Gæst

Er Trump mentalt stabil?

Recommended Posts

Gæst
For 39 minutter siden, Patrioten skrev:

Løftebudspræsidenter har der været hele vejen uden undtagelse !

Obama lovede at lukke Guantanamo og måtte hele tiden finde på nye forklaringer hvorfor den ikke blev lukket og sådan kan man blive ved !

Du kommenterede ikke, at når man om mange - mange år - måske har bygget en stor mur langs hele grænsen til Mexico, så vil man gå i gang med at bygge en mur langs USA's kystlinie, så illegale indvandrere ikke kommer til USA i synkefærdige gummibåde.

Man vil vel starte med kystlinien ved den Mexicanske Golf og op langs Californiens kyst 😄

Det er en umulig opgave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 8 timer siden, Anklageren skrev:

Du kommenterede ikke, at når man om mange - mange år - måske har bygget en stor mur langs hele grænsen til Mexico, så vil man gå i gang med at bygge en mur langs USA's kystlinie, så illegale indvandrere ikke kommer til USA i synkefærdige gummibåde.

Man vil vel starte med kystlinien ved den Mexicanske Golf og op langs Californiens kyst 😄

Det er en umulig opgave.

Californien hader Trump og elsker emigranter og samtidig ønsker de selvstændighed så den ligger lige til højrebenet !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)

Trump er en underlig størrelse, han er tydeligvis inkompetent og umoralsk, og dog har han opnået nogle positive  resulter på flere områder. Dog det gjorde Hitler og Stalin også, så det er ikke et bevis for god moral eller kompetence.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 20 minutter siden, modpol skrev:

Trump er en underlig størrelse, han er tydeligvis inkompetent og umoralsk, og dog har han opnået nogle positive  resulter på flere områder. Dog det gjorde Hitler og Stalin også, så det er ikke et bevis for godt moral eller kompetence.

Tak modpol du har tage min angst for at være blevet demens, jeg kunne nemlig ikke huske, hvad det var, jeg har savnet siden juleaften - det var  Godwin's lov.:klap:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 34 minutter siden, dewey skrev:

Tak modpol du har tage min angst for at være blevet demens, jeg kunne nemlig ikke huske, hvad det var, jeg har savnet siden juleaften - det var  Godwin's lov.:klap:

Tak Dewey og for god ordens skyld kommer beskrivelsen her :

Anti-memet "Godwins Lov om Nazi-analogier" siger: "(efterhånden) Som længden på en online-diskussion vokser, vil sandsynligheden for en sammenligning med Hitler eller nazisme nærme sig 100 %.". (As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.)

'Anti-memet' begyndte at cirkulere i online-fora, og langsomt døde overforekomsten af nazi-sammenligninger ud. Godwins observerede lovmæssighed muterede over lang tid til det punkt, hvor én, der ikke kendte ham, citerede hans anti-mem for ham som: "Godwins Lov? Er det ikke den, der siger, at når nogen smider nazi-kortet, er diskussionens brugbarhed udtømt?" 

Denne mutation af den oprindelige formulering betragtede Mike Godwin som, at hans modangreb på nazi-memet var lykkedes. Hvilket siden har fået ham til at tale for etisk forsvarlig memetisk udformning (memetic engineering), idet han mener at ansvaret for at udrydde negative og destruktive informationsvira påhviler den enkelte.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 time siden, dewey skrev:

Der er gode sammenligner med Hitler og dårlige, med al respekt så kan jeg forsvare alle mine sammenlignere med Hitler, Godwin's lov eller ej, så er det fortsat godt og brugbart som illustration og fællesreference punkt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
Skrevet (redigeret)
For 34 minutter siden, modpol skrev:

Der er gode sammenligner med Hitler og dårlige, med al respekt så kan jeg forsvare alle mine sammenlignere med Hitler, Godwin's lov eller ej, så er det fortsat godt og brugbart som illustration og fællesreference punkt.

Hvorfor finder du det overhovedet nødvendigt at sammenligne ham med Hitler ?

Er det helt umuligt at kommentere Trump’s person, embedsførelse og resultater uden at drage konklusioner på baggrund af slige sammenligninger ?

Denne tendens til sammenligning med en sindssyg person der huserede for mere end 75 år siden tyder mere på en desperat mangel på argumenter ifht. Trump’s positive resultater og så bør man istedet kaste håndklædet i ringen og anerkende at manden rent faktisk formår positive resultater !

Redigeret af Patrioten
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 minut siden, Patrioten skrev:

Hvorfor finder du det overhovedet nødvendigt at sammenligne ?

Er det helt umuligt at kommentere Trump’s person, embedsførelse og resultater uden at drage konklusioner på baggrund af sammenligninger ?

Sammenligninger er gode at bruge til at illustrere en pointe eller et princip, det gælder generelt og derfor også med Trump. Det er et såkaldt retoriske virkemiddel, som virker skriftlig såvel som mundtligt.

Ved at bruge sammenligningen her, så behøver jeg ikke uddybe detaljer omkring hvad Trump har opnået af gode ting eller give detaljer omkring hvad Trump gør som er dårligt.
En enkel illustration, siger at jeg erkender at han har opnået en række positiver resultater, men at det at han har opnået dem ikke er ensbetydende med at han er god, fordi de dårlige resultere kan opvejede det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 timer siden, Patrioten skrev:

Californien hader Trump og elsker emigranter og samtidig ønsker de selvstændighed så den ligger lige til højrebenet !

Hvorfor er det så vigtigt for dig, at amerikanerne holder de kristne indvandrere af europæisk afstamning ude?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 16 minutter siden, modpol skrev:

Sammenligninger er gode at bruge til at illustrere en pointe eller et princip, det gælder generelt og derfor også med Trump. Det er et såkaldt retoriske virkemiddel, som virker skriftlig såvel som mundtligt.

Ved at bruge sammenligningen her, så behøver jeg ikke uddybe detaljer omkring hvad Trump har opnået af gode ting eller give detaljer omkring hvad Trump gør som er dårligt.
En enkel illustration, siger at jeg erkender at han har opnået en række positiver resultater, men at det at han har opnået dem ikke er ensbetydende med at han er god, fordi de dårlige resultere kan opvejede det.

Som jeg anfægter virker det ovenud skingert og desperat at du sammenligner med Hitler !

Har du virkelig ikke andre forklaringer på hans positive resultater eller er det som jeg skriver vigtigere at fremstille ham som mentalt ustabil ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind