Anklageren

Islams invasion i Europa

Recommended Posts

Anklageren

Det her har jeg tænkt mig at skrive ud fra hukommelsen, og hvis det bliver nødvendigt, vil jeg senere søge dokumentation.

I dag er det allerede glemt, at de kristne i Europa har gjort de fleste muslimske lande til kolonier indtil sidste halvdel af 1940'erne.

Det en hel del husker er: Slaget ved Wien - som i deres selvforståelse reddede europærerne fra en skæbne værre end døden.

Nu er det over tre hundrede år siden, og jeg vil her skrive om det, som man plejer at fortie.

Dengang sad en familie - som er kendt for at se mærkelige ud fordi de var indavlede - solidt på magten i Centraleuropa: Habsburgerne eller Huset Habsburg

Sydøst for habsburgerne var osmannerne en stormagt, hvis nordvestgrænse i århundreder gik omkring serbien.

Habsburgerne blev arving til Ungarns trone, og det startede noget uro, så Ungarn blev delt mellem habsburgerne, osmannerne og den ungarnske adel.

Inkvisitionen

De kristne kunne ikke enes, og habsburgerne tilsluttede sig den katolske inkvisition, som lyste protestanterne i band - og brændte protestanter på bålet.

Protestenterne i Ungarn og den ungarske adel bad derfor osmannerne om hjælp imod habsburgerne.

Det var nok ikke fordi de elskede islam, men der var ikke andre, som kunne gå op imod habsburgerne. Desuden lovede osmannerne dem magten i Ungarn, for osmannerne var mere interesserede i at få adgang til Østersøen.

Det endte med et stort slag ved Wien, som osmannerne tabte, fordi Wien blev undsat af en hær fra Polen.

Det er sidste gang Europa har været truet af islam, og som jeg indledte med at skrive, gjorde europæerne muslimerne til undersåtter i kolonierne - overlegne som de har været i århundreder - og stadig er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Tilfældet Habsburg

I Wikipedia er Habsburgerne nævnt som et grelt eksempel på menneskelig indavlsdepression

Citat:

Karl 2.s forfædre

I familien Habsburg ses et klassisk (og grelt) eksempel på indavl. Som det ses af figuren, er adskillige af Karl 2.s forfædre nært beslægtede:

Hans far, Filip 4. af Spanien, er onkel til hans mor, Maria Anna af Østrig,

Hans mormor, Maria Anna af Spanien, er kusine til hans morfar, kejser Ferdinand 3.,

Hans farmor, Margareta af Østrig, er kusine til hans farfars mor, Anna af Østrig,

Hans farfars far, Filip 2. af Spanien, er onkel til hans farfars mor,

Hans farfars morfar, kejser Maximilian 2., var fætter til Maria af Spanien, hans farfars mormor,

Hans farfars farfar, kejser Karl 5., var fætter til hans farfars farmor, Isabella af Portugal.

På denne baggrund kan det ikke undre at de særlige habsburgske ansigtstræk gennem tiden forstærkedes og forværredes til egentlige deformationer. Karl 2. var således ude af stand til at tygge og desuden mentalt tilbagestående, sandsynligvis som følge af indavl.

https://da.wikipedia.org/wiki/Indavl#Tilfældet_Habsburg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 16 timer siden, Anklageren skrev:

Tilfældet Habsburg

Selv Spaniens abdicerede kong, Juan Carlos I, er også en efterkommer af familien Habsburg, selv hos ham ses de Habsburgske ansigtstræk:

1506420766732-Juan_Carlos_I_of_Spain_200

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 8/1/2019 at 14:30, Anklageren skrev:

Det er sidste gang Europa har været truet af islam, og som jeg indledte med at skrive, gjorde europæerne muslimerne til undersåtter i kolonierne - overlegne som de har været i århundreder - og stadig er.

Efter min mening er Europa og den europæiske kultur stærkt truet af islam pt. De har fået en ny måde at invadere på som ser ud til at virke.

I dag er kristendommen stort set udryddet i den nordlige del af Afrika og Mellemøsten (på 100 år til nu er andelen af kristne faldet fra 20% til 4) og der er konstant angreb på kristne kirker o.lign.

Samtidig er Vesteuropa gået fra stort set ikke at have muslimer til at have måske omkring 10% (gætværk fra min side). Overalt i verden har muslimer vist sig så godt som umulige at sameksistere med Dette ser vi også i høj grad i Vesteuropa og der er ingen grund til at tro at det ikke vil tiltage efterhånden som andelen af muslimer øges. Hvad vi har set af terror og andet i Europa er kun begyndelsen. Vi vil se en eskalering af de problemer islam har bragt med sig i de kommende årtier indtil det bryder ud i mere direkte konfrontationer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Det spidser til fordi "kristne" lande har angrebet muslimske lande militært.

Kristendommen blev bragt til et land som Irak i det 1. århundrede af Thomas Apostlen og Mar Addai ( Thaddeus of Edessa ) og hans elever Aggai og Mari . Thomas og Thaddeus tilhørte de tolv apostle.

I Irak talte kristne omkring 1.500.000 i 2003 - hvilket svarer til over 6% af befolkningen på 26 millioner (fra 1,4 millioner eller 8,5% af 16,5 millioner i 1987).

Siden da er det blevet estimeret, at antallet af kristne i Irak er faldet til så lavt som 250.000 i 2018. 

Det skyldes jo at bl.a. Danmark var med til at invadere Irak.

Det er da en reaktion som danske islamkritikere må kunne forstå, fordi de i mindre grad har reageret på en tilsvarende måde (Danmark er ikke blevet angrebet).

https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Iraq

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 48 minutter siden, dna skrev:

Efter min mening er Europa og den europæiske kultur stærkt truet af islam pt. De har fået en ny måde at invadere på som ser ud til at virke.

I dag er kristendommen stort set udryddet i den nordlige del af Afrika og Mellemøsten (på 100 år til nu er andelen af kristne faldet fra 20% til 4) og der er konstant angreb på kristne kirker o.lign.

Samtidig er Vesteuropa gået fra stort set ikke at have muslimer til at have måske omkring 10% (gætværk fra min side). Overalt i verden har muslimer vist sig så godt som umulige at sameksistere med Dette ser vi også i høj grad i Vesteuropa og der er ingen grund til at tro at det ikke vil tiltage efterhånden som andelen af muslimer øges. Hvad vi har set af terror og andet i Europa er kun begyndelsen. Vi vil se en eskalering af de problemer islam har bragt med sig i de kommende årtier indtil det bryder ud i mere direkte konfrontationer.

Svaret er pinligt indlysende. 
Lang hovedparten af muslimer i DK , er gode integrerede borgere. Og har efterhånden været det i lang tid. Så svaret er jo indlysende, at muslimer integrerer sin fint. Det er bare ærgerligt at en lille del, (ekstremister og terrorister) ødelægger deres ry. Folks fordomme som helhed, gør dem til en udsat befolkningsgruppe, og ingen hetz eller stigmatisering af denne gruppe, kan retfærdiggøres. 

Det er heldigvis også indlysende for langt de fleste. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 timer siden, ThomasSneum skrev:

Svaret er pinligt indlysende. 
Lang hovedparten af muslimer i DK , er gode integrerede borgere. Og har efterhånden været det i lang tid. Så svaret er jo indlysende, at muslimer integrerer sin fint. Det er bare ærgerligt at en lille del, (ekstremister og terrorister) ødelægger deres ry. Folks fordomme som helhed, gør dem til en udsat befolkningsgruppe, og ingen hetz eller stigmatisering af denne gruppe, kan retfærdiggøres. 

Det er heldigvis også indlysende for langt de fleste. :)

Selvfølgelig er der integrerede muslimer som fungerer udmærket (jeg kender selv nogle stykker), men at skrive at det er langt hovedparten ved jeg ikke om du har belæg for. Jeg har heller ikke belæg for at skrive at langt hovedparten er terrorister så derfor gør naturligvis ikke det.

Men jeg ved at et anerkendt tysk institut lavede en ganske omfattendeundersøgelse blandt tyrkiske og marokkanske muslimer (mig bekendt er det nogle af dem, der har været i Europa længst og derfor har haft længst tid til at integrere sig) i seks europæiske lande. I den fandt man blandt andet frem til at 65% mente sharialov var vigtigere end loven i det land de boede i, og 44% kunne betegnes som fundamentalister. Ikke ligefrem hvad jeg mener er gode integrerede borgere.

https://www.gatestoneinstitute.org/4092/europe-islamic-fundamentalism

Jeg mener så at den stigmatisering, der sker er noget de har gjort sig fortjent til (ikke nødvendigvis enkeltpersonerne). Der blev taget godt imod dem og de udnyttede gæstfriheden på det groveste. Det har så ført til en mere og mere barsk tone, men den er ikke kommet bare fordi islamofober er "bange for fredelige muslimer" som venstrefløjen ofte prøver at udlægge det. Den barske tone er kommet pga mange udlændinges opførsel.

Det er ikke uden grund at DF i sin tid (90'erne) stod temmelig alene om at være indvandrerkritiske og nu gælder det hele højrefløjen, Socialdemokratiet og i nogle tilfælde endda SF. Det er ikke bare grundløs stigmatisering eller hetz mod en "udsat befolkningsgruppe".

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

1 time siden, dna skrev:

Det er ikke uden grund at DF i sin tid (90'erne) stod temmelig alene om at være indvandrerkritiske og nu gælder det hele højrefløjen, Socialdemokratiet og i nogle tilfælde endda SF. Det er ikke bare grundløs stigmatisering eller hetz mod en "udsat befolkningsgruppe".

Der mangler en masse nuancer.

Der er ihvertfald ikke tale om, at danskerne vil have muslimerne ud af Danmark. Vi hører ikke den almindelige dansker i indvandrerdebatten, for de gider ikke blive svinet til. Nogen hidser sig jo helt vildt op, når de debatterer islam, og og glemmer alt om almindelig høflighed.

De partier, som er gået ind for at repatriere muslimerne, kan ikke samle nok stillere til at komme i folketinget. Danskernes Parti har været mest succesfulde i den retning, men blev opløst fordi de ikke havde en chance for at blive opstillingsberettigede til Folketinget.

Der er derfor grund til at tro, at danskerne er mere bekymrede for, at der skal blive for mange muslimer - altså at man skal trykke på bremsen - end at de ønsker muslimerne ud.

De indvandrerkritiske er meget langt fra at være en enig gruppe.

Nogen går ind for at bevare den hvide races gener, mens de fleste bare har en forståelig skepsis overfor nogen, der har andre normer, som de ikke kender.

Det er ikke den almindelige dansker, som fører en hetz imod islam - for så havde der nok været "udsmiderpartier" i folketinget.

- men de politisk ukorrekte tror jo i deres egen selvforståelse, at de er en del af en enorm bølge, som er på vej til at skylle ind over den vestlige civilisation - men de er bare blevet tungen på vægtskålen, og derfor er de gamle partier blevet mere indvandrerkritiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 14 timer siden, dna skrev:

Selvfølgelig er der integrerede muslimer som fungerer udmærket (jeg kender selv nogle stykker), men at skrive at det er langt hovedparten ved jeg ikke om du har belæg for. Jeg har heller ikke belæg for at skrive at langt hovedparten er terrorister så derfor gør naturligvis ikke det.

Men jeg ved at et anerkendt tysk institut lavede en ganske omfattendeundersøgelse blandt tyrkiske og marokkanske muslimer (mig bekendt er det nogle af dem, der har været i Europa længst og derfor har haft længst tid til at integrere sig) i seks europæiske lande. I den fandt man blandt andet frem til at 65% mente sharialov var vigtigere end loven i det land de boede i, og 44% kunne betegnes som fundamentalister. Ikke ligefrem hvad jeg mener er gode integrerede borgere.

https://www.gatestoneinstitute.org/4092/europe-islamic-fundamentalism

Jeg mener så at den stigmatisering, der sker er noget de har gjort sig fortjent til (ikke nødvendigvis enkeltpersonerne). Der blev taget godt imod dem og de udnyttede gæstfriheden på det groveste. Det har så ført til en mere og mere barsk tone, men den er ikke kommet bare fordi islamofober er "bange for fredelige muslimer" som venstrefløjen ofte prøver at udlægge det. Den barske tone er kommet pga mange udlændinges opførsel.

De rapporter er vendt herinde et utal af gange. 
Undersøgelserne kan ikke tages i den kontekst som din kilde har udlagt det til. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gatestone_Institute

Kildekritik min ven. 

Læs heller her: https://videnskab.dk/kultur-samfund/islam-er-ikke-et-problem-demokratiet

Islam er ikke et problem for demokratiet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren

Et andet sted skrev jeg, at Hizb-ut-Tahrir ikke hører hjemme i et demokrati. Det skyldes at Hizb-ut-Tahrir går ind for at sharia skal skrives ind i Gundloven. Hizb-ut-Tahrir er fundamentalister.

Sharia er flere ting. Sharia kan som nævnt skrives ind i lovgivningen, og så har man teokrati - også kaldet Gud-styre.

Det er næsten alle danskere enige om er noget lort. For mig at se er det meget vigtigt, at fundamentalister ikke bliver danske statsborgere med stemmeret til folketinget, så de får indflydelse på lovgivningen.

Sharia kan også være en rettesnor i den enkelte muslims liv - altså noget privat. Det rager ikke andre end muslimen selv og hans familie, hvis han ellers følger dansk lovgivning.

Det tror jeg mange er enige i.

Det store spørgsmål er, hvor mange fundamentalister der er, og dna og hans kammerater overdriver problemerne, for det gør de altid. Jeg forstår ikke, hvorfor de mener at udgifterne til flygtninge er højere, at kriminaliteten er værre end man tror osv. 

De bliver jo ikke anset for at være troværdige, og derfor skader de deres egen sag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind