devilinred

Teenageforhold aldersforskel

Recommended Posts

deliciouscookie
For 19 timer siden, gumle skrev:

Jeg forstår ikke, hvordan du kan få den opfattelse, at jeg mener, man ikke skal opdrage sine børn 🙈

Jeg går nok bare udfra, at forældre gør det bedste de kan, heri opdrager deres børn, så godt de kan, men børn er ikke robotter, de gør altså ting uden deres forældres velsignelse. 

De er netop ikke robotter derfor er opdagelse og værdiger så vigtige at få ind fra start af hos forældrene.

Derfor burde enhver forældre forbyde deres børn at date og have kærester før de fylder 15 år. De kan godt vente det eller de få år og det er faktisk ikke for meget at forlange og vil være sundt for dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
For 6 timer siden, Lucianone skrev:

Det er ikke unormalt, at teenagere ser op til lidt ældre personer og også kan blive forelsket i dem. Derfor skal man passe meget på med at bortdømme alle forhold mellem unge teenagere og lidt ældre personer som misbrug, udnyttelse o.s.v. Fordi ofte er det den yngste part selv, der kan være den mest ivrige i et sådant forhold.

Jeg kommer i tanker om, at da jeg gik i 7. klasse og når jeg overhørte pigerne i klassen (de var så 13-14 år gamle) tale om drenge, så var de ofte 2-3-4 år ældre drenge, de talte om. De var sgu da mere interesserede i dem fra 9-10 klasse end i drenge på deres egen alder.

Så det synes jeg lige, man skal tænke på, inden man på forhånd afviser, at et forhold mellem en 14-15 årig pige og en 17-18 årig dreng kan fungere.

Der kan selvfølgelig også være forskel på virkelighed og fantasi. Og fordi en ung person fantaserer om en lidt eller endda meget ældre person, betyder det ikke, at de bør have sex. Jeg husker, at da jeg var i 13 års-alderen, havde min lillebror en kammerat, som var omkring 10-11 år gammel. Hans unge alder til trods var han besat af damer! Han stod ofte og kommenterede damernes attributter, mens han kiggede ud ad vinduet, kan jeg huske. Og vi taler om damer, der var oppe i 20´erne og nogle gange 30´erne! Det betyder selvfølgelig ikke, at det ville have været godt for ham at have sex med en 25 årig kvinde. Men det siger noget om, at det ikke i sig selv er unaturligt for en meget ung person at være draget af ældre personer. Herregud, da jeg var 13-14 år gammel, kunne jeg også nogle gange fantasere om nogen på 20.....

Pointe: Det er hverken unaturligt eller nødvendigvis skadeligt, hvis en 14 årig pige er draget mod lidt ældre fyre. Men på grund af loven, vil jeg dog anbefale, at man ikke dyrker rigtig sex, før pigen fylder 15. Men hvis de så kan finde ud af at være kærester uden at dyrke andet end kærlige berøringer og socialt samværd (indtil hun er gammel nok), behøver der ikke være noget farligt eller forkert i et sådant forhold mellem en pige på 14 og en knægt på måske 18.

Det er ikke aldersforskellen som er problemet men alderen punktum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, deliciouscookie skrev:

Så dure du rådgive til at børn under 15 slet ikke har kærester fordi det kan ende med sex og fordi de ikke er følelsesmæssige klar til at tage det ansvar som følger med i et forhold.

Enten citerer du lige det indlæg hvori jeg har skrevet en sådan påstand, eller også tager du ansvar for dine egne påstande.:evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, deliciouscookie skrev:

Derfor burde enhver forældre forbyde deres børn at date og have kærester før de fylder 15 år. De kan godt vente det eller de få år og det er faktisk ikke for meget at forlange og vil være sundt for dem.

Er det din overbevisning, at børn altid respekterer forældrenes forbud?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
Skrevet (redigeret)
For 3 minutter siden, Entrelac skrev:

det gør de ikke,det er jo børn ,men hvis du forklarer hvorfor du vil give et forbud ,kan det være de hører mere efter 

Redigeret af ottoleisner
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Lige nu, ottoleisner skrev:

det gør de ikke,det er jo børn ,men hvis du forklarer hvorfor du vil give et forbud ,kan det være de hører mere efter 

Det er også min opfattelse, og min erfaring med mine egne 2.;)

Men jeg kan have en fornemmelse af, at deliciouscookie har en anden opfattelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
Lige nu, ottoleisner skrev:

Det er meget bedre og mere naturligt at du er på bølgelængde med dit barn frem for at kun skælde ud.tag i biffen og se en film eller snak om dig selv da du var teen,og fortæl dem at du godt kan forstå deres adfærd, for det gjorde du sikkert selv  dengang 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 minutter siden, ottoleisner skrev:

Det er meget bedre og mere naturligt at du er på bølgelængde med dit barn frem for at kun skælde ud.tag i biffen og se en film eller snak om dig selv da du var teen,og fortæl dem at du godt kan forstå deres adfærd, for det gjorde du sikkert selv  dengang 

Ja, men det kan være klogt, at udelade de værste af de ting man gjorde.😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Entrelac skrev:

Nej naturligvis ikke. Men derfor skal forælder alligevel forsøge at opdrage. Det er det at opgive med at forsøge at opdrage jeg opponere imod.

Redigeret af deliciouscookie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
1 time siden, ottoleisner skrev:

Opdragelse er ikke at skælde ud. Det er at lære og give godt værdier vider til næste generation. Det kæver i sagen natur tillider og kærlighed for at kunne opdrage effektivt. Så hygge er altså også en del af opdragelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind