devilinred

Teenageforhold aldersforskel

Recommended Posts

snoozz

Altså jeg forstår godt din modsætning når hun er 14 år, det er min datter sjovt nok også, hun har dog så vidt jeg ved ikke nogen kæreste enddu, men gun går nok snart en.

Du kan ikke styre det alligvel ;) Så lad hende, du kan ikke ofrhindre hende i at møde en hun selv vil,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 14 timer siden, snoozz skrev:

Er det egenligt ikke kun egenligt samleje der er forbudt med 14-årige ?

Anyway jeg tror de unge mennesker er ret ligeglade med den aldersgrænse, så længe begge gør det frivilligt altså.

Ja bare far er med på det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brix81

Fik også min første kæreste som 14 årig (han var 19). Vi ventede dog, på hans opfordring, til jeg blev 15 før vi lavede mere end bare at kysse. Vi endte med at være sammen i 5 år :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 30/12/2018 at 21:33, snoozz skrev:

Er det egenligt ikke kun egenligt samleje der er forbudt med 14-årige ?

Anyway jeg tror de unge mennesker er ret ligeglade med den aldersgrænse, så længe begge gør det frivilligt altså.

Nej, det er al seksuelt aktivet inkl. at pille, rage, oral og anal sex. Der kan dog være forskel i strafudmåling afhænger af hvad der er foregået, men det hele er strafbart - måske undtagen kys og holde i hånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg synes det er en moralsk problem i samfundet og det ses også her på flere at de svar som er givet, hvor mange som synes det er ok af en pige på 14 år og som ikke kan have sex lovligt, gerne må have en kæreste - til trods for at vi ved, at der er stor sandsynlighed for at loven brydes.

Have det været med en drenge på 14, så have det være lige så problematisk i mine øjne, så det er ikke hans alder, men hende alder som er problemet, Når man i samfundet har beslutter at 15 år er aldersgrænse, så brude forælder, skole mm. slutter op om den beslutning og opdrage deres børn til, at det er no go, indtil de er fyldt 15 år (mindst).

Samme problemer, kommer med brugen af alkohol og rygning.

Har I tænkt over hvorfor vi har en aldersgrænse på 15 år, kunde det have noget at gøre med børns manglende forstået for konsekvenser, især når lysten ikke er minder men erfaringen og viden er?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu er den kriminelle lavalder jo 15 år, så to 14 årige kan ikke straffes alligevel.

Men hvad synes du i det omvente tilfælde som mit, hvor jeg var 12 år, og pigen 15 år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 23 minutter siden, snoozz skrev:

Nu er den kriminelle lavalder jo 15 år, så to 14 årige kan ikke straffes alligevel.

Men hvad synes du i det omvente tilfælde som mit, hvor jeg var 12 år, og pigen 15 år?

Jeg synes at loven skal overholdes og drengen på 12 år må vente til han bliver 15 før han har sex.

Det er ikke så svært at forstår at børn ikke skal være seksuelle aktive, de har ikke konsekvensberegning, erfaringen og den følelsesmodenhed som skal til. Det er ansvarsløst at forældre mm. tillader disse kriminelle handlinger - fordi der er kriminelt, en overtrædelse af straffeloven. Det bliver blot ikke håndhævet, da det jo kræver en anmeldelse og bevisførelse eks. i form at videnudsagn fra den mindreårig.

Sex og kæresterier høre sammen, og er man ikke moden til sex, er man ikke moden til at have en kæreste, lad nu børn være børn, de skal nok blive voksende med tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 28 minutter siden, snoozz skrev:

De kan faktisk fjernes fra forældrene, hvis de forsat tillader adfærden, så det er kun delvist korrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg tror nu det er de færreste unge der spørger deres forældre om lov til sex, uanset om de så er 13-14 eller 16 år alligevel. Jeg fortalte i al fald ikke mine forældre noget om det - heller ikke da jeg så HAVDE gjort det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Jeg tror nu det er de færreste unge der spørger deres forældre om lov til sex, uanset om de så er 13-14 eller 16 år alligevel. Jeg fortalte i al fald ikke mine forældre noget om det - heller ikke da jeg så HAVDE gjort det ;)

Jeg taler ikke om hvad børn gør uden deres forældres samtykke, jeg taler om hvad forælder giver deres samtykke til og hvad folk skriver her i debatten, og hvad man lukker øjende for i dagligdagen i de små hjem.

Børn kan også begår butikstyveri uden at forældre ved det, men det er hvordan de regere når de opdager det og hvordan de i øvrigt opdrager deres børn og hvilket værdiger de indprenter dem som jeg taler om.

Der er ikke mange stærke ord imod eller en stor opbakning til, loven sådan som jeg læser det her på debatten, vi taler om at se igennem finger med børnesex!!!!

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind