mustifine

Tracafour

Recommended Posts

mustifine

Er der nogle der har nogle gode ideer da jeg har været så uheldig at få en recept på disse pille da jeg tit styrt bløder til min menstruation, men finder så ud af efter at jeg har snakket med min hjertelæge at jeg ikke må tage dem. De er blevet købt her i torsdags d.13-12-2018 og jeg har snakket med apoteket som fortæller mig at de ikke kan tage dem tilbage. De ligger stadig i posen og står på mit bord da jeg slet ikke har rørt dem. Er der nogle der har en god ide om hvad jeg så kan gøre ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IHS

Der er ikke meget at gøre – pengene er tabt, og du skal aflevere pillerne på apoteket, til destruktion. Apoteket tager dem gerne tilbage når de skal destrueres, men du får ikke betalingen for pillerne tilbage.

Du må hverken sælge eller forære pillerne væk.

Tracafour er så vidt jeg kan se ikke euforiserende, så reglerne står i Lægemiddelloven § 39, stk. 1 og 3 (mine fremhævninger):

Stk. 1 Fremstilling, indførsel, udførsel, oplagring, forhandling, fordeling, udlevering, opsplitning og emballering af lægemidler må kun ske med tilladelse fra Lægemiddelstyrelsen.

Stk. 3 Reglen i stk. 1 gælder ikke følgende:

1) Sygehuses og andre behandlende institutioners fordeling, opsplitning og udlevering af lægemidler, som skal bruges i behandlingen.

2) Lægers, dyrlægers og tandlægers fordeling, opsplitning og udlevering af lægemidler til brug i praksis.

3) Private personers indførsel og udførsel til eget forbrug af lægemidler til mennesker.

4) Skibsføreres og skibsrederes fordeling, opsplitning og udlevering af lægemidler til mennesker til brug om bord.

5) Skibsføreres og skibsrederes indførsel af lægemidler til mennesker til brug om bord ved anløb af udenlandsk havn.

6) Virksomheders indførsel, udførsel og oplagring af lægemidler som nævnt i § 38 a, stk. 2.

Hvis du sælger pillerne ”forhandler” du dem, og hvis du forærer dem væk ”udleverer” du dem.

Straffen for at overtræde paragraffen er fra bøde til fængsel i 1 år og 6 måneder, jf. lovens § 104, stk. 2.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

IHS

Mon ikke spørgeren søger råd til at få løst problemet med styrtblødningerne? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 3 timer siden, snoozz skrev:

IHS

Mon ikke spørgeren søger råd til at få løst problemet med styrtblødningerne? ;)

det er der ikke lovhjemmel til da der ikke er precedens 😂🤣

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Der er måske en helt anden mulighed, som din læge kan hjælpe med for et enkelt tilfælde?

Lægen kan vist udstede en tilskudsordning, som er 100% dækning, så dine piller er gratis. Derfor vil hans næste recept så kunne fås uden betaling, om den så bliver for 1 dag eller 1 måned, det kan jeg ikke svare på.

Er de dyre, så kan det hjælpe dig og lægen forstår dig nok, er de ikke dyre, så skal lægen og du nok ikke spilde krudt på det, så er det bare lægen som må undskylde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chelumse

Prøv at se inde på Sundhed.dk om Kraftige menstruationsblødninger af Ditte Trolle, speciallæge

Hun skriver at man kan evt. købe gigtmedicin (NSAID) i håndkøb og se, om det har effekt på ens blødninger.

Der er også det her med brændenælde:

https://bedrelivsstil.dk/braendenaelde-til-voldsom-menstruation/

Har du hørt om at tage p-piller og undlade at holde pause?

Pausen er ikke nødvendigt, har jeg hørt en læge sige engang, den er blot lavet for at kvinden skal føle sig naturlig med en cyklus, hør din læge om det.

Der er også noget medicin der hedder: cyklokapron

Hvordan er din jernbeholdning?  Symptomer på jernmangel:

Ekstrem træthed,

Kraftig hovedpine,

Mørke rande under øjnene,

Svimmelhed,

Nedsat fysisk ydeevne,

Hjertebanken,

Åndedrætsbesvær,

Øresusen,

Bleghed.

Jeg har selv lidt af voldsom menstruation, hvor det væltede ud af mig med klumper og jeg brugte kæmpebind og bleer

Jeg startede med at tage jerntilskud hver dag en uge før og efter mens, og så hver anden dag de andre dage.

Min menstruation blev heldigvis normal igen, og nogen fortalte mig at kraftig blødning faktisk er et symptom på jernmangel.

Men jeg kan ikke finde noget om det på nettet.

Jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe dig, for jeg husker endnu fornemmelsen af de klumper 😖

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind