Rudi W

Undergravende virksomhed i systemet

Recommended Posts

Rudi W

Danske myndigheder bruger meget sjældent den særlige procedure, der kan anvendes til at stoppe tilstrømning af udlændinge fra lande, hvor der ikke er krig, men som ikke desto mindre (som velfærdsjægere) ankommer til Danmarks grænser og beder om - asyl.

I 2017 kom der f.eks. 326 asylansøgere fra Marokko og i 2018 nåede tallet i november op på 170. Og når de først er nået så langt som til Danmark, kan de se frem til mange måneders ophold, da det tager "en krig", før ders sager er vurderet og afvist.

Er der noget om, at det danske asylsystem bliver misbrugt af både visse asylansøgere og danske embedsmænd?

Er der noget om, at indvandrervenlige embedsmænd giver udlændinge, som åbenlyst ikke kan få asyl, adgang til midlertidigt ophold i Danmark for skatteydernes regning?

https://24nyt.dk/indvandrervenlige-embedsmaend-misbruger-asylsystemet/

Jeg kalder "de venlige" for forrædere mod deres eget land. Det, de foretager sig er en slags undergravende virksomhed. 

• Vred 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Find en ordentlig kilde og prøv igen. 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W
Skrevet (redigeret)
For 12 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Ingen vil forhindre dig i at læse løgnemedier som Politiken. Du ville bare gøre debatten en tjeneste ved at stoppe med dine efterligninger af Anklagerens brovtende facon, hvor I nægter at kommentere emnerne, hvis indlederen har henvist til en kilde, I ikke kan lide. 

Vi er skam mange, der er glade for at Danmarks relative ytringsfrihed giver os mulighed for at få besked om mangt og meget via Den korte Avis, Document, 24nyt, Uriasposten, Ditoverblik m.fl. Hold dig orienteret, så kan du jo "prøve igen!"😋  

Redigeret af Rudi W
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 10 minutter siden, Rudi W skrev:

Ingen vil forhindre dig i at læse løgnemedier som Politiken. Du ville bare gøre debatten en tjeneste ved at stoppe med dine efterligninger af Anklagerens brovtende facon, hvor I nægter at kommentere emnerne, hvis indlederen har henvist til en kilde, I ikke kan lide. 

Vi er skam mange, der er glade for at Danmarks relative ytringsfrihed giver os mulighed for at få besked om mangt og meget via Den korte Avis, Document, 24nyt, Uriasposten, Ditoverblik m.fl. Hold dig orienteret, så kan du jo "prøve igen!"😋  

Præcist! 

Ingen fornuftigt mennesker læser det skidt. Igen og igen tages de i løgne og fordrejninger... Det er ren tidsspilde. Find en lødig kilde som er underlagt pressenævnet og stop med spilde folks tid. 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W
For 2 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Præcist! 

Ingen fornuftigt mennesker læser det skidt. Igen og igen tages de i løgne og fordrejninger... Det er ren tidsspilde. Find en lødig kilde som er underlagt pressenævnet og stop med spilde folks tid. 

"Stop med at spilde folks tid." ->  Hvis der dermed menes, at du vil optræde som en slags herremand, der bestemmer hvad der må skrives/hvilke kilder, der må anvendes, så siger du da bare til. Du er jo moderator og sidder sikkert på spring for at banne mig fra forummet. Det er jo op til dig selv - men så længe du ikke har gjort det, vil jeg fortsætte med at skrive mine meninger (som jo deles af slet ikke så få). Sår'n er det bare.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 minut siden, Rudi W skrev:

"Stop med at spilde folks tid." ->  Hvis der dermed menes, at du vil optræde som en slags herremand, der bestemmer hvad der må skrives/hvilke kilder, der må anvendes, så siger du da bare til. Du er jo moderator og sidder sikkert på spring for at banne mig fra forummet. Det er jo op til dig selv - men så længe du ikke har gjort det, vil jeg fortsætte med at skrive mine meninger (som jo deles af slet ikke så få). Sår'n er det bare.

Når man tager udgangspunkt i en løgn, så bliver debatten derefter. Og mener du at det er op til andre at modbevise løgnen, igen og igen... det er ren tidsspilde. 

Du kan være helt rolig.. Jeg hverken kan eller vil smide nogen ud. Jeg holder alene øje med om du overholder debattens regler - og følger du dem ikke, så skal jeg nok sige til. 

Hatespeek er bla. ikke tilladt. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 34 minutter siden, Rudi W skrev:

FAKE news er et stort problem for demokratisk tænkende mennesker - men der er nogen, som er ligeglad med sandhedsværdien, når bare de kan lide budskabet

Det er ikke bare, når der er tale om direkte opfundne "nyheder" - men også - at man kan være helt sikker på, at hvis der f.eks. er nogen, som laver en beregning om, hvor store udgifterne er til indvandring - så er de for lave.

Andet er fuldstændig utænkeligt - så man kan godt regne ud, at sandheden ikke er i højsædet 🙂

Jeg synes jo, at det er dumt, fordi det medfører, at almindelige danskere ikke regner ret meget med, hvad der kommer fra den kant.

Det er præget af en bestemt bias (i modsætning til en naturvidenskabelig tankegang).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W

Skal man have en naturvidenskabelig tankegang for at gå ind i debatten om f.eks. islam i Danmark? Ikke engang en samfundsvidenskabelig - eller jeg vover at skrive det: bare en holdning til emnet ..?

Nå, jeg ved jo forlods, at vi "sorte høiiiijreorienterede" altid dumper, hvis vi opponerer mod dig på debatfora. Der er ikke noget at gøre. Men en naturvidenskabelig tankegang - det var jeg godt nok ikke klar over var nødvendigt.  😆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 18 timer siden, ThomasSneum skrev:

top-5-nationaliteter-dk-2013-17.png?widt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, dewey skrev:

top-5-nationaliteter-dk-2013-17.png?widt

Og hvordan viser de tal, at embedsmænd misbruger systemet? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind