basle72

hvilken ville du vælge og hvorfor?

Recommended Posts

basle72

Skal have ny bil i 19, og pga en rygskade er der desværre rigtigt mange af de nye biler jeg ikke kan komme ind i da de er for lave fra sædets overkant til døråbningens underkant, så har efterhånden kogt det ned til 3

1: Ford C-Max 2,0 diesel 170hk med automatgear

2: Vw Golf Sportsvan 2,0 diesel 150hk med automatgear

3: Opel Zafira 2,0 diesel 170hk med automatgear

Vi taler fabriksnye biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Jeg har haft en SUZUKI SWIFT 1.2 AUT

Og den var meget fin at komme ind og ud af, en fantastisk bil som du vil komme til at elske, ingen tvivl om det.

Et andet godt bud men den har jeg ikke selv prøvet, det er SUZUKI VITARA, den tror jeg faktisk ville være det bedste bud af dem alle for det er en bil man sætter sig ind i og ikke ned i.

Hej og god jagt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 10 timer siden, Jens01 skrev:

Jeg har haft en SUZUKI SWIFT 1.2 AUT

Og den var meget fin at komme ind og ud af, en fantastisk bil som du vil komme til at elske, ingen tvivl om det.

Et andet godt bud men den har jeg ikke selv prøvet, det er SUZUKI VITARA, den tror jeg faktisk ville være det bedste bud af dem alle for det er en bil man sætter sig ind i og ikke ned i.

Hej og god jagt

Kan slet slet ikke komme ind i en swift, den er alt for lav mellem overkant på sædet og underkanten på dørrammen, det næste er så at den er alt for lille. Desuden stiller firmaet nogle krav, og det må slet ikke være en suzuki, og det skal være en diesel.

Har været ude og prøve at stige ud og ind af stort set alt der er på markedet i de mærker og den prisklasse jeg må vælge i, og ud over de 3 nævnte er der kun Ford Kuga, men så skal jeg vælge den med manuelt gear og en 1,5 diesel, ellers er den ikke økonomisk nok at køre i, så det er imellem de 3 jeg skal vælge 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner

Honda Jazz 1,5 vel og mærke 1,3 er ligegyldig,lækker bil som du burde kunne komme ud og ind af,prøv den hos honda

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Ingen af de nævnte, men biler er jo også en smagssag, selv er jeg Hyundai fan - købte for nylig min 4. Hyundai på stribe.

Hvad er dine ønsker - høj indstigning ? masser af HK og hvad med NM ? Hvad skal du bruge den til ? Skal du trække noget, pendle lange ture, kører du mange småture, hvor mange km kører du om året, skal der være plads til en større familie.

Der er mange ting der skal tages hensyn til - hvor i landet du bor (region) kunne også være interessant, da der er penge at spare på drift, hvis du f.eks. bor i region syd.

Så meld ud, hvad dine ønsker går på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 9 timer siden, Glentevej30 skrev:

Ingen af de nævnte, men biler er jo også en smagssag, selv er jeg Hyundai fan - købte for nylig min 4. Hyundai på stribe.

Hvad er dine ønsker - høj indstigning ? masser af HK og hvad med NM ? Hvad skal du bruge den til ? Skal du trække noget, pendle lange ture, kører du mange småture, hvor mange km kører du om året, skal der være plads til en større familie.

Der er mange ting der skal tages hensyn til - hvor i landet du bor (region) kunne også være interessant, da der er penge at spare på drift, hvis du f.eks. bor i region syd.

Så meld ud, hvad dine ønsker går på.

Jamen den er ganske simpel, det er en firmabil, så driftsomkostninger er ligegyldige, kører 70,000 km om året.

Ved det er en firmabil, så er der nogle bestemte mærker der må vælges i, og hyundai er ikke et af dem, kan vælge Ford, Vw, Mercedes, Bmw, Mazda, Citroen, Peugeot, Skoda, Seat og Renault.

Har en rygskade der gør at der skal være meget langt fra sædets overkant til døråbningens underkant, og det er der ikke ret mange af de nye biler der har.

Har pt. en mercedes b-klasse, den kan lige gå i indstigningshøjde, men sådan en gider jeg ikke igen, vil prøve noget andet.

Med mindre der er en model derude jeg har overset så er der reelt kun de nævnte muligheder, når nu man har den ryg man har 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
On 31/12/2018 at 13:27, fætter højbens fætter skrev:

Honda Jazz 1,5 vel og mærke 1,3 er ligegyldig,lækker bil som du burde kunne komme ud og ind af,prøv den hos honda

Der er også kolisitionssikkerhed som,er vigtig,og der er hondaen god,hvilket buget har du til en bil,nu gik jeg ud fra en bil til ca under 200,000 kr

en honda er en af de mest driftsikre bil er

mvh kenn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
1 time siden, fætter højbens fætter skrev:

Der er også kolisitionssikkerhed som,er vigtig,og der er hondaen god,hvilket buget har du til en bil,nu gik jeg ud fra en bil til ca under 200,000 kr

en honda er en af de mest driftsikre bil er

mvh kenn

Honda er desværre ikke en mulighed, det er en firmabil, og firmaet tillader ikke vi køber Honda, men ellers ok at komme ind og ud af i betragtning af at det er en lille bil. Budgettet er ca. 350,000kr eller beskatningsværdi på ca 300,000kr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ottoleisner
For 1 time siden, basle72 skrev:

Honda er desværre ikke en mulighed, det er en firmabil, og firmaet tillader ikke vi køber Honda, men ellers ok at komme ind og ud af i betragtning af at det er en lille bil. Budgettet er ca. 350,000kr eller beskatningsværdi på ca 300,000kr

så skal du have en subaru forester eller en XV de har god frihøjde,og er lette at stige ind i

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 3 timer siden, fætter højbens fætter skrev:

så skal du have en subaru forester eller en XV de har god frihøjde,og er lette at stige ind i

Heller ikke en mulighed, skal være et af følgende mærker: Vw, Skoda, Seat, Ford Mazda, Mercedes, Bmv, Citroen, Peugeot, Renault, Opel, Audi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind