Convex Earth

Det endelige fladjords bevis!?

Recommended Posts

DDR

Er der snart nogen der får fat i en voksen og låser tossen ind i sit kammer uden internet? 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 2 timer siden, Convex Earth skrev:

Om formuleringen går på, at Newtons lov ikke er en lov med en teori, fordi han fik et æble i hovedet ved at sidde under et træ!

Så gik han ind i sit studer værelse og udfærdige en teori om en usynlig kraft nede i jorden!

Han opfandt med andre ord selve ordet gravitation som en usynlig og ikke målbar kraft som skulle befinde sig nede i jorden!

Og så kan jeg allerede se dit næste spørgsmål komme:

Men hvad holder så objekter til jorden?

Dette gør elektromagnetisme, som vi ved eksisterer både under og over jorden!

Den er så stærk, at den kan få selv en lille nål i et kompas til at vise mod nord og den modsatte ende mod syd!

Er gravitationskonstanten ikke bevist?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Det er månen som er årsagen til at jorden drejer rundt,hvis man fjernede månen ville jordens rotation stoppe,det kører i en bestemt bane,som er vigtig for årstiden og og solens placering,året rundt,ellers ville der slet ikke være årstider på jorden

Men det har ST slet ikke fattet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 7 timer siden, DDR skrev:

Er der snart nogen der får fat i en voksen og låser tossen ind i sit kammer uden internet? 

Hvis du synes emnet er åndssvagt, så lad være med at læse det.

Jeg synes det er fint, at folk har lov og ret til at lufte alternative ideer, uanset hvor skøre de måtte forekomme.

Jeg tror ikke selv, at jorden er flad. Men jeg vil til hver en tid forsvare folks ret til at argumentere for, at den er det.

Fordi hvis vi ikke lader folk komme til orde, som har et alternativt syn på tingene, bliver det noget farligt noget med, at kun de, der mener det samme som flertallet, tør ytre sig. Og det er sådan et diktatur starter - i det små, ganske vist.

Derudover vil jeg opfordre folk til at argumentere med argumenter fremfor at kalde folk skældsord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anklageren
For 8 timer siden, Convex Earth skrev:

Om formuleringen går på, at Newtons lov ikke er en lov med en teori, fordi han fik et æble i hovedet ved at sidde under et træ!

Så gik han ind i sit studer værelse og udfærdige en teori om en usynlig kraft nede i jorden!

Han opfandt med andre ord selve ordet gravitation som en usynlig og ikke målbar kraft som skulle befinde sig nede i jorden!

Vel gjorde han da ej.

Selv små børn er klar over, at tyngdekraften eksisterer og det var stenaldermennesket selvfølgelig klar over lang tid før Newton.

I hvert fald så godt, at stenaldermennesket kunne undgå at styrte i døden fra et bjerg 😄

Newton lavede nogen matematik, så man kan beregne tyngdekraften - og ligningen fungerer upåklageligt, så man kan bygge fly osv.

Det forholder sig sådan i fysikken, at en teori er sand, hvis den fungerer - og det gør den.

Uanset hvad du kalder det, så fungerer Newtons matematik altså - og det ville den også gøre, hvis du kaldte tyngdekraften alt muligt andet.

Almindelig massetiltrækning er bare et navn for en naturkraft som eksisterer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 4 timer siden, Lucianone skrev:

Hvis du synes emnet er åndssvagt, så lad være med at læse det.

Jeg synes det er fint, at folk har lov og ret til at lufte alternative ideer, uanset hvor skøre de måtte forekomme.

Jeg tror ikke selv, at jorden er flad. Men jeg vil til hver en tid forsvare folks ret til at argumentere for, at den er det.

Fordi hvis vi ikke lader folk komme til orde, som har et alternativt syn på tingene, bliver det noget farligt noget med, at kun de, der mener det samme som flertallet, tør ytre sig. Og det er sådan et diktatur starter - i det små, ganske vist.

Derudover vil jeg opfordre folk til at argumentere med argumenter fremfor at kalde folk skældsord.

Du skal da også have retten til fri internet inddraget hvis du ikke mener at manden her er rablende skør i bolden.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smiler
1 time siden, DDR skrev:

at manden her er rablende skør i bolden.... 

I hvilken bold?😁

brainy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 12 timer siden, DDR skrev:

Du skal da også have retten til fri internet inddraget hvis du ikke mener at manden her er rablende skør i bolden.... 

Hvorfor skal jeg tvinges til at mene det samme som dig? Det er måske derfor, du hedder DDR? Fordi der var der også meningsdiktatur....

Det er i øvrigt ligegyldigt, om jeg mener, at manden er skør eller ej.

Sagens kerne er den, at vi har ytringsfrihed her i Danmark. Hvilket betyder, at folk har lov til at tro på hvad de vil. Det inkluderer også flad jord. Ligesom vi også har ret til at tro på skydaddies i himlen (religioner).

Nej, jeg tror ikke, at jorden er flad. Men jeg mener at manden skal have lov til at prædike for sin tro, ligesom en kristen skal have lov at prædike for Jesus. Det er fordi, jeg faktisk er FOR ytringsfriheden.😀

P.S.: Jeg har i øvrigt ikke frit internet. Jeg betaler da for det...

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Ytringsfrihed er ikke ytringsret især når man prædiker vrøvl og på anden måde udstiller sin psykiske sygdom.

Så forbeholder jeg mig min ytringsfrihed til at kalde sådanne personer for skøre fjolser der burde spærres inde og behandles for deres psyksiske sygdom.

Skyaddies...for saddan hvor er de besparelser på psykiatrien da som at pisse i bukserne for at holde varmen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind