basle72

hvilken ville du vælge og hvorfor?

Recommended Posts

DenBruneMunk
For 2 timer siden, basle72 skrev:

skal være diesel.

Vil sige det sådan, at det eneste ved Mercedes som jeg synes er fedt som jeg ikke har oplevet ved andre biler, er at den ikke så nemt får bilka buler og stenslag, ud over det så synes jeg man betaler alt alt for meget for navnet. Den kører ikke et hak bedre end alle andre nye biler, til gengæld er der så absolut intet ekstra udstyr i Mercedesen, og koster bare 25% mere end feks Ford c-max der er spækket med udstyr, større motor og automatgear.

De krav som jeg har til en bil er: nem at komme ind og ud af, automatgear, fartpilot,træk, og en størrelse som min som Ford c-max

Firmaets krav: Lændestøtte i førersiden, Diesel, og i mærkerne som beskrevet tidligere, og en maks pris på ca 350,000kr eller 300,000 i beskatning

Nu har jeg haft Cmax siden 2004, altså første gen. af disse modeller, og jo, Mercedes kan tilbyde meget mere om standard, hvor Ford halter gevaldigt efter, eller slet ikke har tilbuddet til sine kunder endnu.

I 2007 fik jeg en nyere cmax , den var stadig skrabet som standard og en hules masse kroner oveni før den kunne meget mere.
At skulle betale 450.000 for Cmax med ekstra udstyr og auto gear, var altså en mindre formue.

Ford er en fin bil men de er også særligt skrabet med deres trend,ghia,titanium, vignale og hvad de ellers finder på at kalde dem nu. Det er bare lag på lag, og at man skal over 600.000 idag for en Smax eller kuga før den er spækket med ekstra, det er godt nok en pæn sum for en mellemklasse bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30
For 10 timer siden, basle72 skrev:

Ahh Den er bare såå grim, men ja den er nem at komme ind og ud af

Det kan der måskè være lidt om, men kommer helbredet ikke før en død ting som en bil ? - Kender en anden som netop døjer gevaldigt med ryggen, som har købt den - Hun er utroligt glad for den - god indstigning, sidder godt, god plads, og godt bagagerum med nem tilkommelighed. - og så er hun rigtig glad for automat gearet.

På sin egen måde, synes jeg faktisk den er charmerende.

NB ! Jeg har haft citroèn BX - kørte 10 år uden problemer - Peugeot 405 - 5 år uden problemer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 18 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Nu har jeg haft Cmax siden 2004, altså første gen. af disse modeller, og jo, Mercedes kan tilbyde meget mere om standard, hvor Ford halter gevaldigt efter, eller slet ikke har tilbuddet til sine kunder endnu.

I 2007 fik jeg en nyere cmax , den var stadig skrabet som standard og en hules masse kroner oveni før den kunne meget mere.
At skulle betale 450.000 for Cmax med ekstra udstyr og auto gear, var altså en mindre formue.

Ford er en fin bil men de er også særligt skrabet med deres trend,ghia,titanium, vignale og hvad de ellers finder på at kalde dem nu. Det er bare lag på lag, og at man skal over 600.000 idag for en Smax eller kuga før den er spækket med ekstra, det er godt nok en pæn sum for en mellemklasse bil.

Synes bare når man kigger på udstyrslisten på en titanium+ så er den rimelig lang, og der fåes en 2,0 med det nye automatgear og 170hk til 280,000kr i beskatning, så virker som et godt bud, men tak for input

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 13 timer siden, Glentevej30 skrev:

Det kan der måskè være lidt om, men kommer helbredet ikke før en død ting som en bil ? - Kender en anden som netop døjer gevaldigt med ryggen, som har købt den - Hun er utroligt glad for den - god indstigning, sidder godt, god plads, og godt bagagerum med nem tilkommelighed. - og så er hun rigtig glad for automat gearet.

På sin egen måde, synes jeg faktisk den er charmerende.

NB ! Jeg har haft citroèn BX - kørte 10 år uden problemer - Peugeot 405 - 5 år uden problemer

Ja er heller ikke på nogen måde skræmt over franske biler, har selv haft en stribe peugeot og citroen, og fruen har i dag en ds4, og de har aldrig fejlet noget ud over alm. slid og der sprang en pære en gang imellem, er personligt helt vild med deres nye 3008-5008, desværre gør de som stort set alle andre laver en stor høj bil, men døråbningen er ikke ret stor fordi man samtidig hæver bunden i bilen.

Har det bare lidt med Rifteren, og kan sagtens se den ville være utroligt praktisk, men den er bare ikke specielt køn, og når man så kan få en af de andre 3 som også er fine at komme ind i, så er det nok lidt svært at overtale mig selv til en Rifter, men måske man skulle ud og se den "Live" inden man beslutter sig

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 20 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

Jamen jeg kan kun bekræfte at en ford er en god bil og er også sikker på en C-MAX er god,og har den højde du behøver og indstigningsforhold, du har brug for,vores lak ser stadig pæn ud selv om bilen er 5 år gammel,og er blever poleret jævnligt selvfølgelig

Ja c-maxèn er helt perfekt at komme ind og ud af, så længe jeg ikke tager den store model med skydedør.

Men Zafira og Golf Sportsvan er også ganske udemærket at komme ind og ud af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30
For 13 timer siden, basle72 skrev:

Ja er heller ikke på nogen måde skræmt over franske biler, har selv haft en stribe peugeot og citroen, og fruen har i dag en ds4, og de har aldrig fejlet noget ud over alm. slid og der sprang en pære en gang imellem, er personligt helt vild med deres nye 3008-5008, desværre gør de som stort set alle andre laver en stor høj bil, men døråbningen er ikke ret stor fordi man samtidig hæver bunden i bilen.

Har det bare lidt med Rifteren, og kan sagtens se den ville være utroligt praktisk, men den er bare ikke specielt køn, og når man så kan få en af de andre 3 som også er fine at komme ind i, så er det nok lidt svært at overtale mig selv til en Rifter, men måske man skulle ud og se den "Live" inden man beslutter sig

Kør ud og prøv den, det koster gratis, tror du bliver overrasket til den gode sige, men vi kan hurtigt blive enige i en - biler/modeller er en smagssag. 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 11 timer siden, Glentevej30 skrev:

Kør ud og prøv den, det koster gratis, tror du bliver overrasket til den gode sige, men vi kan hurtigt blive enige i en - biler/modeller er en smagssag. 😉

I høj grad, og har meget at gøre med hvad man er vant til hjemmefra 🙂

I bund og grund tror jeg ikke der er ret mange nye biler i dag der er noget skrammel.

Har en kollega der privat kører i en Dacia Logan, og han er helt vildt glad for den, og det er da noget af det absolut billigste man kan få.

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med hvilket mærke der står på, når man kigger under karosseriet, så er der alligevel delt stumper på kryds og tværs, og når jeg ikke selv skal betale rep, service ogsv. så er det jo kun at se på om den har det udstyr, motor gearkasse osv. man gerne vil have, og så finde ud af om den er til at komme ind og ud af.

Umiddelbart af de 3 i mit indlæg tror jeg som det ser ud nu bare det bliver den billigste af de 3 der opfylder mine krav, og så må jeg hellere lige få kigget på den Rifter i samme omgang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Hej glentevej

har du prøvet nogle biler

Mvh otto,l

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind