basle72

hvilken ville du vælge og hvorfor?

Recommended Posts

Glentevej30
For 10 timer siden, basle72 skrev:

Jamen den er ganske simpel, det er en firmabil, så driftsomkostninger er ligegyldige, kører 70,000 km om året.

Ved det er en firmabil, så er der nogle bestemte mærker der må vælges i, og hyundai er ikke et af dem, kan vælge Ford, Vw, Mercedes, Bmw, Mazda, Citroen, Peugeot, Skoda, Seat og Renault.

Har en rygskade der gør at der skal være meget langt fra sædets overkant til døråbningens underkant, og det er der ikke ret mange af de nye biler der har.

Har pt. en mercedes b-klasse, den kan lige gå i indstigningshøjde, men sådan en gider jeg ikke igen, vil prøve noget andet.

Med mindre der er en model derude jeg har overset så er der reelt kun de nævnte muligheder, når nu man har den ryg man har 🙂

med dine rygproblemer er muligheden så en Peugeot Rifter EAT8

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
On 4/1/2019 at 18:40, Glentevej30 skrev:

Lad endelig være med at købe franske biler de er mega ustabile og går i stykker ofte,det er ganske enkelt lortebiler de laver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30
For 3 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

Lad endelig være med at købe franske biler de er mega ustabile og går i stykker ofte,det er ganske enkelt lortebiler de laver

Sikke da en gang vås, de er lige så gode som andre mærker - sjovt nok, en tur til f.eks Spanien og retur, ser vi flest bilmærker som Mercedes BMV og lign. dyre mærker der holder med motorstop - sjældent Franske mærker.

Hvor har du det fra fætter højbens fætter ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Glentevej30 skrev:

Sikke da en gang vås, de er lige så gode som andre mærker - sjovt nok, en tur til f.eks Spanien og retur, ser vi flest bilmærker som Mercedes BMV og lign. dyre mærker der holder med motorstop - sjældent Franske mærker.

Hvor har du det fra fætter højbens fætter ?

Hej Glentevej 30

Jeg har selv erfaret det og min far har også selv erfaret det og vores nabo,både citroen og renault især,peugeot 307 diesel,renault magane 2005 benzin,citrion c1 2012,peugeot 407 coupe 2010 benzin

eksempler på utilsigtede fejl og funktionsfejl, soltag som er utætte og glider ud af sin skinne ,ruder som falder ned i døren,pærer som sprænger både forlygter og baglygter,gearkasser som pludselig falder ned på asfalten,gearstang som ikke har kontakt med resten af motoren,hjul som ryster og værkstedsregninger på flere sider selv efter 60,000km og pris på 16,000 kr Abs bremse sensor som ikke virker,sædevarme som ikke virker efter 3 år pga ledninger som er knækket i sædet,pris 3500kr

peugeot 307 som brænder af sig selv,pga tekniske fejl,også kaldet brandbilen

Reservedele som der skal ventes på i ugevis pga lortet går i stykker,og erstatningsbiler som jeg pludselig skal finansere,drift af fordi bilen ikke er færdig,250kr pr dag

jeg er færdig med franske biler,de er smarte og billige,og derfor har jeg ikke anbefalet sådan en biltype til dig,Jeg skriver dette til dig for at advare dig om hvad du evt ikke må investere dine penge på 

vil anbefale dig at være grundig med dit bilvalg hvis der skal være en fransk bil da de,generelt et ustabile og dårlige,og er et ringe produkt

Hvorfor tror du at peugeot og renault har så mange reklamer i tv,det er der da en årsag til

At de er sat ned med ca 20%

Håber du vil tjekke på nettet så du kan opdage jeg og andre har ret

du skriver at Mercedesen var dårlig,hvad var det som var dårligt ved den

jeg har selv en Subaru Forester den er høj og har gode sæder,og du kan nok få en til 350,000kr for basismodellen 

Eller en Ford vi har også en ford og den er bare fantastisk vi har en ford KA og den har bare været super både bilen og værkstedets service har været helt fantastisk,den har kørt 120,000km og gik igennem syn uden anmærkninger,kan klart anbefale ford kender flere som har en ford og de en meget tilfredse med den

DSCF5578.JPG

Redigeret af fætter højbens fætter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Ahh Den er bare såå grim, men ja den er nem at komme ind og ud af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 17 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

Har haft 6 forskellige peugeot, en citroen, og konen har nu en DS4, nok de mest stabile biler vi har haft, har aldrig fejlet andet end alm. slid, og så en pære i ny og næ, til gengæld fik vi skiftet tandstang i vores passat( ikke helt billigt) og vores den gang helt nye seat altea var på værksted 14 gange i de første 18 mdr, så der er jeg nok ikke helt enig 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 14 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

Hej Glentevej 30

Jeg har selv erfaret det og min far har også selv erfaret det og vores nabo,både citroen og renault især,peugeot 307 diesel,renault magane 2005 benzin,citrion c1 2012,peugeot 407 coupe 2010 benzin

eksempler på utilsigtede fejl og funktionsfejl, soltag som er utætte og glider ud af sin skinne ,ruder som falder ned i døren,pærer som sprænger både forlygter og baglygter,gearkasser som pludselig falder ned på asfalten,gearstang som ikke har kontakt med resten af motoren,hjul som ryster og værkstedsregninger på flere sider selv efter 60,000km og pris på 16,000 kr Abs bremse sensor som ikke virker,sædevarme som ikke virker efter 3 år pga ledninger som er knækket i sædet,pris 3500kr

peugeot 307 som brænder af sig selv,pga tekniske fejl,også kaldet brandbilen

Reservedele som der skal ventes på i ugevis pga lortet går i stykker,og erstatningsbiler som jeg pludselig skal finansere,drift af fordi bilen ikke er færdig,250kr pr dag

jeg er færdig med franske biler,de er smarte og billige,og derfor har jeg ikke anbefalet sådan en biltype til dig,Jeg skriver dette til dig for at advare dig om hvad du evt ikke må investere dine penge på 

vil anbefale dig at være grundig med dit bilvalg hvis der skal være en fransk bil da de,generelt et ustabile og dårlige,og er et ringe produkt

Hvorfor tror du at peugeot og renault har så mange reklamer i tv,det er der da en årsag til

At de er sat ned med ca 20%

Håber du vil tjekke på nettet så du kan opdage jeg og andre har ret

du skriver at Mercedesen var dårlig,hvad var det som var dårligt ved den

jeg har selv en Subaru Forester den er høj og har gode sæder,og du kan nok få en til 350,000kr for basismodellen 

Eller en Ford vi har også en ford og den er bare fantastisk vi har en ford KA og den har bare været super både bilen og værkstedets service har været helt fantastisk,den har kørt 120,000km og gik igennem syn uden anmærkninger,kan klart anbefale ford kender flere som har en ford og de en meget tilfredse med den

DSCF5578.JPG

Har ikke skrevet noget om at Mercedesen er ringe, gider den bare ikke igen, da den er alt for dyr ifht hvad man får for pengene, og nå ja den kører faktisk med en renault motor ;-), dog har den fået skiftet en viskerarm, da den var slidt op og brækkede af, da bilen var 2,5 år gammel 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 2 timer siden, basle72 skrev:

Har ikke skrevet noget om at Mercedesen er ringe, gider den bare ikke igen, da den er alt for dyr ifht hvad man får for pengene, og nå ja den kører faktisk med en renault motor ;-), dog har den fået skiftet en viskerarm, da den var slidt op og brækkede af, da bilen var 2,5 år gammel 

Jamen så er det nok derfor,den har været at man har brugt ekstra penge på kvaliteten,men hvad er det så for krav du ønsker,til en bil udover det du tidligere har skrevet,er det diesel eller benzin du ønsker ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 24 minutter siden, fætter højbens fætter skrev:

Jamen så er det nok derfor,den har været at man har brugt ekstra penge på kvaliteten,men hvad er det så for krav du ønsker,til en bil udover det du tidligere har skrevet,er det diesel eller benzin du ønsker ? 

skal være diesel.

Vil sige det sådan, at det eneste ved Mercedes som jeg synes er fedt som jeg ikke har oplevet ved andre biler, er at den ikke så nemt får bilka buler og stenslag, ud over det så synes jeg man betaler alt alt for meget for navnet. Den kører ikke et hak bedre end alle andre nye biler, til gengæld er der så absolut intet ekstra udstyr i Mercedesen, og koster bare 25% mere end feks Ford c-max der er spækket med udstyr, større motor og automatgear.

De krav som jeg har til en bil er: nem at komme ind og ud af, automatgear, fartpilot,træk, og en størrelse som min som Ford c-max

Firmaets krav: Lændestøtte i førersiden, Diesel, og i mærkerne som beskrevet tidligere, og en maks pris på ca 350,000kr eller 300,000 i beskatning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 22 minutter siden, basle72 skrev:

skal være diesel.

Vil sige det sådan, at det eneste ved Mercedes som jeg synes er fedt som jeg ikke har oplevet ved andre biler, er at den ikke så nemt får bilka buler og stenslag, ud over det så synes jeg man betaler alt alt for meget for navnet. Den kører ikke et hak bedre end alle andre nye biler, til gengæld er der så absolut intet ekstra udstyr i Mercedesen, og koster bare 25% mere end feks Ford c-max der er spækket med udstyr, større motor og automatgear.

De krav som jeg har til en bil er: nem at komme ind og ud af, automatgear, fartpilot,træk, og en størrelse som min som Ford c-max

Firmaets krav: Lændestøtte i førersiden, Diesel, og i mærkerne som beskrevet tidligere, og en maks pris på ca 350,000kr eller 300,000 i beskatning

Jamen jeg kan kun bekræfte at en ford er en god bil og er også sikker på en C-MAX er god,og har den højde du behøver og indstigningsforhold, du har brug for,vores lak ser stadig pæn ud selv om bilen er 5 år gammel,og er blever poleret jævnligt selvfølgelig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind