devilinred

Teenageforhold aldersforskel

Recommended Posts

devilinred

Min datter på kun 14 er, er begyndt at se en dreng, som hun siger, man godt kan kalde en kæreste, på 18.

Jeg synes slet ikke om det. Er vi enige om, at aldersforskellen er for stor her? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Hej jeg kan godt forstå, du er bekymret. En 14 årig pige og en 18 årig dreng, tænder nok alarm klokker hos mange forældre, inkl. Mig selv 😬🤗

Men der er jo forskel på 14 årlige ligesom der er forskel på 18 årlige.

Hvor moden er din datter ? Har hun haft andre kærester? Hvor følelsesmæssig moden er hun? Hvor godtroende er hun osv? 

Ligeledes kunne man stille samme spørgsmål om den 18 årig dreng. Jeg har mødt nogen på 18 som var nærmest voksne og jeg har mødt nogen på 18 som stadig ikke var modnet. 

Når det er sagt, så ville jeg råde dig til ikke at forbyde din datter at se ham, det kommer der sjældent noget godt ud af. Inviter ham hjem,  lær ham at kende, så du kan se, om han vil din datter det godt og er forelsket i hende. Snak følelser med din datter, uden at anklage. Fortæl hende du er bekymret, fordi du elsker hende og ikke ønsker at se hende såret. At hun skal huske at have sig selv med hele vejen osv. 

Redigeret af gumle
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Strengt taget er forholdet ulovligt, hvis de dyrker lagengymnastik.

Selv ser jeg dog lidt pragmatisk på det. En moden 14-15 årig og en umoden (af alder) 17-18 årig kan ikke afvises at være et fint nok par. Hvis følelserne er der og er gensidige, mener jeg ikke at aldersforskellen er skræmmende stor. Husk at den udjævnes med tiden. Så en dag er de 18 og 22 og så gør det ikke så  meget.

Men klart at man skal have paraderne lidt oppe. Men jeg ville ikke pr. definition afvise på forhånd, at den slags forhold ville kunne gå an. Især fordi mange teenpiger er mere modne end teendrenge, så hvis drengen er 17-18 og pigen 14-15 behøver forholdet slet ikke være så ulige endda.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Tjahh Min første store kærlighed var 15, jeg selv 19 - Nu har vi været gift i 44 år, og har endnu vores første skænderi til gode 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 1 minut siden, Glentevej30 skrev:

Tjahh Min første store kærlighed var 15, jeg selv 19 - Nu har vi været gift i 44 år, og har endnu vores første skænderi til gode 🙂

Ja, det viser jo, at sådanne forhold sagtens kan gå an, hvis kemien er til stede.

Så min mening er, at man nok skal se på skepsis på forhold med aldersforskel, men hvis forskellen kun er 3-4 år, vil den ganske vist virke stor i starten. Men så udligner den sig med tiden.

Det længstvarende forhold, jeg har været i, var da jeg som 25 årig mødte en 19 årig. Det fungerede også fint i mange år. Men okay, der er selvfølgelig også forskel på at være 14 og 19 år. I dag er vi ikke sammen mere, men er da stadig fine venner.

Mine forældre mødtes da de begge var 15 år og deres forhold holder da endnu. Så det er så et eksempel på et forhold uden aldersforskel.

Moralen er bare, at det er svært at generalisere. Det, der fungerer for den ene, behøver ikke være lykken for den anden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Fik min 1- kæreste på 15 år - da jeg var 12 år. Og det var altså hende der var 15 ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 13 timer siden, devilinred skrev:

Min datter på kun 14 er, er begyndt at se en dreng, som hun siger, man godt kan kalde en kæreste, på 18.

Jeg synes slet ikke om det. Er vi enige om, at aldersforskellen er for stor her? 

Du skal lige huske at han Ikke må have sex med hende da hun er mindreårig,og han derved kan få en pædifildom hvis han piller ved hende,i sexuel karakter,og det er vigtogt syntes jeg da homonerne er meget aktive,i den alder 

jeg syntes også det er på grændsen,med hans alder

Redigeret af fætter højbens fætter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Er det egenligt ikke kun egenligt samleje der er forbudt med 14-årige ?

Anyway jeg tror de unge mennesker er ret ligeglade med den aldersgrænse, så længe begge gør det frivilligt altså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der er 7 års forskel på jeg og min kæreste. Vi kører på 13. år. 

Få talt med dem om det hele, så i alle kan være trygge. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 21 timer siden, devilinred skrev:

Min første tanke var, at jeg også ville være forbeholden hvis det var min datter.

Men, øøøøh,  så kom jeg til at tænke sådan ca. 40 år tilbage. Da var jeg ca. 14 år, og ham gutten, som jeg var vanvittig forelsket i, tjaaaa, han var sørme 19 år.😂

Vi havde ikke sex, men vi kyssede og "pillede" lidt.🤫

Men, jeg har mange gange tænkt tilbage på den tid, og prist mig lykkelig over, at han var en ordentlig fyr, der respekterede mit "nej" når han gerne ville mere end bare kys.

For "problemet" er jo, at hormonerne knokler rundt i de fleste 18-årige drenge, i en grad hvor de færreste 14-årige piger er klar til, at følge med.

Så jeg er helt klart tilhænger af, at du inviterer ham hjem til jer, eller bare ind til en sodavand eller en kop kaffe når han kommer for at hente din datter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind