter siden, udmarksson skrev:

så vidt jeg véd var der religiøs tolerence i Osmannerriget - hvad der absolut ikke var i Europa, på den tid.

Det er en sandhed med modifikationer. :) Læs den bog, jeg har anbefalet. Den er hurtigt læst. Og fås via ethvert folkebibliotek, som hurtigt kan bestille den hjem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind