Christelk

Fødselstidspunkt

Recommended Posts

Christelk

Hallo !  Er  der nogen der har et bud på hvorfor man registrerer , klokkeslettet , man er født på ? Ja det kan jo fint bruges  til Horoskoper , men det er sikkert ikke derfor man gør det !Jeg tror at der slet ikke er nogen der kan sige   med bestemthed , hvorfor man gør det. Det har man jo altid gjort og bliver så bare ved med det. Det står forresten ikke på fødselsattesten ; men på jordmoderattesten .Dem får man udleveret , når man føder hjemme. I det mindste før i tiden . men om man også får  dem fra sygehuset ved jeg ikke. Hilsen Christelk !

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Hvorfor har vi aftaler i kalenderen på præcise tidspunkter og ikke cirka tider?

Hvorfor skriver politiet exakt tidspunkt op og ikke bare noget cirka.

Det handler vel altid om at vide noget, så ved man det præcist, og hvorfor skulle man ikke? Kan ikke se hvorfor man ikke registrere det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Mig bekendt får man ikke jordemoderattesten udleveret.

Jeg er født i 1964, og da jeg engang skulle bruge mit fødselstidspunkt til et horoskop måtte jeg kontakte landsarkivet for at få det.

Mine børn er født i henholdsvis 1996 og 2000, jeg har aldrig set en jordemoderattest på nogen af dem, men på den ældste fik jeg det lille kort med hjem, som sad på vuggen mens vi lå på fødegangen, heraf fremgår bl.a. klokkeslæt. Med den yngste fik jeg et A5-papir hvorpå dato, klokkeslæt, vægt og længde var noteret sammen med nogle få korte notater om fødslen.

• Synes godt om 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sebastian_som_er_pæn
On 3.1.2019 at 21:16, Entrelac skrev:

Mine børn er født i henholdsvis 1996 og 2000, jeg har aldrig set en jordemoderattest på nogen af dem, men på den ældste fik jeg det lille kort med hjem, som sad på vuggen mens vi lå på fødegangen, heraf fremgår bl.a. klokkeslæt. Med den yngste fik jeg et A5-papir hvorpå dato, klokkeslæt, vægt og længde var noteret sammen med nogle få korte notater om fødslen.

er det ikke en jordemoderattest

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 7 minutter siden, sebastian_som_er_pæn skrev:

Sagde den 12 årige :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Sagde den 12 årige :)

Jo det står på Jodrmoderattesten ! Når man føder på sygehuset , får man den nok ikke udleveret. Det gør man ved hjemmefødsler , da man før i hele landet selv skulle anmelde fødslen . Så skal man jo have noget bevis på det med . Nu er det kun i Sønderjylland , hvor man stadig skal anmelde fødslen selv !

Redigeret af Christelk
Rette stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 minutter siden, Christelk skrev:

Jo det står på Jodrmoderattesten ! Når man føder på sygehuset , får man den nok ikke udleveret. Det gør man ved hjemmefødsler , da man før i hele landet selv skulle anmelde fødslen . Så skal man jo have noget bevis på det med . Nu er det kun i Sønderjylland , hvor man stadig skal anmelde fødslen selv !

Pointen var nu mere, at en 11-12 årig nok aldrig har haft behovet for at skulle finde denne attest? (I et indlæg forinden , skal selvsamme person , at man var 6 klasse elev)
så hvordan skulle den person så lige være blevet klog på om man kalder det X eller Y? 

Nå, lige meget, på nettet kan man være 5 år, eller 90 år, det er der ingen der kan se om man er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 13 timer siden, sebastian_som_er_pæn skrev:

Hvis du læser det indlæg du svarede på, så kan du se, at jeg skrev, at jeg aldrig har set en jordemoderattest. Ergo er det ikke en jordemoderattest jeg har fået udleveret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 10 minutter siden, Entrelac skrev:

Hvis du læser det indlæg du svarede på, så kan du se, at jeg skrev, at jeg aldrig har set en jordemoderattest. Ergo er det ikke en jordemoderattest jeg har fået udleveret.

Nej og du har jo nok også født på sygehuset , som næsten alle nu har. Jeg mente det også bare generelt og det var ikke møntet på dig , på nogen måde. Mener jo ellers at jeg udtrykte mig klar nok . Christelk !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 58 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Pointen var nu mere, at en 11-12 årig nok aldrig har haft behovet for at skulle finde denne attest? (I et indlæg forinden , skal selvsamme person , at man var 6 klasse elev)
så hvordan skulle den person så lige være blevet klog på om man kalder det X eller Y? 

Nå, lige meget, på nettet kan man være 5 år, eller 90 år, det er der ingen der kan se om man er.

Jeg mente jo også at når man skal anmelde en fødsel selv , skal man jo have et bevis med til det. Nej en 12 årig interesserer sig nok slet ikke for sådanne ting . Jeg ved godt at det kun var for sjov . Men jeg har jo også udtryk mig klart nok mener jeg Christelk !

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind