Convex Earth

EU-domstolen: Briterne kan droppe brexit!

Recommended Posts

Convex Earth

EU-domstolen: Briterne kan droppe brexit!

https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-domstolen-briterne-kan-droppe-brexit-uden-de-andre-eu-landes-accept

"Hvis briterne beslutter sig for at droppe brexit og blive i EU, behøver de ikke at spørge de andre 27 medlemslande om lov først.

Det har EU-domstolen, som dømmer i sager, der har med EU-retten at gøre, netop slået fast.

Dermed kan det britiske parlament selv sætte en stopper for brexit, hvis det i morgen ender med et nej til den skilsmisseaftale, som premierminister Theresa May har forhandlet på plads med de andre EU-lande."

Alt tyder på, at det ender med et nej til brexit i det britiske parlament i morgen, og dermed er der banet en vej for Theresa May, til at blive i EU!

May er selv personligt tilhænger af EU, og hun kan så vælge at lade parlamentet afgøre om briterne skal blive eller ej!

I Storbritannien er der ikke tradition for at lave folkeafstemninger, ikke engang om ret vigtige ting for briterne!

Således bestemte det britiske parlament da også i 1972, at briterne skulle deltage i det daværende EF uden folkeafstemning!

Det siges i meningsmålinger i Storbritannien, at der i dag er et flertal i befolkningen for at blive i EU, men May vil ud!

Et nej i parlamentet, og hvis de holder fast i at ville ud, så bliver det en såkaldt hård brexit, som betyder at de fra den ene dag til den næste, vil stå helt uden for det indre marked, og vil i EU blive betragtet som et tredje land med toldmurer, og uden at nogen EU regler vil gælde for dem osv.!

EU er et dødfødt projekt, fordi de enkelte lande vil bestemme over deres egen politik, i stedet for at det Bruxelles som bestemmer for dem!

EF som stod for Europæisk fællesskab for varer og tjenesteydelser i 1972 - altså et frit marked, skulle aldrig have været udviklet til en unions dannelse som forløber for en fælles stat!

Hvad vælger briterne nu?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

De er jo nødt til at accepterer en folkeafstemning. 
Jeg mener de måske vil gøre klogt i at oprette en ny afstemning. Nu har folk fået en fornemmelse af hvad det vil sige at melde sig ud - og mange fortryder nu. Dertil er det også nu påvist, at interessenter har lagt stærkt press på afstemningen. 

Hvis det bliver et nej, så bør man nok lave en ny afstemning.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer

Jeg synes at det er pinligt for England det her. De burde have tænkt sig lidt bedre om før at de stemte sig ud. Det her Brexit er vel den største krise i England siden 2 verdenskrig. Jeg håber at de vælger at blive i EU, for det vil være den bedste løsning for dem selv, og for os andre. Det er næsten ikke til at bære hvis de forlader fællesskabet.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Damned if they do, damned if they don't, det er situationen i en nøddeskal.

Hvis de får en ny afstemning, så kan man med rette sige de ikke respekterede den forrige afgørelse. Hvis man ikke gør, så er det vanskeligt at vide om det nuværende brixit er hvad man ønskede.

Hvis man laver en ny afstemning, brude det være mellem nuværende aftaler eller "hard brexit" og ikke om man vil forblive eftersom det er vil være ikke at respekter sidste afstemningsresultat. Men det bliver et tab for EU at mistede UK.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie

De burde få en afstemning til nu hvor de kender resultatet det er vel kun rimeligt.

Hvis de stadig ønsket at forlade EU så må det være det, hvis ikke jamen så er det kun godt at de kan nå at fortryde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Hvis jeg hørte rigtigt slog T. May fast at der ikke bliver en ny folkeafstemning, men til gengæld udsatte hun dagens afstemning i parlamentet fordi hun stadig har et stort flertal imod sin brexit model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 19 timer siden, ThomasSneum skrev:

De er jo nødt til at accepterer en folkeafstemning. 
Jeg mener de måske vil gøre klogt i at oprette en ny afstemning. Nu har folk fået en fornemmelse af hvad det vil sige at melde sig ud - og mange fortryder nu. Dertil er det også nu påvist, at interessenter har lagt stærkt press på afstemningen. 

Hvis det bliver et nej, så bør man nok lave en ny afstemning.  

Ifølge en meningsmåling som TV-Avisen nævnte i går aftes så er der 52% som går ind for at blive og 48% vil stadig forlade EU så det er faktisk ikke voldsomt mange som fortryder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Det værste i hele dette er at EU stadig ikke virker til at have forstået den utilfredshed, der fik Storbritannien til at melde sig ud (en utilfredshed jeg hører fra mange selv om de ikke nødvendigvis vil melde sig ud). Det er langt hen ad vejen en protest mod blandt andet den kurs EU har lagt mod i sidste ende at tage al magt fra medlemslandene og placere den i EU. Det er et kæmpe magtspil, der foregår.

Hvis ikke EU vågner op så er det kun et spørgsmål om tid før andre melder sig ud. Jeg kunne forestille mig nogle østeuropæiske lande finder på at forlade fællesskabet (Ungarn eksempelvis) hvis de bliver tvunget til at tage imod en masse afrikanske og mellemøstlige flygtninge.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
1 time siden, dna skrev:

Det værste i hele dette er at EU stadig ikke virker til at have forstået den utilfredshed, der fik Storbritannien til at melde sig ud (en utilfredshed jeg hører fra mange selv om de ikke nødvendigvis vil melde sig ud). Det er langt hen ad vejen en protest mod blandt andet den kurs EU har lagt mod i sidste ende at tage al magt fra medlemslandene og placere den i EU. Det er et kæmpe magtspil, der foregår.

Hvis ikke EU vågner op så er det kun et spørgsmål om tid før andre melder sig ud. Jeg kunne forestille mig nogle østeuropæiske lande finder på at forlade fællesskabet (Ungarn eksempelvis) hvis de bliver tvunget til at tage imod en masse afrikanske og mellemøstlige flygtninge.

EU vågner IKKE op og agter ikke at lægge stilen om, tværtimod.

Slutmålet er Europas forenede stater med præsident og hele svineriet og vejen dertil skal bygges ovenpå ruinerne af fhv. selvstændige nationalstater hvis befolkninger bliver forrådt af egne ledere der stadig blindt tror på flosklen om at ingen kan klare sig på egen hånd.

Brexit er en torn i øjet på EU og det tunge propagandaskyts er fyldt op med skrækscenarier og dommedagsprofetier der skal afskrække andre fra at få samme exit tanker.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, dna skrev:

Ifølge en meningsmåling som TV-Avisen nævnte i går aftes så er der 52% som går ind for at blive og 48% vil stadig forlade EU så det er faktisk ikke voldsomt mange som fortryder.

Så hvis det nu fastslåes at flertallet ønsker at blive i EU, så bør man måske endnu mere lade folket få en afstemning. Folk ved idag, en del mere om realiteterne omkring at forlade EU, end de gjorde tidligere.

Og blandt ungdommen, og studerende er valget om at blive imponerende højt. :

78% of young people would vote to remain in the EU, according to a landmark poll by YouGov. The survey of 1645 people aged 18-24 also revealed that 64% are “absolutely certain to vote” in a referendum on EU membership.

Support is highest among those who didn't get a vote in 2016: 84% claim that they would now vote to remain a member of the EU. 91% of young Labour voters, meanwhile, would vote Remain.

https://www.ofoc.co.uk/new_poll_reveals_overwhelming_and_growing_support_for_eu_among_young_people

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind