ThomasSneum

Seks dræbt og 16 kvæstet i ulykke på Storebælt

Recommended Posts

dewey
For 3 minutter siden, ab1959 skrev:

Der er interesser indenfor EU som ønsker at flytte mere gods over på banen og vel at mærke på tværs af grænserne, så man får en sektor mere lig vognmandsbranchen, hvor vi ved at fup og svindel på sikkerhedsområdet, samt billigst mulig arbejdskraft er en betingelse for overlevelse. Den senere tids debat om antallet af tillidsfolk og hvem der må kigge med når central-administrationen bestemmer køreplaner (hvori der også skal være plads til godstrafik) er eksempler på dette.

Muligt det forholder sig sådan, men da ulykkens årsag endnu ikke er kendt, er det ren spekulation du kommer med.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 33 minutter siden, ab1959 skrev:

Der er interesser indenfor EU som ønsker at flytte mere gods over på banen og vel at mærke på tværs af grænserne, så man får en sektor mere lig vognmandsbranchen, hvor vi ved at fup og svindel på sikkerhedsområdet, samt billigst mulig arbejdskraft er en betingelse for overlevelse. Den senere tids debat om antallet af tillidsfolk og hvem der må kigge med når central-administrationen bestemmer køreplaner (hvori der også skal være plads til godstrafik) er eksempler på dette.

Hvem der borede i Burkina Faso eller på Borneo, hvor man kan stole myndighederne i modsætning til skodlandene i Europa. 

Det starter snart en folkevandring derned 😄🙂😏

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 9 timer siden, LesterCrest skrev:

Jeg har været ude og køre med begge slags togsæt. IC4 virker som et tog hvor der er er sparet på alt. Motorlyden er høj, alt virker til at være lavet af plastik. Det kan godt være at skalden er lavet af stål, men det virker slet ikke som om at IC4 er i samme kvalitet som ældre typer top-sæt.

ok, så bliver man jo ekspert...jeg har fløjet i et fly engang, så nu er jeg faktisk pilot...eller noget.....

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 48 minutter siden, DDR skrev:

ok, så bliver man jo ekspert...jeg har fløjet i et fly engang, så nu er jeg faktisk pilot...eller noget.....

Og der er en h...... støj i et fly, gad vide om det hænger sammen med flyets materialer?:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 2 timer siden, dewey skrev:

Og der er en h...... støj i et fly, gad vide om det hænger sammen med flyets materialer?:D

ja, det er pga alt det plastikstads.....det ved alle da......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hopeless

Jeg tror ikke, at det er så "mystisk" at der nu er tale om to personer mere. Jeg tror næppe, at der har været tale om hele kroppe, men en del kropsdele, der har skullet vikles ud af hinanden.

Jeg håber ikke, at nogen af dem nåede at opdage noget. RiP. 😔

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 timer siden, hopeless skrev:

Jeg tror ikke, at det er så "mystisk" at der nu er tale om to personer mere. Jeg tror næppe, at der har været tale om hele kroppe, men en del kropsdele, der har skullet vikles ud af hinanden.

Jeg håber ikke, at nogen af dem nåede at opdage noget. RiP. 😔

Der var en passager, som havde siddet i vognen med de dræbte passagerer, som udtalte i går at alle dem som havde siddet venstre side var døde. Sammenholdt med de oplysninger som politiet er kommet med (som er ret vage grundet sagens natur) så er der vist ingen tvivl om at det har været voldsomt, som i meget voldsomt. Det kan så også tyde på at de ikke har opdaget noget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Så fik befolkningen det de bad om så de trygt kan sætte sig ind i toget igen. En mand på gulvet er blevet ofret og alt er godt igen.

Jernbaneforbund om DB Cargo-ansats suspendering: Der bliver nok kø ved håndvasken (Ekstra-Bladet)

Det kan så godt være at der nogle år ude i fremtiden kommer en permanent forklaring af mere teknisk karakter hvor nogle embedsfolk måske har overset rapporter fra udlandet hvor lignede ulykker har fundet sted som de burde have reageret på ved at indføre skærpede retningslinjer som kunne have forhindret ulykken, men de går fri fordi der så er gået så lang tid siden ulykken at ingen kræver konsekvens overfor disse ansatte mere.

Det ligner Plejebo sagen hvor en ansat blev hængt ud for over 20 mord, men som endte mange år senere ved at en læge diskret blev dømt bøde for at have været sløset med medicinen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 minutter siden, LesterCrest skrev:

Så fik befolkningen det de bad om så de trygt kan sætte sig ind i toget igen. En mand på gulvet er blevet ofret og alt er godt igen.

Da jeg læste artiklen i EB, tænkte jeg med det samme, stakkels mand der nu skal være syndebuk for det skete, men som du selv er inde på, det er jo med at finde synderen hurtigst muligt for at  berolige befolkningen.

Jeg tror ikke det mindste på, at en enkel mand er alene ansvarlig for ulykken, jeg tror mere på, det var en kæde af ulykkelige omstændigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind