simo257r

Det dyrebare liv i det kriminelle samfund

Recommended Posts

simo257r

Mig og en ven er igang med en projektopgave og vi vil gerne høre folks mening på vores spørgsmål.

1. Unge mennesker begår meget kriminalitet nu om dage og i en tidlig alder, men hvor meget betyder det for deres liv og fremtid?

2.  Det sker også ofte, at der er psykisk syge der begår kriminalitet. Men er det rimeligt, at de psykisk syge skal have lige så stor straf som normale folk?

3.  Vores samfund kæmper meget med, at de unge ikke skal havne i det kriminelle samfund. Hvad kan man gøre for at holde unge fra det kriminelle samfund så de får et normalt liv?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

1. Jeg kender ikke til statistikkerne. Så jeg ved ikke engang, om unge er så meget mere kriminelle i dag end i gamle dage. Men min holdning er, at man selvfølgelig skal sætte ind overfor unge kriminelle og få dem stoppet. Men helst på en måde, så det ikke ødelægger deres fremtid. Grundlæggende mener jeg ikke, at man kan og bør straffe sig ud af problemerne. Straf er mest symbolik for at tilfredsstille pøblens hævntørst. Men det er ikke særligt konstruktivt at smide folk i fængsler. Derfor bør en straf være hård og kontant - men samtidig give mening rent pædagogisk og have en opdragende effekt. Uden at man ødelægger det enkelte menneske. Som det er i dag, mener jeg, at samfundet reelt fastholder unge lovbrydere i kriminalitet, fordi ved at putte dem i fængsel, kommer de jo bare i kontakt med kriminelle mennesker og bliver fastholdt i kriminaliteten.

2.  Nej, man bør tage et vist hensyn til at folk er psykisk syge. Der bør man sigte mere mod psykiatrisk/psykologisk behandling end på decideret fængselsstraf. I det hele taget mener jeg, at fængselsstraf er en oldnordisk og forældet måde at håndtere kriminelle på. I dag bliver sådan noget som fodlænker og samfundstjeneste da også benyttet mere og mere. Fængselsstraf bør efter min mening primært være aktuelt ved personfarlig kriminalitet.

3. De unge i dag er under et stort pres, fordi samfundet kræver, at de skal uddanne sig hurtigere og hurtigere og i dag skal alle unge realisere sig selv og deres åh, så store drømme. I gamle dage var det okay at man bare blev fisker eller landmand. I dag skal man være advokat, dommer, politibetjent, selvstændig, fodboldspiller eller sangstjerne. Og det giver et hårdt pres på de unge. Jeg synes, at vi skal ændre vore værdier i samfundet, så vi lægger mindre vægt på stillingsbetegnelser og karriere. Man kan godt have et fedt liv og være et fint menneske, selvom man ikke får nogen stor stilling eller en høj uddannelse. Derudover mener jeg, at vi bør skride mere ind overfor unges forbrug af mobiltelefoner. Det er bevist, at unges hjerner tager skade af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden, som mange unge gør i dag. Og det kan forårsage både angst, depression, stress og mange andre dårligdomme. Derfor bør mobiltelefoner forbydes til børn under 15 år og regeringen bør tvinges til at opgive deres projekt med at opsætte 5G-master, som de jo har planer om at gøre senest omkring 2020. Hvad har alt dette med ungdomskriminalitet at gøre? Jo, jeg tror, at de unge i dag er kuldrede i hovedet af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden. De bliver kuldrede og stressede og så bliver de også nemmere adfærdsvanskelige og kriminelle. Derfor bør man gøre noget ved deres overforbrug af trådløs teknologi og sociale medier. Dernæst bør vi - som jeg nævnte ovenover - indse, at det er HELT i orden at være fisker, landmand eller skorstensfejer. Så kan de unge, der ikke er bogligt mindede, bedre lære at slappe af og undgå at blive frustrerede og vrede over, at de bliver set ned på, fordi de ikke lige får en eller anden stor karriere. Jeg tror nemlig, at mange unge bliver kriminelle, fordi de er vrede og bitre på samfundet. Fordi de føler sig pressede af samfundet.

Redigeret af Lucianone
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 14/12/2018 at 12:51, simo257r skrev:

Mig og en ven er igang med en projektopgave og vi vil gerne høre folks mening på vores spørgsmål.

1. Unge mennesker begår meget kriminalitet nu om dage og i en tidlig alder, men hvor meget betyder det for deres liv og fremtid?

2.  Det sker også ofte, at der er psykisk syge der begår kriminalitet. Men er det rimeligt, at de psykisk syge skal have lige så stor straf som normale folk?

3.  Vores samfund kæmper meget med, at de unge ikke skal havne i det kriminelle samfund. Hvad kan man gøre for at holde unge fra det kriminelle samfund så de får et normalt liv?

1. Det er desværre en stigende tendens som har været i gang siden tresserne. Det betyder rigtig rigtig meget, hvad man laver i de unge år, fordi personligheden skabes i de år. Får man en kriminel tankegang, så er løbet kørt, så ender man med at spilde sit liv i kriminalitet og til skade for omgivelserne. Og det mønster er meget svært at komme ud af, men det er ikke umuligt.

2. Det tages det høje for i de domme der afsiges, hvis der er tale om en forbrydelse begået af en klinisk psykisk syg person, så findes der behandlingsdom i stedet for straf.

3. Det bedste er en god opvækst i en god familie, men da alle børn og unge jo ikke har det held, så er det vanskelig for samfundet at gøre andet end det præventive arbejde man gør i dag. Det er først og fremmest at tilbyde et alternativt til den kriminelle løbebane og omgangskreds.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 14/12/2018 at 12:51, simo257r skrev:

Tror det starter ved forældrene, mange har allerede en slap holdning til hvad man må og hvad man ikke må. Prøv at kigge på feks. facebook og se hvor mange tyvekoster der sælges her ( cigaretter, kaffe, kød, slik, osv.) og i fuld offentlighed, når der så gøres opmærksom på at de varer der sælges kun kan være tyvekoster, så bliver man nærmest haglet ned, og får fortalt at man skal holde mund fordi det er en måde de "fattige" kan tjene lidt ekstra, og det kommer fra købere og ikke sælger, og folk køber det i stor stil. Hvis man har den holdning at det er i orden, så er det meget svært at lære sine børn andet. Andre forældre er så overbeskyttende overfor deres børn, og klarer alle deres problemer for dem, og så får børnene ikke den læring at det man laver af skidt har konsekvenser, for mor og far fikser det jo for mig.

Så rigtigt meget starter her, hvis vi lærte vores børn, at stjæler du i supermarkedet så får det konsekvenser, kører du på ulovlig knallert, og uden forsikring har det konsekvenser, og at man som forælder ikke accepterer noget som helst i den retning, desværre er der rigtigt mange i dag, der ikke gør det, og bare tænker der sker jo ikke noget.

Handler i høj grad om at præge børnene hjemmefra, inden de overhovedet kommer i nærheden af kriminalitet.

Mht til psykiske syge og kriminalitet, så er den svær for en ikke fagmand at svare på, tror det skal vurderes fra gang til gang og ud fra hvilken kriminalitet vi snakker om.

I værste fald så kan det at begå noget kriminelt i en ung alder, spolere personens fremtidsdrømme ifht uddannelse og job, det er sjældent unge mennesker med pletter på straffeattesten står øverst når firmaerne ansætter.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
simo257r

har du evt en ide til et produkt, fremmlæggelse eller noget andet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
simo257r
On 14/12/2018 at 22:45, Lucianone skrev:

1. Jeg kender ikke til statistikkerne. Så jeg ved ikke engang, om unge er så meget mere kriminelle i dag end i gamle dage. Men min holdning er, at man selvfølgelig skal sætte ind overfor unge kriminelle og få dem stoppet. Men helst på en måde, så det ikke ødelægger deres fremtid. Grundlæggende mener jeg ikke, at man kan og bør straffe sig ud af problemerne. Straf er mest symbolik for at tilfredsstille pøblens hævntørst. Men det er ikke særligt konstruktivt at smide folk i fængsler. Derfor bør en straf være hård og kontant - men samtidig give mening rent pædagogisk og have en opdragende effekt. Uden at man ødelægger det enkelte menneske. Som det er i dag, mener jeg, at samfundet reelt fastholder unge lovbrydere i kriminalitet, fordi ved at putte dem i fængsel, kommer de jo bare i kontakt med kriminelle mennesker og bliver fastholdt i kriminaliteten.

2.  Nej, man bør tage et vist hensyn til at folk er psykisk syge. Der bør man sigte mere mod psykiatrisk/psykologisk behandling end på decideret fængselsstraf. I det hele taget mener jeg, at fængselsstraf er en oldnordisk og forældet måde at håndtere kriminelle på. I dag bliver sådan noget som fodlænker og samfundstjeneste da også benyttet mere og mere. Fængselsstraf bør efter min mening primært være aktuelt ved personfarlig kriminalitet.

3. De unge i dag er under et stort pres, fordi samfundet kræver, at de skal uddanne sig hurtigere og hurtigere og i dag skal alle unge realisere sig selv og deres åh, så store drømme. I gamle dage var det okay at man bare blev fisker eller landmand. I dag skal man være advokat, dommer, politibetjent, selvstændig, fodboldspiller eller sangstjerne. Og det giver et hårdt pres på de unge. Jeg synes, at vi skal ændre vore værdier i samfundet, så vi lægger mindre vægt på stillingsbetegnelser og karriere. Man kan godt have et fedt liv og være et fint menneske, selvom man ikke får nogen stor stilling eller en høj uddannelse. Derudover mener jeg, at vi bør skride mere ind overfor unges forbrug af mobiltelefoner. Det er bevist, at unges hjerner tager skade af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden, som mange unge gør i dag. Og det kan forårsage både angst, depression, stress og mange andre dårligdomme. Derfor bør mobiltelefoner forbydes til børn under 15 år og regeringen bør tvinges til at opgive deres projekt med at opsætte 5G-master, som de jo har planer om at gøre senest omkring 2020. Hvad har alt dette med ungdomskriminalitet at gøre? Jo, jeg tror, at de unge i dag er kuldrede i hovedet af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden. De bliver kuldrede og stressede og så bliver de også nemmere adfærdsvanskelige og kriminelle. Derfor bør man gøre noget ved deres overforbrug af trådløs teknologi og sociale medier. Dernæst bør vi - som jeg nævnte ovenover - indse, at det er HELT i orden at være fisker, landmand eller skorstensfejer. Så kan de unge, der ikke er bogligt mindede, bedre lære at slappe af og undgå at blive frustrerede og vrede over, at de bliver set ned på, fordi de ikke lige får en eller anden stor karriere. Jeg tror nemlig, at mange unge bliver kriminelle, fordi de er vrede og bitre på samfundet. Fordi de føler sig p

On 14/12/2018 at 22:45, Lucianone skrev:

3. De unge i dag er under et stort pres, fordi samfundet kræver, at de skal uddanne sig hurtigere og hurtigere og i dag skal alle unge realisere sig selv og deres åh, så store drømme. I gamle dage var det okay at man bare blev fisker eller landmand. I dag skal man være advokat, dommer, politibetjent, selvstændig, fodboldspiller eller sangstjerne. Og det giver et hårdt pres på de unge. Jeg synes, at vi skal ændre vore værdier i samfundet, så vi lægger mindre vægt på stillingsbetegnelser og karriere. Man kan godt have et fedt liv og være et fint menneske, selvom man ikke får nogen stor stilling eller en høj uddannelse. Derudover mener jeg, at vi bør skride mere ind overfor unges forbrug af mobiltelefoner. Det er bevist, at unges hjerner tager skade af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden, som mange unge gør i dag. Og det kan forårsage både angst, depression, stress og mange andre dårligdomme. Derfor bør mobiltelefoner forbydes til børn under 15 år og regeringen bør tvinges til at opgive deres projekt med at opsætte 5G-master, som de jo har planer om at gøre senest omkring 2020. Hvad har alt dette med ungdomskriminalitet at gøre? Jo, jeg tror, at de unge i dag er kuldrede i hovedet af at gå rundt med mobiltelefoner hele tiden. De bliver kuldrede og stressede og så bliver de også nemmere adfærdsvanskelige og kriminelle. Derfor bør man gøre noget ved deres overforbrug af trådløs teknologi og sociale medier. Dernæst bør vi - som jeg nævnte ovenover - indse, at det er HELT i orden at være fisker, landmand eller skorstensfejer. Så kan de unge, der ikke er bogligt mindede, bedre lære at slappe af og undgå at blive frustrerede og vrede over, at de bliver set ned på, fordi de ikke lige får en eller anden stor karriere. Jeg tror nemlig, at mange unge bliver kriminelle, fordi de er vrede og bitre på samfundet. Fordi de føler sig pressede af samfundet.

Hvem påvirker de unge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind