ThomasSneum

Seks dræbt og 16 kvæstet i ulykke på Storebælt

Recommended Posts

ThomasSneum

En togulykke på Storebæltsbroen har kostet seks mennesker livet, bekræfter Fyns Politi. 16 er blevet kvæstet

20190102-100523-l-1920x1277we.jpg?itok=V

Seks mennesker har mistet livet i en togulykke på Storebæltsbroen onsdag morgen.

Det oplyser DSB i en pressemeddelelse udsendt klokken 10.00.

Et lyntog på vej fra Fyn til Sjælland blev ramt af dele fra et godstog, som kørte i den modsatte retning.

Det fik lyntoget til at bremse hårdt op.

Der var 131 passagerer og tre medarbejdere om bord på toget, da ulykken skete. I første omgang var meldingen, at 160 DSB-kunder var i toget. [...]

https://www.information.dk/telegram/2019/01/politi-seks-draebt-16-kvaestet-ulykke-paa-storebaelt-0?lst_frnt

---------

Det er jo en tragisk ulykke, men kan /skal der placeres et ansvar?
Lastbiler havde forbud imod kørsel på broen, men er det så iorden at DSB kører godstog over, som også har tilsnurrede sider på godsvognene? (ser ud til at stormen har forårsaget ulykken)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest

Det er ikke DSB.

Det er DB Cargo og i modsætning til lokale sporvognsoperatører som akademikerne i banestyrelsen kan tryne, så er DB Cargo en hel anden boldgade. De kan henvise til alle mulige regler indenfor europæisk jernbanetrafik så selv banestyrelsen må slå benene sammen. 

Bemærk at man lod IC4 toget bugsere væk med et andet tog kørende ved siden af så pressen ikke kunne se skaderne i detaljer. Ligene er fjernet. Hvad er der at skjule? Er IC4 sikkert tog? IC3 og IR4 har jo en konstruktionsfejl så de ved sammenkobling kan dræbe personen som kører dem idet gummi-ringen kan slutte så tæt at førerkabinen presses ned over chaufføren med døden til følge. Er der sparet noget lignede med IC4?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 11 timer siden, ThomasSneum skrev:

En togulykke på Storebæltsbroen har kostet seks mennesker livet, bekræfter Fyns Politi. 16 er blevet kvæstet

Det er jo en tragisk ulykke, men kan /skal der placeres et ansvar?
Lastbiler havde forbud imod kørsel på broen, men er det så iorden at DSB kører godstog over, som også har tilsnurrede sider på godsvognene? (ser ud til at stormen har forårsaget ulykken)

Det er ikke DSB's togvogn, der mistede containeren. 

DB Cargo Scandinavia | Deutsche Bahn AG har ansvaret for, hvordan togvognen med containeren er læsset.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 6 timer siden, LesterCrest skrev:

Hvad er der at skjule? Er IC4 sikkert tog? IC3 og IR4 har jo en konstruktionsfejl så de ved sammenkobling kan dræbe personen som kører dem idet gummi-ringen kan slutte så tæt at førerkabinen presses ned over chaufføren med døden til følge. Er der sparet noget lignede med IC4?

du er jo helt væk...IC4 er spids i snuden, det er IC3 ikke...og jeg har aldrig hørt om nogen IC3 der er trykket sådan sammen som du skriver, og jeg er selv uddannet indenfor banen..

der har været en hændelse med en forrude der blev trykket ind ved at lokoføreren "glemte" at tage farten af og kørte sammen med et andet tog (Kastrup 2001)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LesterCrest
Skrevet (redigeret)
1 time siden, DDR skrev:

du er jo helt væk...IC4 er spids i snuden, det er IC3 ikke...og jeg har aldrig hørt om nogen IC3 der er trykket sådan sammen som du skriver, og jeg er selv uddannet indenfor banen..

der har været en hændelse med en forrude der blev trykket ind ved at lokoføreren "glemte" at tage farten af og kørte sammen med et andet tog (Kastrup 2001)

Jeg har været ude og køre med begge slags togsæt. IC4 virker som et tog hvor der er er sparet på alt. Motorlyden er høj, alt virker til at være lavet af plastik. Det kan godt være at skalden er lavet af stål, men det virker slet ikke som om at IC4 er i samme kvalitet som ældre typer top-sæt. Jeg mindes staniol-ekspressen: MA hvor turen var ekstrem støjsvag. Her kunne nok så mange indenrigsfly slet ikke være med. Jeg brugte gerne meget mere tid i et tog end at tage flyet hvis det var muligt. Det gør jeg ikke idag.

Med hensyn til skyld bliver man nok nød til at ofre nogle Minions. Herunder er en video, som viser hvordan man laster en godsvogn af den type som faldt af. Den fastgøres to steder og skulle det mekaniske svigte, så skulle vægten holde lastvogntraileren på plads (medmindre at vi taler om ekstrem blæst som i går). Det kan man nok leve med at kassere et koncept, så skylden bliver sikkert pålagt de logistikmedarbejdere som har lastet traileren på godsvognen istedet for at gå efter de embedsfolk som har givet lov til at denne type må køre over Storebælt i storm.

Redigeret af LesterCrest
video

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959

Det bliver mere og mere mystisk. Nu er to mere døde.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/opjusterer-doedstallet-yderligere-draebte-i-storebaeltsulykke

Om de er døde i toget eller er døde et andet sted og er flyttet dertil så de bekvemt kan siges at være omkommet i en ulykke vides ikke, men der er mere og mere som tyder på at nogle har noget at skjule. Interviews med de overlevende ville da have gjort klart hvor mange der sad i tog-afsnittet og så kunne man simpelthen have talt sig til antallet af døde.

Man har aldrig fundet den fulde sandhed om hvad der fandt sted i Thule-sagen, bløder-sagen og Tibet-sagen. Man kommer nok heller aldrig til at erfare den fulde sandhed om dette uheld. Dertil er for store kapital-interesser involveret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, ab1959 skrev:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/opjusterer-doedstallet-yderligere-draebte-i-storebaeltsulykke

Om de er døde i toget eller er døde et andet sted og er flyttet dertil så de bekvemt kan siges at være omkommet i en ulykke vides ikke, men der er mere og mere som tyder på at nogle har noget at skjule. Interviews med de overlevende ville da have gjort klart hvor mange der sad i tog-afsnittet og så kunne man simpelthen have talt sig til antallet af døde.

Man har aldrig fundet den fulde sandhed om hvad der fandt sted i Thule-sagen, bløder-sagen og Tibet-sagen. Man kommer nok heller aldrig til at erfare den fulde sandhed om dette uheld. Dertil er for store kapital-interesser involveret.

😮

Konspirationsteori ok, det var tidligt i forløbet og helt uden rod i virkeligheden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, ab1959 skrev:

Jeg synes da ikke, der er noget mystisk i de to døde, der må jo have hersket kaos efter ulykken, så inden toget er blevet gennemsøgt for passagerer,  kan man da uden videre have fundet flere døde som i dette tilfælde 2 mere.

Hvad skulle kapital-interessen bestå i?

For mig er det et hændeligt uheld, der ikke må ske, men dog er sket.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 minutter siden, dewey skrev:

Jeg synes da ikke, der er noget mystisk i de to døde, der må jo have hersket kaos efter ulykken, så inden toget er blevet gennemsøgt for passagerer,  kan man da uden videre have fundet flere døde som i dette tilfælde 2 mere.

Politiet udtaler til pressen i går, at ulykken har en sådan karakter at de ikke vil udtaler sig om detaljer om personer.

Det har nok noget at gøre med tilstanden af togvognen og de døde, som kan være knuste/indeklemte og ikke umiddelbart identificerbare.

Så der er intet foruroligende eller unormalt ved det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ab1959
For 7 minutter siden, dewey skrev:

Der er interesser indenfor EU som ønsker at flytte mere gods over på banen og vel at mærke på tværs af grænserne, så man får en sektor mere lig vognmandsbranchen, hvor vi ved at fup og svindel på sikkerhedsområdet, samt billigst mulig arbejdskraft er en betingelse for overlevelse. Den senere tids debat om antallet af tillidsfolk og hvem der må kigge med når central-administrationen bestemmer køreplaner (hvori der også skal være plads til godstrafik) er eksempler på dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind