Seeckt

Findes "out of my league", ja/nej

Recommended Posts

Seeckt

Man hører tit at man ikke skal holde igen med at gå efter nogen man kan lide, uanset om man er "i samme liga", da dette angiveligt ikke eksisterer. Men er det bare noget selvhjælps-snak?

Er smukke mennesker ikke kræsen hvad angår sex- og livspartners udseende?

Jeg kender personligt ingen par hvor den ene er væsentlig ringere angående krop, udseende og sikker personlig stil. Og jeg (middelmådig) har heller aldrig haft fornøjelsen med en "smuk som i SMUK" kvinde - de ser mig ikke, tror jeg. Så min personlige empiri siger, at der ER forskellige luftlag.

Jeres mening (gerne også fra smukke mennesker).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jemo

Jeg tror faktisk svaret er meget op til dig selv!

Forstået på den måde at hvis du selv synes der er en ”ligaforskel”, så tror jeg der bliver det, men hvis du tænker om modparten at denne er din ligemand, så er der ikke ligaforskel.

Jeg er på ingen måde i den gode ende af udseendeskalaen selv, men jeg synes det er forkert og faktisk også lidt fordomsfuldt at tro at en smuk (eller en der på en anden måde skiller sig positivt ud fra mængden) kun interesserer sig for andre der er på samme høje niveau på dette ene punkt. Hvis du ikke ser par hvor der er ”ligaforskel” så tror jeg ikke du kigger godt nok, eller kun ser det du vil se, for der er en del af dem.

Men inden du går på trofæjagt så husk en ting – det er de færreste smukke kvinder der gider scores fordi du vil have et trofæ, som du kan løfte i vejret og sig ”se hvad jeg har scoret!!” Hvis det er din indstilling, så kommer du nok til at lede længe - nok meget længe. Hvis du derimod kan se bag facaden og I kan finde noget dybere der reelt kan binde jer sammen, så bliver udseendes forskellen pludselig ikke så relevant.

Så, ja, du skal nok faktisk glemme alt om at score smukke kvinder, hvis du vil have en chance for at få en. 🙂

Og husk også at jo højere en person kommer op i toppen af sin liga, desto mindre bliver udvalget for personen at vælge imellem, hvis denne ikke må gå på kompromis og kigge nedad. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vici

I bund og grund ja det er bare selv hjælps snak... 

jeg er tidligere event pige og en smuk pige har et hav af muligheder, så de gængse scorereplikker og det som er de “rigtige” ting at sige til en pige.. de har hørt det hele før om og om igen.. det hjælper dig ikke at sige hun er smuk eller lignende fordi tro mig, det ved hun..! 
det er som reglen kvinder som kender deres værdig, men ingen regel uden undtagelser. 

fordi vi er satme nogle kryptiske væsner.. fordi det kommer heller ikke altid bare an på hvordan manden ser ud.. der findes det som på afstand ser ud som en overscoring.. netop fordi kvinder også nemt kan ligge vægt på mange andre kvaliteter, i bund og grund har i noget til fælles? Formår du at gøre dig heldigt bemærket med en sjov kommentar evt? Mm. Job.. uddannelse.. jamen dating den dag i dag lyder jo mest af alt som et job interview xD 

så er spørgsmålet jo bare, er alt du ser hvordan hun ser ud? Fordi tro mig mange rigtig kønne kvinder vil også gerne anerkendes for andet end de goder som hun er født med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

ja og nej , de forskellige samfundsgrupper kommer jo i fordskellige kredse , så ja , og nej for der er mennesker der er bedøvende ligeglad med hvad samfundsgruppe de kommer i , der skeete noget sært noget i min ungdom , jeg havde været til fest og var blevet ful , og stod  ventede på bussen som skulle køre mig hjem , så kom der en fin dame på en puch maxi og stoppede ved busstoppestedet , hun sagde at hun lige var ståkket af fra sin mand , hun vil da gerne give mig et lift hjem , så jeg sad bag på den puch maxi hele vejen hjem og vi skiltes , det var da dagen efter jeg tænkte , der er sgu da ingen damer der stikker af fra sin mand på en puch maxi og en fin dame køre sgu da ikke på puch maxi 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jemo
For 9 timer siden, Vici skrev:

I bund og grund ja det er bare selv hjælps snak... 

jeg er tidligere event pige og en smuk pige har et hav af muligheder, så de gængse scorereplikker og det som er de “rigtige” ting at sige til en pige.. de har hørt det hele før om og om igen.. det hjælper dig ikke at sige hun er smuk eller lignende fordi tro mig, det ved hun..! 
det er som reglen kvinder som kender deres værdig, men ingen regel uden undtagelser. 

fordi vi er satme nogle kryptiske væsner.. fordi det kommer heller ikke altid bare an på hvordan manden ser ud.. der findes det som på afstand ser ud som en overscoring.. netop fordi kvinder også nemt kan ligge vægt på mange andre kvaliteter, i bund og grund har i noget til fælles? Formår du at gøre dig heldigt bemærket med en sjov kommentar evt? Mm. Job.. uddannelse.. jamen dating den dag i dag lyder jo mest af alt som et job interview xD 

så er spørgsmålet jo bare, er alt du ser hvordan hun ser ud? Fordi tro mig mange rigtig kønne kvinder vil også gerne anerkendes for andet end de goder som hun er født med. 

Interessant svar som jeg er meget enig i.

I bund og grund vil alle mennesker vel egentligt gerne ses for den person de er og ikke bare for den overflade der er mest tydeligt, og det gælder vel uanset om man er gudesmuk, rig eller berømt lige såvel som det gælder folk hvor overfladen indikerer noget negativt som f.eks. handicap, fattigdom, sygdom, svær overvægt, osv.

Folk der skiller sig ud fra mængden eller normalen i både positiv og negativ retning, vil ofte let blive udsat for fordomme eller sat i en bås hvor de ofte ikke hører hjemme.

Jeg har kendt mange meget smukke kvinder som har fortalt nøjagtigt den samme historie som Vici. At folk overser personen bag facaden, og jeg har også oplevet at folk liver op når de oplever at blive set som en hel person uanset om overfladen giver positive eller negative indtryk. Jeg har oplevet at mange folk direkte har fortalt mig hvor befriende det er når folk kan se bag facaden. Men jeg har også oplevet at den slags folk ofte kan være påpasselige med folk de ikke kender, og lige skal se dem an og teste deres intentioner, fordi de tit oplever at nogen forsøger at spille skuespil for at få dem til at tro de er interesseret i den dybe person, men i virkeligheden bare fortæller det vedkommende gerne vil høre for at score deres prestige.

Jeg ved at mange mennesker og ikke mindst trofækandidaterne har en bevidst eller ubevidst testprocedure. Det er så nemt for en mand at spille skuespil overfor den smukke kvinde, og som Vici siger de har hørt det hele igen og igen. En smuk kvinde fortalte mig engang, at det kan godt være mænd kan føle at hun virker arrogant, men det er bare for at beskytte hende selv imod alle dem der ikke har rene hensigter. Man skal bevise sit værd og sine rene hensigter, men gør man det er alt muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Ja! For samfundet er stadig mere klasseopdelt, end de fleste vil være ved, tror jeg. 

Bare se i Billed-Bladet og i Se & Hør! De kendte og de rige omgås stort set kun hinanden indbyrdes og gider ikke vi andre almindelige mennesker. Og de rige og de kendte gifter sig indbyrdes og det er sjældent, at de finder en almindelig mand eller kvinde. Jo, en almindelig kvinde har en chance, hvis hun ser brandgodt ud. Men som fyr har man kun en chance, hvis man har mange penge. Ellers scorer man ikke en overklasseskvinde!

Det er selvfølgelig noget andet, når vi bare taler sex og erotik. Jeg har da også både over- og underscoret på det område. Underscoret fordi jeg er sgu ligeglad med, om det er en hjemløs, jeg er sammen med, hvis vedkommende er fræk. Og overscoret, fordi jeg har da også scoret folk til sex, som socialt var højere oppe end jeg selv. Jeg har haft sex med en kendt skuespiller fra de såkaldte dogmefilm, en kendt sanger, en relativt kendt enternainer o.s.v. Med en operasanger. Men det var jo kun sex og ikke noget decideret forhold. Så er det ligesom noget andet. De spurgte ikke om hvad jeg laver og var derfor ligeglade med, at jeg på daværende tidspunkt kun arbejdede på kontor i en ganske almindelig virksomhed. Bare der var et erotisk match, så var det jo lige meget med det sociale og det økonomiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jemo
For 16 timer siden, Lucianone skrev:

Ja! For samfundet er stadig mere klasseopdelt, end de fleste vil være ved, tror jeg. 

Bare se i Billed-Bladet og i Se & Hør! De kendte og de rige omgås stort set kun hinanden indbyrdes og gider ikke vi andre almindelige mennesker. Og de rige og de kendte gifter sig indbyrdes og det er sjældent, at de finder en almindelig mand eller kvinde. Jo, en almindelig kvinde har en chance, hvis hun ser brandgodt ud. Men som fyr har man kun en chance, hvis man har mange penge. Ellers scorer man ikke en overklasseskvinde!

Det er selvfølgelig noget andet, når vi bare taler sex og erotik. Jeg har da også både over- og underscoret på det område. Underscoret fordi jeg er sgu ligeglad med, om det er en hjemløs, jeg er sammen med, hvis vedkommende er fræk. Og overscoret, fordi jeg har da også scoret folk til sex, som socialt var højere oppe end jeg selv. Jeg har haft sex med en kendt skuespiller fra de såkaldte dogmefilm, en kendt sanger, en relativt kendt enternainer o.s.v. Med en operasanger. Men det var jo kun sex og ikke noget decideret forhold. Så er det ligesom noget andet. De spurgte ikke om hvad jeg laver og var derfor ligeglade med, at jeg på daværende tidspunkt kun arbejdede på kontor i en ganske almindelig virksomhed. Bare der var et erotisk match, så var det jo lige meget med det sociale og det økonomiske.

Måske, men spørgsmålet er hvem der klasseopdeler. Er det ”overklassen” eller er det i virkeligheden ”underklassen”?

Sladderbladene og netmedier og sociale medier bruger meget tid på at bekræfte folks fordomme og sælge drømme, men spørgsmålet er om det rent faktisk er sandheden eller om det er det folk gerne vil høre?

Gifter kendte og rige sig med hinanden? Ja selvfølgelig, for de har ofte en naturlig omgang med hinanden. Når 2 skuespillere møder hinanden i forbindelse med filmoptagelser, så er det jo sådan set ikke anderledes end når 2 almindelige mennesker mødes på arbejdspladsen.

Så er der også en lille krølle som jeg tror er vigtig at huske på. Medierne er personlig reklame for dem der optræder i dem. Skuespillere, musikere, kunstnere osv. Lever af at være kendte og sælge drømme. Uden magien forsvinder noget af deres særlige aura, som får os andre til at drømme. Medierne og især de sociale medier er fyld med folk der gerne vil være kendte, folk der tiltrækkes og stræber efter stjernestatussen, men mange af dem er hverken rige eller specielle – de er bare kendte, og sommetider bare kendte for at være kendte.

I Danmark har vi over 100 milliardærer. Jeg tror ikke at der er ret mange almindelige danskere kan nævne navnet på over 10 af dem, eller ville genkende over 10 af dem på gaden. Det er ikke dem man læser mest om i bladende, hvis vi ser bort fra erhvervsmedier, hvor de er omtalt af faglige årsager. Med få undtagelser som f.eks. Lars Larsen så bruger de ikke deres egen person til at sælge sig selv og deres virksomhed. Det gav mening for en købmand som Lars Larsen, men for næsten alle andre gør det ikke.

Jo, du kan finde eksempler på typisk kvinder der har giftet sig med en rigmand og som bruger hans status til at profilere dem selv, men seriøst, hvis ikke de selv har arbejdet for at opnå deres position, hvor meget er der så at være imponeret af? Det er lidt ligesom en lottomillionær, hurtige penge, men ingenting bagved til at sikre en varig økonomiske succes.   

Jeg har aldrig haft en engangsforhold til nogen rige eller kendte. Jeg gør ikke i den slags, så hvor let eller svært det er kan jeg ikke udtale mig om, men de er vel som alle andre, måske med den forskel at der nok er langt flere der byder sig til, så nogen benytter vel chancen til at tage imod. Sådan er det vil også med mange andre, de får nok bare ikke så mange tilbud.  

Men jeg ved noget om venskab med ”overklassen”. Det er med vilje jeg skriver overklassen med ”” for jeg kender nemlig selv flere og har nogen i min personlige nære vennekreds, og jeg er hverken rig eller smuk eller på anden måde noget særligt. Jeg er bare mig og de er bare mine venner på lige fold med dem af mine venner der tilhører ”underklassen”. Og sjovt nok så har jeg bemærket at mine overklassevenner har andre underklasse venner og deres andre overklassevenner har også underklassevenner, så… vi er nødvendigvis ikke så klasseopdelte, som mange tror… Problemet er bare at almindelige mennesker let kan blive lidt starstruck når de møder folk fra overklassen, og så er det svært at få et ligeværdigt forhold.

En meget rig veninde sagde engang til mig: ”I min verden er der hovedsageligt 2 slags mennesker: Dem der er interesseret i mine penge, og dem der holder sig på lang afstand pga. af mine penge. Dem i midten der hverken løber væk eller er interesseret pga. pengene – de er svære at finde.

Jeg spurgte hende også engang efter hvorfor hun egentligt var interesseret i venskab med en almindelig og i forhold til hende en fattig mand som mig, og hendes svar var: ”For det første har jeg ikke brug for dine eller nogen andens penge, og for det andet, er du klar over hvor få mennesker jeg ville have at snakkede med hvis jeg kun måtte have venner der er mindst lige så rige som jeg selv er? Nej, for mig betyder dine livsværdier meget mere. Jeg vil være venner med gode mennesker jeg synes om og som jeg synes har de rette værdier i livet.”

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind