Convex Earth

IT sikkerhed!

Recommended Posts

Convex Earth

IT sikkerhed!

https://www.bt.dk/krimi/her-er-de-ti-mest-anvendte-passwords-pas-paa-hvis-dit-er-paa-listen

"Her er de ti mest anvendte passwords: Pas på, hvis dit er på listen.

Hvis du går rundt og tænker, at du har valgt et kreativt og ubrydeligt kodeord til dine konti, så tag lige et blik på listen herunder.

For hvis dit kodeord er at finde på listen over de ti mest anvendte passwords, så er det nok en god idé at få den skiftet. Hurtigst muligt."

De ti mest anvendte passwords er:

123456

password

123456789

12345678

12345

111111

1234567

sunshine

qwerty

iloveyou

Ovennævnt er de mest anvendte password, som hackere og kriminelle meget nemt kan gætte, og derfor bør du skifte til mere sikre password/kodeord!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det tror jeg du har ret i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Det med password er en balancegang. På den ene side skal det ikke være for nemt, for så kan det nemt brydes. Men på den anden side skal det heller ikke være så svært, at man ikke selv kan huske det. Et eksempel på et password, de fleste ville have svært ved at huske, ville være "79c49bvzq7g9facx7295065ggdgdc946". Det ville man nærmest skulle være autist for at huske....

Så det gælder vel om at finde noget, man godt selv kan huske, men som er svært at regne ud for andre. Det kan f.eks. være ens kærestes fødselsdag blandet op med et eller andet ord, man har valgt - og som man måske har et personligt forhold til. Hvis man f.eks. har en kæreste, der er født 170487 og man elsker byen Chicago, så man man kalde sit password "Chicago170487". Det ville stadig være svært for andre at gætte, men man ville sikkert godt selv kunne huske det.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
1 time siden, Lucianone skrev:

Det med password er en balancegang. På den ene side skal det ikke være for nemt, for så kan det nemt brydes. Men på den anden side skal det heller ikke være så svært, at man ikke selv kan huske det. Et eksempel på et password, de fleste ville have svært ved at huske, ville være "79c49bvzq7g9facx7295065ggdgdc946". Det ville man nærmest skulle være autist for at huske....

Så det gælder vel om at finde noget, man godt selv kan huske, men som er svært at regne ud for andre. Det kan f.eks. være ens kærestes fødselsdag blandet op med et eller andet ord, man har valgt - og som man måske har et personligt forhold til. Hvis man f.eks. har en kæreste, der er født 170487 og man elsker byen Chicago, så man man kalde sit password "Chicago170487". Det ville stadig være svært for andre at gætte, men man ville sikkert godt selv kunne huske det.

Det må vi fundere over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 14 minutter siden, Wizcarlo skrev:

Det må vi fundere over.

Jeg ved skam godt, at du savner mig - siden du absolut også skulle herind og drille.

Du har jo også skrevet mindst 7-8 indlæg om mig, siden jeg forlod det gamle forum. Jeg er da skam beæret over din interesse.

Hvis du vil debattere seriøst, er du da velkommen herinde. Der er mange gode debatter. Men hvis du hellere vil afspore og trolle, så er d-d- nok mere velegnet for dig, da mod jo derinde glimrer ved sit fravær.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 3 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg ved skam godt, at du savner mig - siden du absolut også skulle herind og drille.

Du har jo også skrevet mindst 7-8 indlæg om mig, siden jeg forlod det gamle forum. Jeg er da skam beæret over din interesse.

Hvis du vil debattere seriøst, er du da velkommen herinde. Der er mange gode debatter. Men hvis du hellere vil afspore og trolle, så er d-d- nok mere velegnet for dig, da mod jo derinde glimrer ved sit fravær.

Skriver du ikke også under pseudonymet: "Forsvareren" derovre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 timer siden, Anklageren skrev:

Skriver du ikke også under pseudonymet: "Forsvareren" derovre?

Nej, jeg har ikke flere profiler derovre. Ham, der imiterer mig og kalder sig "Frederico", er en efteraber. "Forsvareren" er måske den samme, hvem ved?!

Men modsat hvad I tror, gider jeg ikke profilgætteri. Jeg er kommet herover, fordi jeg ikke gider alle de intriger og alt den stalken og trolleri på den anden debat. Jeg udstillede det kun derovre, fordi mod ikke gjorde en fis ved problemet, men bare konsekvent ignorerede ens anmeldelser af efterabere, stalkere og trolls. Som det tydeligvis ses, er det IKKE blevet en skid bedre derovre, efter at jeg skred. Hvilket bare beviser, at jeg i hvert fald IKKE var problemet.😜

Det sjove er, at en uge efter jeg stoppede på den anden debat, havde 1/3 af brugerne fulgt mig med herover. Det tyder ikke på, at det dybest set var mig de var trætte af. Nok mere det generelt lave niveau derovre. For hvis jeg var problemet, skulle alt jo have været lykke og idyl, efter at jeg forlod debatten. Men nej, det blev blot værre. Så meget, at selv DU, Anklageren, til sidst forlod debatten. Du var faktisk den sidste, jeg havde set forlade debatten, da du jo var mega trofast derinde.B)

Så lad os holde os til emnet. Fordi herinde skrider mod nemlig ind, hvis man afsporer - modsat på den anden debat. Hvorfor trolls har trange kår herinde....

Hvis I vil mig noget off topic, så skriv fremadrettet i privatbesked, da jeg ikke har i sinde at diskutere d-d herinde. Nu gjorde jeg en enkelt undtagelse og så er vi jo allerede for meget off topic.😔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, Lucianone skrev:

Waauuuw. Jeg har funderet lidt over hvilket forum der kunne være så problemfyldt, som det er blevet beskrevet herinde nogle gange på det sidste, og det kommer totalt bag på mig, at det er d-d.

Jeg har vist en gammel profil derinde, men hver gang jeg var forbi virkede det noget dødt, så det er længe siden jeg har været der.

Utroligt som et forum kan ændre sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 52 minutter siden, Entrelac skrev:

Waauuuw. Jeg har funderet lidt over hvilket forum der kunne være så problemfyldt, som det er blevet beskrevet herinde nogle gange på det sidste, og det kommer totalt bag på mig, at det er d-d.

Jeg har vist en gammel profil derinde, men hver gang jeg var forbi virkede det noget dødt, så det er længe siden jeg har været der.

Utroligt som et forum kan ændre sig.

Det skyldes, at der på det sidste nærmest ingen moderation har været derinde - og så har det ene ord taget det andet og det er kammet totalt over. Sådan kan det gå, når det hele ender i anarki og når voksne mennesker opfører sig som små børn og mobber hinanden som var de 11 år gamle. Og udstiller man mobberne (i mangel af en aktiv mod), bliver man beskyldt for at være såkaldt "profilgnasker" (selvom man egentlig bare forsøger at skille de gode debattører fra mobberne/stalkerne).

Men det var igen off topic….

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 2 timer siden, Entrelac skrev:

Brug din sunde fornuft 😏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind