niels.fra.danmark

Overvågning i samfundet?

Recommended Posts

niels.fra.danmark

Overvågning er begyndt at fylde ekstra meget i hverdagen efter 11. september 2001. Teknologisk overvågning opstod, med det argument at forebygge kriminalitet og afskrække kriminelle. Politiet anvender også overvågnings- dataen til at opklare forbrydelser. Dog kan TV-overvågning have en række uheldige bivirkninger f.eks. at kriminaliteten flytter andre steder hen, falsk tryghed, krænkelse af privatlivets fred og utryghed, fordi kameraer ikke kan erstatte den menneskelige tilstedeværelse i arbejdet med at skabe tryghed. I Kina er overvågning "ekstrem", de bliver overvåget 24/7. 

Skal Danmark gå i Kinas fodspor med overvågning? Hvorfor / Hvorfor ikke

Er det vigtigt, at folk ved noget om teknologisk overvågning? Hvorfor / Hvorfor ikke

Hvad er din mening?

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-04-15-ekstrem-overvaagning-i-kina-alle-faar-point-for-deres-opfoersel

Redigeret af niels.fra.danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Hej “Niels.fra.danmark” og velkommen til 🙂

Globalisering og EU’s åbne grænser med massiv indvandring har betydet at mange tusinde uregistrerede udlændinge fiser rundt i landet og laver kriminalitet og ballade fordi de ikke modtager off. ydelser.

Det er blot endnu et bevis på de enorme problemer det medfører når man nedlægger permanent grænsekontrol.

Disse kriminelle banditter skaber en enorm utryghed overalt og derfor er massiv overvågning i det off. rum det eneste rigtige.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jeg synes at øget kameraovervågning også for private og virksomheder er nødvendigt, man kan yderligere bidrage til hjælpe med opklaring hvis man registrere sit private overvågnings udstyr i det national register for samme.

Det er naturligvis frivilligt og kun hvis man selv har adgang til materialet som administrator, så kan Politiet henvende sig hvis det er sker noget ved pågældende lokation og materiale kan måske bidrage til opklaringen af en forbrydelse, eks. indbrud.

Det kan gøres her:
https://politi.dk/indberet-eller-registrer/registrer-dine-overvaagningskameraer

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 23 timer siden, Patrioten skrev:

Hej “Niels.fra.danmark” og velkommen til 🙂

Globalisering og EU’s åbne grænser med massiv indvandring har betydet at mange tusinde uregistrerede udlændinge fiser rundt i landet og laver kriminalitet og ballade fordi de ikke modtager off. ydelser.

Det er blot endnu et bevis på de enorme problemer det medfører når man nedlægger permanent grænsekontrol.

Disse kriminelle banditter skaber en enorm utryghed overalt og derfor er massiv overvågning i det off. rum det eneste rigtige.

Jeg er enig i det sidste, men hovedparten af de kriminelle er ikke kommer her som led i massiv indvandring, men er på jagt efter tyvekoster og bor i udlandet, ofte et østeuropæisk land. Vi har også en del uregistrerede udlændinge, vi ved i sagen natur ikke præcist hvor mange, men det er et stigende problem især de større byrer.

Det hvor jeg ikke kan følge dig er, med "permanent grænsekontrol". Vi har haft grænsekontrol nu igen i lang tid, og det har ikke reduceret problemet nævneværdigt, bla. fordi vi har åbne grænser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 32 minutter siden, modpol skrev:

Jeg er enig i det sidste, men hovedparten af de kriminelle er ikke kommer her som led i massiv indvandring, men er på jagt efter tyvekoster og bor i udlandet, ofte et østeuropæisk land. Vi har også en del uregistrerede udlændinge, vi ved i sagen natur ikke præcist hvor mange, men det er et stigende problem især de større byrer.

Det hvor jeg ikke kan følge dig er, med "permanent grænsekontrol". Vi har haft grænsekontrol nu igen i lang tid, og det har ikke reduceret problemet nævneværdigt, bla. fordi vi har åbne grænser.

Vi har stikprøvekontrol som langtfra er det samme.

Før EU’s åbne grænser blev alle biler med udenlandske nummerplader stoppet for paskontrol hvilket ikke er tilfældet idag.

Eneste undtagelse var aftalen med vore naboer mod Sverige Norge og Finland hvor man ofte kunne slippe igennem uden at vise pas !

Vi har mange tusinde uregistrerede udlændinge i landet udelukkende grundet de åbne grænser !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, Patrioten skrev:

Vi har stikprøvekontrol som langtfra er det samme.

Før EU’s åbne grænser blev alle biler med udenlandske nummerplader stoppet for paskontrol hvilket ikke er tilfældet idag.

Eneste undtagelse var aftalen med vore naboer mod Sverige Norge og Finland hvor man ofte kunne slippe igennem uden at vise pas !

Vi har mange tusinde uregistrerede udlændinge i landet udelukkende grundet de åbne grænser !

Fuldstændigt korrekt, det vil kræve total grænsekontrol at opnår det du søger, men sådan er den politiske virkelighed ikke. Og det vil også have en pris på mange andre måder, at gå tilbage til en fuld grænsekontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 40 minutter siden, modpol skrev:

Fuldstændigt korrekt, det vil kræve total grænsekontrol at opnår det du søger, men sådan er den politiske virkelighed ikke. Og det vil også have en pris på mange andre måder, at gå tilbage til en fuld grænsekontrol.

Det er netop denne politiske virkelighed jeg anfægter og som alle andre også burde anfægte.

Prisen på andre områder må du gerne uddybe da den i min optik er minimal i forhold til gevinsten ved fuld grænsekontrol !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 36 minutter siden, Patrioten skrev:

Det er netop denne politiske virkelighed jeg anfægter og som alle andre også burde anfægte.

Prisen på andre områder må du gerne uddybe da den i min optik er minimal i forhold til gevinsten ved fuld grænsekontrol !

Det kan man sige, men mange vil nok klage fordi vi nu har vænnet os til de åbne grænser. Men gratis er det jo ikke, jeg er imod totalt lukkede grænser men er heller ikke vildt begejstret for totalt åbne grænser, jeg synes en åben grænse med intelligent kontrol både før, på og efter grænsen er det mest optimale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg er selv meget frisindet. Og principielt foretrækker jeg risiko for lidt højere kriminalitet fremfor et totalt Orwell 1984 dystopisk overvågningssamfund!

Også fordi jeg opfatter det som en kriminel og krænkende handling i sig selv, når staten overvåger den enkelte borger!

Bemærk derudover, at staten og myndighederne bevidst manipulerer med os alle for at indføre mere og mere overvågning. Terrortruslen har de jo selv skabt gennem alle deres ulovlige krige i Mellemøsten. Uden disse havde der ikke været alle de terrorister her i vesten og alle de islamistiske migranter. Krige, som vi i vesten SELV har skabt!

Reelt skaber eliten selv disse krige og kriser for at skabe så meget kaos, at de får et påskud for at indføre mere og mere totalitær overvågning og kontrol. Order Ouf Of Chaos. Google det!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128

Jeg ser persondataloven som et problem da det gør det for let for kriminelle da man ikke må overvåge sit hus eller lejlighed udenfor hvis der sker noget... Jeg syns Danmark skal følge USA... der over må man godt overvåge sit hus eller lejlighed udenfor så man har bevis mod de kriminelle.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind