SLJ

OPHØR MED QUATIAPIN

Recommended Posts

SLJ

Jeg skal til at stoppe med quatiapin (også lægens anbefaling) 

da jeg får det mod søvnløshed og ikke pga psykose eller andet psykisk sygdom.

jeg skal starte i praktik 4. Januar og vil derfor gerne være helt fri fra quatipinen til den tid. Og har derfor ikke oceaner af tid til nedtrapning. 

har selv optrappet fra 25mg til nu 150mg uden læge eller psykiaters indblanden.

Da jeg jo lider af søvnløshed vil jeg erstatte quetiapin med melatonin 10mg samt 5-htp 100mg som også stimulere seritoninen i hjernen. 

Er der nogle som har været i samme situation?  Eller som har stoppet med det medikament uden at være psykisk syg ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128

jeg har selv prøvet quetiapine (også kendt som seroquel), fik den til at sove på og jeg fik den mindste dose men hele min dag efter var ødelagt så jeg holdt op med at tage den. Jeg er dog afhængig af Dogmatil, Jeg får hovdepine når jeg ikke tager den. jeg kender dog ikke melatonin... håber andre kan svare på det med melatonin. jeg vil dog sige at den slags medicin kan man hurtig blive afhængig af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
On 6/12/2018 at 23:21, SLJ skrev:

Jeg skal til at stoppe med quatiapin (også lægens anbefaling) 

da jeg får det mod søvnløshed og ikke pga psykose eller andet psykisk sygdom.

jeg skal starte i praktik 4. Januar og vil derfor gerne være helt fri fra quatipinen til den tid. Og har derfor ikke oceaner af tid til nedtrapning. 

har selv optrappet fra 25mg til nu 150mg uden læge eller psykiaters indblanden.

Da jeg jo lider af søvnløshed vil jeg erstatte quetiapin med melatonin 10mg samt 5-htp 100mg som også stimulere seritoninen i hjernen. 

Er der nogle som har været i samme situation?  Eller som har stoppet med det medikament uden at være psykisk syg ?

Kender ikke lige det, du mener  vel fra 150mg til 25mg, og ikke omvendt ? gg.

Til gengæld kender jeg Melatonin godt. Og jeg synes det virker rigtigt godt på søvnløshed.

En tidligere læge gav mig Truxal som var uden effekt. Udover at fed fremtidige kontakter med sundhedvæsenet tror de at jeg HAR psykose og derfor fortsat skal have Truxal når jeg fx er indlagt. Rimeligt irriterende at skulle forklare dem det hver gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FruHolm

Jeg er stoppet helt med Quetiapin. Gik fra 300 mg til 0 på en måned. Er i stedet startet på cannabisolie med melatonin, 5 dråber inden sengetid, det fungerer ret godt.  Held og lykke med projektet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind