Convex Earth

Støjberg har smidt en bombe!?

Recommended Posts

Patrioten
For 4 timer siden, phantomet skrev:

Hvis Lars Løkke insisterede så ville Støjberg være tvunget til at tag afsted, medmindre hun ville miste sin post. Enhver fagminister refererer til statsministeren.

Støjberg ville aldrig blive tvunget afsted fordi Løkke ved hvor mange vælgere hun repræsenterer i Venstre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 13 timer siden, Patrioten skrev:

Støjberg ville aldrig blive tvunget afsted fordi Løkke ved hvor mange vælgere hun repræsenterer i Venstre.

Jeg tror at den der tager afsted for at underskrive den såkaldte pagt, vil få et ekstremt dårlig valg til folketinget!

Dette har Løkke læst ud af reaktionerne på bl.a. nettet, og derfor vil han forsøge at få en anden minister til at tage derned.

Indtil videre er dette vist ikke lykkedes ham, så han bliver nok nød til selv at tage derned, og tage skraldet hjemme ved valget.

Det er kommet bag på regeringen og Løkke, at de lige troede at de kunne lempe en ny FN aftale om migration igennem, uden at folk opdagede det.

Men den gik ikke, og først nu er det gået op for al folket, at underskrivelse af en ny international aftale og forordning skal trækkes ned over vores hoveder angående migration, uden at vi bliver spurgt om det ved en folkeafstemning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 18 timer siden, Convex Earth skrev:

Den er ihvertfald politisk bindende som jeg skriver andet sted!

Og hvad er det ENORME forskel på en hensigtserklæring og så en politisk bindende aftale?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, Convex Earth skrev:

Jeg tror at den der tager afsted for at underskrive den såkaldte pagt, vil få et ekstremt dårlig valg til folketinget!

Dette har Løkke læst ud af reaktionerne på bl.a. nettet, og derfor vil han forsøge at få en anden minister til at tage derned.

Indtil videre er dette vist ikke lykkedes ham, så han bliver nok nød til selv at tage derned, og tage skraldet hjemme ved valget.

Det er kommet bag på regeringen og Løkke, at de lige troede at de kunne lempe en ny FN aftale om migration igennem, uden at folk opdagede det.

Men den gik ikke, og først nu er det gået op for al folket, at underskrivelse af en ny international aftale og forordning skal trækkes ned over vores hoveder angående migration, uden at vi bliver spurgt om det ved en folkeafstemning.

Min fornemmelse er at der er stor opbakning til aftalen. 
For dem som forstår den. :) 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 44 minutter siden, Convex Earth skrev:

Sig mig lige engang helt ærligt, er det ikke bedre at gøre et forsøg med en international aftale på migrationsområdet end at blive oversvømmet af ILLEGALE migranter? Med eller uden FN-aftalen ændrer det ikke på eller afholder migranter fra at forlade deres hjemlande af forskellige årsager og forsøge at komme til andre lande - så hvorfor ikke regulere det med en (FN)  aftale?

Jeg forstår ingen af jer, der er så store modstandere af dette forsøg fra FN's side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 5 minutter siden, dewey skrev:

Sig mig lige engang helt ærligt, er det ikke bedre at gøre et forsøg med en international aftale på migrationsområdet end at blive oversvømmet af ILLEGALE migranter? Med eller uden FN-aftalen ændrer det ikke på eller afholder migranter fra at forlade deres hjemlande af forskellige årsager og forsøge at komme til andre lande - så hvorfor ikke regulere det med en (FN)  aftale?

Jeg forstår ingen af jer, der er så store modstandere af dette forsøg fra FN's side.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-06-to-ministre-har-meldt-fra-nu-tager-loekke-selv-til-marokko-og-underskriver-fn

Løkke tager nu selv afsted, da ingen andre ville gøre det for ham!

12 lande har nu sagt nej tak til den "pagt"!

Det er nok rigtigt, at den ikke er juridisk bindende, men den er politisk bindende for dem som tør underskrive en ny forpligtende international FN aftale!

Tilhængerne har haft travlt den seneste tid, i at understrege at den ikke betyder noget særligt - men hvorfor så underskrive den spørge modstanderne af den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 34 minutter siden, Convex Earth skrev:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-06-to-ministre-har-meldt-fra-nu-tager-loekke-selv-til-marokko-og-underskriver-fn

Løkke tager nu selv afsted, da ingen andre ville gøre det for ham!

12 lande har nu sagt nej tak til den "pagt"!

Det er nok rigtigt, at den ikke er juridisk bindende, men den er politisk bindende for dem som tør underskrive en ny forpligtende international FN aftale!

Tilhængerne har haft travlt den seneste tid, i at understrege at den ikke betyder noget særligt - men hvorfor så underskrive den spørge modstanderne af den?

Det passer jo ikke. 
Hvem siger det "ikke er noget særligt"? - Det er jo bare noget du digter. 
jeg tror mage finder denne aftale særdeles vigtig, og et rigtigt skridt i retning af en international samarbejdsaftale om migranter og flygtninge. 

FN har bedt landene stille med høje repræsentanter for landene, og Dk deltager med sin statsminister.. meget større bliver det vist ikke. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
1 time siden, ThomasSneum skrev:

jeg tror mage finder denne aftale særdeles vigtig, og et rigtigt skridt i retning af en international samarbejdsaftale om migranter og flygtninge. 

Aftalen har intet med flygtninge at gøre, den drejer sig udelukkende om migranter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 41 minutter siden, dewey skrev:

Aftalen har intet med flygtninge at gøre, den drejer sig udelukkende om migranter.

Yes yes.. 

Ud over at der i aftalen er noteret, at migranter skal have samme rettigheder som flygtninge, men kun flygtninge har krav på hjælp. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Yes yes.. 

Ud over at der i aftalen er noteret, at migranter skal have samme rettigheder som flygtninge, men kun flygtninge har krav på hjælp. :)

Problemer med pagtens tekster:

"Her læste partiets Martin Henriksen flere passager af pagten op, som ifølge ham kan betyde, at Danmark må lempe udlændingepolitikken.

- Den siger, at vi skal fremme indvandring, at indvandring er et gode for ethvert samfund, og at man skal fremme det multikulturelle. Det er ganske enkelt noget, som går stik imod typisk nationalborgerlig snusfornuftig udlændingepolitik. Derfor bør Danmark ikke skrive under, sagde han til TV2."

Pagten er dermed måske en skjult måde at få mere migration til bl.a. Europa - det må bare ikke siges helt klart i pagtens tekster, for så var der nok ingen som ville underskrive den.

Løkke er hoppet i med begge ben, og har en møj sag til folketingsvalget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind