Rudi W

Undergravende virksomhed i systemet

Recommended Posts

ottoleisner
Skrevet (redigeret)
On 5/1/2019 at 12:41, Rudi W skrev:

Danske myndigheder bruger meget sjældent den særlige procedure, der kan anvendes til at stoppe tilstrømning af udlændinge fra lande, hvor der ikke er krig, men som ikke desto mindre (som velfærdsjægere) ankommer til Danmarks grænser og beder om - asyl.

I 2017 kom der f.eks. 326 asylansøgere fra Marokko og i 2018 nåede tallet i november op på 170. Og når de først er nået så langt som til Danmark, kan de se frem til mange måneders ophold, da det tager "en krig", før ders sager er vurderet og afvist.

Er der noget om, at det danske asylsystem bliver misbrugt af både visse asylansøgere og danske embedsmænd?

Er der noget om, at indvandrervenlige embedsmænd giver udlændinge, som åbenlyst ikke kan få asyl, adgang til midlertidigt ophold i Danmark for skatteydernes regning?

https://24nyt.dk/indvandrervenlige-embedsmaend-misbruger-asylsystemet/

Jeg kalder "de venlige" for forrædere mod deres eget land. Det, de foretager sig er en slags undergravende virksomhed. 

Ja du har helt ret og disse personer skal straffet for landsforrædderi,vi har ikke råd til at være socialkontor for hele verdenen,hvis  privatpersoner vil hjælpe så gør det men hold os andre udenfor som ikke har bedt om dette,pussigt nok er de lande som ønsker hjælp meget større end lille danmark,men de har jo heller ikke sygesikringbevis og offentlig forsørgelse 

Redigeret af fætter højbens fætter
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 36 minutter siden, fætter højbens fætter skrev:

Ja du har helt ret og disse personer skal straffet for landsforrædderi,vi har ikke råt til at være socialkontor for hele verdenen,hvis  privatpersoner vil hjælpe så gør det men hold os andre udenfor som ikke har bedt om dette,pussigt nok er de lande som ønsker hjælp meget større end lille danmark,men de har jo heller ikke sygesikringbevis og offentlig forsørgelse 

Du er del af et samfund som ikke deler din overbevisning. Det må du heller komme til term med. 

Og ingen har postuleret dit træmand om at være verdens bistandskontor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
Skrevet (redigeret)
For 16 timer siden, ThomasSneum skrev:

Du er del af et samfund som ikke deler din overbevisning. Det må du heller komme til term med. 

Og ingen har postuleret dit træmand om at være verdens bistandskontor. 

Nu tager jeg udgangs punkt det som indlægget handler om,og ikke om jeg er en del af et system

Redigeret af fætter højbens fætter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 33 minutter siden, fætter højbens fætter skrev:

Ni tager jeg udgangs punkt det som indlægget handler om,og ikke om jeg er en del af et system

Men det er du. :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
On 5/1/2019 at 17:21, Rudi W skrev:

Skal man have en naturvidenskabelig tankegang for at gå ind i debatten om f.eks. islam i Danmark? Ikke engang en samfundsvidenskabelig - eller jeg vover at skrive det: bare en holdning til emnet ..?

Nå, jeg ved jo forlods, at vi "sorte høiiiijreorienterede" altid dumper, hvis vi opponerer mod dig på debatfora. Der er ikke noget at gøre. Men en naturvidenskabelig tankegang - det var jeg godt nok ikke klar over var nødvendigt.  😆

Dumper, hvem dumper ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Tankevækkende.
Men spænd lige sølvpapirhattene :) De skulle jo nødigt ryge af, når vi bliver ivrige.
Jeg tror ikke, det er en konspiration, snarere prisen for vor gæstfrihed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
On 5/1/2019 at 13:21, Rudi W skrev:

Skal man have en naturvidenskabelig tankegang for at gå ind i debatten om f.eks. islam i Danmark? Ikke engang en samfundsvidenskabelig - eller jeg vover at skrive det: bare en holdning til emnet ..?

Nå, jeg ved jo forlods, at vi "sorte høiiiijreorienterede" altid dumper, hvis vi opponerer mod dig på debatfora. Der er ikke noget at gøre. Men en naturvidenskabelig tankegang - det var jeg godt nok ikke klar over var nødvendigt.  😆

ja - man skal have en naturvidenskabelig tilgang - især når man skriver så meget om statistik og økonomi, som du gør.

På kandidatuddannelsen i statistik på Københavns Universitet kræves der en bachelorgrad i matematik for at blive optaget på studiet.

https://studier.ku.dk/kandidat/statistik/adgangskrav/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 44 minutter siden, Anklageren skrev:

ja - man skal have en naturvidenskabelig tilgang - især når man skriver så meget om statistik og økonomi, som du gør.

På kandidatuddannelsen i statistik på Københavns Universitet kræves der en bachelorgrad i matematik for at blive optaget på studiet.

https://studier.ku.dk/kandidat/statistik/adgangskrav/

Nu er du useriøs !

Alle kan udtale sig om og debattere statistikker lige så meget de vil uden nogen som helst uddannelse og iøvrigt misbruges statistikker konstant efter forgodtbefindende til at fremme egne synspunkter !

Den eneste forskel på akedemikeren og arb.manden er at akademikeren er langt bedre til at misbruge statistikkerne !

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 5/1/2019 at 12:56, ThomasSneum skrev:

Find en ordentlig kilde og prøv igen. 

Så du vil gøre dig til dommer over hvad vi må debattere ud fra de kilder, der bliver henvist til? Det er en ufattelig arrogant holdning at have til siden og sine meddebattører og ret dræbende for debatten.

Et kort øjeblik legede jeg med tanken om at anmelde dit indlæg, men eftersom du er moderator så tænker jeg at det ikke vil have den store effekt alligevel eftersom du til tider fører dig frem som enehersker herinde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 13 timer siden, Patrioten skrev:

Nu er du useriøs !

Alle kan udtale sig om og debattere statistikker lige så meget de vil uden nogen som helst uddannelse og iøvrigt misbruges statistikker konstant efter forgodtbefindende til at fremme egne synspunkter !

Den eneste forskel på akedemikeren og arb.manden er at akademikeren er langt bedre til at misbruge statistikkerne !

Det bør man kun gøre, hvis man kender sine begrænsninger.

Jeg vil komme med et eksempel, som ikke handler om islam, fordi emnet er forgiftet

Akademikeren fifler tit med definitioner, hvis han lyver med statistik - og det er svært at opdage, hvis man ikke er akademiker.

(Ikke desto mindre citerer Rudi tit akademikere)

Jeg kan nævne som et eksempel, at Bjørn Lomborg i sin bog: Verdens Sande Tilstand - påstår, at der bliver mere og mere skov i verden, selvom man fælder regnskoven.

Altså at regnskoven i det store billede bliver erstattet med kommercielt drevet skov.

Det betyder jo meget for CO2-regnskabet.

Når en akademiker laver statistik, er skov ikke bare skov, som det er for arbejderen.

Skov er så og så mange træer pr. hektar.

Lomborg lavede så en definition, så der ikke er ret mange træer pr. hektar i "skov" - og så blive dele af det danske landbrugsareal til skov. Der er jo mange træer på det danske landbrugsareal omkring gårde, vandhuller og i hegn.

golfkolding.jpg

Hvor mange træer skal der være, for at det kan kaldes skov? Man må jo sætte en grænse et sted, hvis man laver statistik. (Her er det en golfbane).

Lomborg lavede på den måde - populært sagt - statistik som viser, at der bliver mere og mere skov i verden - selvom der bliver færre træer i verden.

Biolog Kåre Fog klager derfor til Udvalgene vedrørende Videnskabelig Uredelighed over Bjørn Lomborgs bog.

- men nu går politikere (som er modstandere af miljøforkæmperne) i selvsving, og angriber Udvalgene vedrørende Videnskabelig Uredelighed - og det er godt pressestof ...

Nu bliver det svært for de fleste at få øje på sandheden.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind