devilinred

Teenageforhold aldersforskel

Recommended Posts

Entrelac
For 21 minutter siden, deliciouscookie skrev:

Nej naturligvis ikke. Men derfor skal forælder alligevel forsøge at opdrage. Det er det at opgive med at forsøge at opdrage jeg opponere imod.

Så er vi da enige et stykke af vejen.;)

Men jeg mener så heller ikke, at der er nogen her i tråden, der har givet udtryk for, at man ikke skal forsøge at opdrage.

Jeg mener ikke, at opdragelse = forbud.

Du har tidligere givet udtryk for, at du mener, man bør forbyde sine børn under 15 år, at have en kæreste. Jeg kan bare frygte, at hvis man udstikker et reelt forbud, og datteren (for at tage et eks.) så møder en ung mand, som hun bare ikke kan holde fingrene fra, så kommer datteren ihvertfald ikke hjem og fortæller det, netop p.g.a. forbuddet.

Derfor er jeg mere tilhænger af, at man snakker med sine børn om det, forklarer om ulemperne ved det, og forklarer hvorfor der er en lovgivning, som forbyder det o.s.v. På den måde er der større sandsynlighed for, at børnene kommer hjem og fortæller hvad de går og laver, og især, at de fortæller hvis der er problemer.

Jeg har i flere tilfælde benyttet mig af tv-udsendelser om forskellige emner, hvor jeg har set udsendelserne sammen med mine børn, og taget snakken der fra. På den måde tror de ikke, at det er noget der er udsprunget af en hysterisk mors frie fantasi.

F.eks. er jeg sikker på, at mine børn har lært rigtig meget af, at vi har set mange afsnit af luksusfælden sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 31 minutter siden, Entrelac skrev:

Så er vi da enige et stykke af vejen.;)

Men jeg mener så heller ikke, at der er nogen her i tråden, der har givet udtryk for, at man ikke skal forsøge at opdrage.

Jeg mener ikke, at opdragelse = forbud.

Du har tidligere givet udtryk for, at du mener, man bør forbyde sine børn under 15 år, at have en kæreste. Jeg kan bare frygte, at hvis man udstikker et reelt forbud, og datteren (for at tage et eks.) så møder en ung mand, som hun bare ikke kan holde fingrene fra, så kommer datteren ihvertfald ikke hjem og fortæller det, netop p.g.a. forbuddet.

Derfor er jeg mere tilhænger af, at man snakker med sine børn om det, forklarer om ulemperne ved det, og forklarer hvorfor der er en lovgivning, som forbyder det o.s.v. På den måde er der større sandsynlighed for, at børnene kommer hjem og fortæller hvad de går og laver, og især, at de fortæller hvis der er problemer.

Jeg har i flere tilfælde benyttet mig af tv-udsendelser om forskellige emner, hvor jeg har set udsendelserne sammen med mine børn, og taget snakken der fra. På den måde tror de ikke, at det er noget der er udsprunget af en hysterisk mors frie fantasi.

F.eks. er jeg sikker på, at mine børn har lært rigtig meget af, at vi har set mange afsnit af luksusfælden sammen.

Hvis børnene ikke overholder et forbud og lyver over for forældre så er det fordi opdragelsen fra tidligere har fejlet.Opdagelse er ikke kun forbud, men det er også forbud. Manglende forbud er manglende opdragelse.

Skal forældrene så ikke forbyde at de lyver, tyveri, at slå de andre børn, at de deltager i mobning i skole osv osv osv?

Det er tydelig hvorfor mange børn i dag er så uopdragende, hvis forældrene har din indstilling til opdragelse. Børn skal have grænser sammen med en forklaring og gode alternativer, men det ikke at sætte grænser, er reelt ikke at opdrage og være sit ansvar bevist.

Nuvel man kan jo ikke give noget viderer man ikke selv har så jeg stiller for store forventninger til forældrene. Hvordan skal de kunne opdrage deres børn når de selv mangle opdragelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, deliciouscookie skrev:

Børn skal have grænser sammen med en forklaring og gode alternativer, men det ikke at sætte grænser, er reelt ikke at opdrage og være sit ansvar bevist.

Helt enig.

Men i min verden er grænser ikke nødvendigvis det samme som forbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 20 minutter siden, Entrelac skrev:

Helt enig.

Men i min verden er grænser ikke nødvendigvis det samme som forbud.

Hvad er forskellen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind