Så la' da vær'

Er jeg gået i overgangsalderen?

Recommended Posts

Så la' da vær'

Ja, som overskriften siger:

Er jeg gået i overgangsalderen?

Jeg er sølle 40 år gammel og jeg troede først det var omkring de 50 år man begyndte på det stads.

Jeg har kobberspiral men har trods det kun haft menstruation 3 eller 4 gange i år.

Jeg har fået meget tør og ru hud i ansigtet. Jeg har prøvet at pleje det med fed creme men intet hjælper.

Desuden kan jeg stå udenfor i t-shirt nogen gange, hvor andre står i tykke jakker og andet overtøj og jeg kan bare svede.

Andre gange kan der være 24 grader indendørs og jeg kravler under dynen for at få varmen bare lidt.

Piger, damer, kvinder, jeg er ved at være rimelig bekymret for min krop.

Er der nogen af jer der er gået tidligt i overgangsalderen?

Det er galt nok på forhånd med min krop så hvis jeg nu skal i overgangsalderen, jamen så eksploderer jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brix81

Ikke nødvendigvis. Jeg gik selv i næsten tre år stort set uden menstruation og med diverse symbtomer på tidlig overgang (jeg er 37, så fra ca 34 og til for nylig). Gik til lægen med det men sendt hjem uden undersøgelser og med ordene at nogen går bare meget tidligt i overgangs alderen. Har så siden fået ny læge og fået konstateret forhøjet stofskifte, hvilket kan give mange af de samme symptomer inklusiv udeblivende menstruation. Min menstruation er helt normal idag.

Hvis du ikke allerede har gjort det. Gå til lægen og om nædvendig kræv at blive undersøgt, så du ikke bare ender med at blive spist af med et muntligt gæt på hvad lægen tror det er. det ikke sagt at det ikke "bare" kan være en overgang, men det er stadig ret vigtigt at blive undersøgt i alle tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Uden at være kvinde, så fangede jeg lige din sidste sætning ;)

Der er så meget andet galt med min krop i forvejen.... hvad er det ? Der er nok 1000 sygdomme der giver lign symptomer, fx hvis du er overvægtig eller noget andet.

Jeg er en mand på 37 år, og jeg har det helt ligesom dig uden jeg er i overgangsalderen gg.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at få fjernet den spiral, og få Ppiller i stedet - eller ingenting.

Hvis du er seksuelt aktiv, så kondom, eller kun har sex med en fast - fx din mand - så ja kan man jo få børn ;)

Men du kan da i al fald prøve uden spiralen og se om det ændrer noget, hvis det gør, så er den jo skylden i dine problemer.

Jeg tror altså ikke du er i overgangsalderens, uden at kende dig overhovedet. Så har man typisk også nattesvedeture, og tørhed i skeden som gør samleje umuligt. Og en masse andet lort.

Så kør du bare på 10 år mere ;)

God vind og godt nytår !

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind