Anklageren

Er Trump mentalt stabil?

Recommended Posts

Anklageren

Der er almindelig enighed om, at Trump er opfarende og uberegnelig - men er han mentalt ustabil?

Trump har selv hævdet på Twitter, at han er et "stabilt geni", hvis "to største aktiver er psykisk stabilitet og at være virkelig smart".

Men præsidentens måde og talestil har ført til, at psykiatere offentligt har påstået, at han har en narcissistisk personlighedsforstyrrelse.

Det handler oplægget ikke om at bedømme, men om at ingen kan stoppe Trump, hvis han trykker på atomknappen

Det kræver jo ligesom, at man er fuldt og fast overbevist om, at Trump har en usædvanlig stabil personlighed.

I 1973 blev major Harold L. Herings karriere ødelagt, fordi han på et kursus spurgte: Hvordan kan jeg vide, at den ordre jeg modtager, om at jeg skal affyre mine missiler, kommer fra en mentalt sund person?

Han sad dengang blandt dem, hvis arbejde var at udløse et omfattende atomangreb på Sovjetunionen, hvis præsident Richard Nixon gav ordren.

Er du tryg ved Trumps beslutninger?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 13 minutter siden, Anklageren skrev:

Trump lever i en konstant rus af opmærksomhed - det har været tilfældet i årtier. Denne dynamik er blevet så udbredt hos ham, at han lever kun i forhold til hvad andre siger om ham. Ordene, enten skrevet, talt eller tweeted, får ham til at føle sig levende. At blive ignoreret er smertefuldt. 

Jeg har ingen problemer med Trumps beslutninger, (jeg er mere utryg ved Merkel's, Macron's og Løkke Rasmussens diffuse beslutninger).

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 39 minutter siden, Anklageren skrev:

Der er almindelig enighed om, at Trump er opfarende og uberegnelig - men er han mentalt ustabil?

Trump har selv hævdet på Twitter, at han er et "stabilt geni", hvis "to største aktiver er psykisk stabilitet og at være virkelig smart".

Men præsidentens måde og talestil har ført til, at psykiatere offentligt har påstået, at han har en narcissistisk personlighedsforstyrrelse.

Det handler oplægget ikke om at bedømme, men om at ingen kan stoppe Trump, hvis han trykker på atomknappen

Det kræver jo ligesom, at man er fuldt og fast overbevist om, at Trump har en usædvanlig stabil personlighed.

I 1973 blev major Harold L. Herings karriere ødelagt, fordi han på et kursus spurgte: Hvordan kan jeg vide, at den ordre jeg modtager, om at jeg skal affyre mine missiler, kommer fra en mentalt sund person?

Han sad dengang blandt dem, hvis arbejde var at udløse et omfattende atomangreb på Sovjetunionen, hvis præsident Richard Nixon gav ordren.

Han er en tikkende bombe,så længe han er her på jorden,og især så længe han har magten,men du skal også huske at der er nogle uvidne personer som har stemt han ind på posten

og det bekymre mig meget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er åbenlyst at manden er mental ustabil. 

Jeg er dog overvejende overbevist om at han vil blive stoppet, skulle han blive trickerhappy. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 26 minutter siden, dewey skrev:

Trump lever i en konstant rus af opmærksomhed - det har været tilfældet i årtier. Denne dynamik er blevet så udbredt hos ham, at han lever kun i forhold til hvad andre siger om ham. Ordene, enten skrevet, talt eller tweeted, får ham til at føle sig levende. At blive ignoreret er smertefuldt.

Det synes jeg, er et meget stort problem

Et at problemerne er, at han er en frikadelle, som vil efterlade sig et eftermæle i form af en gigantisk betonmur, selvom det ikke er i USA's interesse.

For et år siden søgte Trump om 50 milliarder dollars til at bygge muren, og det er satme mange penge.

Prøv at tænke på hvor mange grænsevagter og hvor meget moderne udstyr, man kan få for 50 milliarder dollars.

Vi lever jo ikke i middelalderen, 

screen-shot-2017-02-14-at-03-59-54.jpg

Sæt nu menneskesmuglerne tager ny teknologi i anvendelse over for Trumps oldsag til 50 milliarder dollars.

Redigeret af Anklageren
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

I et håbløst venstreorienteret styret Vesteuropa vil en præsident der sætter land og folk øverst naturligvis blive betegnet som psykisk ustabil - hvad ellers !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 11 minutter siden, Anklageren skrev:

Det synes jeg, er et meget stort problem

Et at problemerne er, at han er en frikadelle, som vil efterlade sig et eftermæle i form af en gigantisk betonmur, selvom det ikke er i USA's interesse.

For et år siden søgte Trump om 50 milliarder dollars til at bygge muren, og det er satme mange penge.

Prøv at tænke på hvor mange grænsevagter og hvor meget moderne udstyr, man kan få for 50 milliarder dollars.

Vi lever jo ikke i middelalderen, 

screen-shot-2017-02-14-at-03-59-54.jpg

Sæt nu menneskesmuglerne tager ny teknologi i anvendelse over for Trumps oldsag til 50 milliarder dollars.

Set i lyset af hvad USA bruger årligt på grænsebevogtning er en mur absolut ingen dårlig ide’ og tidligere præsidenter har skam haft samme og endnu vildere ide’er om hvad der kunne gøres:

https://www.information.dk/debat/2012/10/graensen-kan-lukkes

Men når det er Trump der vil opføre muren er det naturligvis verdens dårligste ide’ - ganske simpel logik !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, Patrioten skrev:

Set i lyset af hvad USA bruger årligt på grænsebevogtning er en mur absolut ingen dårlig ide’ og tidligere præsidenter har skam haft samme og endnu vildere ide’er om hvad der kunne gøres:

Men når det er Trump der vil opføre muren er det naturligvis verdens dårligste ide’ - ganske simpel logik !

Trump vil jo bare have et mindesmærke, fordi han er en gammel mand, som tænker på sit eftermæle

- og der skulle helst stå T R U M P på muren.

En "uigennemtrængelig mur" er en middelalderlig konstruktion. Man kan overvåge grænsen elektronisk døgnet rundt, og "intelligent" software kan slå alarm, hvis et menneske udviser mistænkelig adfærd i nærheden af grænsen - også om natten.

Nogen steder kan man måske sætte et hegn op, men en gigantisk mur på flere tusinder af kilometer, som ødelægger naturen, er ikke min kop te.

For mig er en grænse bare en rød streg på et kort - men jeg er lodret modstander af dem, der går ind for illegal indvandring (hvis der er nogen).

Et folk har selvfølgelig ret til at bestemme, hvem der skal indvandre.

Derfor er en debat om - for og imod illegal indvandring - et fejlskud.

Redigeret af Anklageren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Han er nok ikke den mest mentalt stabile præsident de har haft, men jeg er nu ikke på nogen måde nervøs for at han kunne finde på at starte en atomkrig. Tværtimod gik en del af hans valgkamp på at han ville stoppe de krige som især Obama var så glad for at inddrage USA i og det er han faktisk så småt begyndt på.

Men jeg vil nu ikke gå så langt som til at kalde ham genial, men jeg tror faktisk at hvis han ikke bliver væltet af en rigsretssag (eller f.eks. bliver nødt til at trække sig af eksempelvis helbredsmæssige grunde) inden så tror jeg faktisk at han har en ganske reel chance for at blive genvalgt og lykkes det for ham så må jeg da sige at der er en eller anden form for genialitet i det.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 19 minutter siden, Patrioten skrev:

Faktisk så var f.eks. både Barack Obama (før han blev præsident) og Hillary Clinton med til at stemme for the secure fence act (tror jeg den hedder) som mig bekendt ligger til grund for Trumps mur. Det er altså dermed ikke bare Trumps mur, men også både Obamas og Clintons mur.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind