emilo737

Niqab klædt kvinde gruppemobbet i et supermarked?

Recommended Posts

emilo737

1. Hvad er jeres mening om denne opførelse, som kvinden bliver udsat for?
2. Hvad ville i selv have gjort? Bidraget til gruppemobningen eller stået ved kvinden og hjulpet hende eller intet overhovedet? 

Og lad endelig kommentarer som "Det er mod loven" osv blive hjemme, da det ikke rigtigt har noget som helst at gøre med situationen. Ja, hun er den der bryder loven, men lad os se borte fra det. 

(Skal lige siges at jeg ikke er en del af den gruppe på Facebook, eftersom jeg er en Mand i Dialog ;). Faldt blot over videoen)

Lad mig selv besvare mine egne spørgsmål kort, så i kan se hvor jeg er placeret i denne situation. 

1. Jeg mener personligt ikke at opførelsen på nogen som helst måde har været acceptabel! At kvinden føler sig truet, forstår jeg fuldt ud, da det var en mere eller mindre aggressiv tilgang manden drog til sig.

2. Jeg ville personligt, selv træde ind og tage kvindens side, ikke fordi jeg er en gentleman eller noget som helst, men blot fordi jeg syntes det er yderst forkert, at behandle andre medmennesker på således en måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Hvis man provokerer, må man sådan set forvente er reaktion.
Hvis du går ind i en bank med styrthjelm på, må du også forvente en tackling.
Jeg fatter ikke han gider hidse sig op. Men nogen har bare lyst til at lege Bent betjent. Se bare ude i trafikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
emilo737
For 1 time siden, Zorglup skrev:

Hvis man provokerer, må man sådan set forvente er reaktion.
Hvis du går ind i en bank med styrthjelm på, må du også forvente en tackling.

Så du mener altså, at den reaktion kvinden fik, var selvforskyldt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er trist at hendes religion siger at hun skal gå med niqab , det er trist at hun  går med niqab også selvom det er frivilligt at hun går med niqab , det er trist at hun bliver mobbet fordi hun går med niqab 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Man må acceptere den man er, og hvad det står for, og hvad konsekvenser ens valg her.

Vælger jeg kitlen for de næste 20-30 år, så er der sikkert også dem som vil mobbe mig, og sådan er livet, man kan ikke gøre alle tilfredse og måske står en munkekittel ikke for noget som relaterer til muslimsk eller terror men det har dog stadig sine fordomme.

Så ja, personen som tager et valg i 2018, har sig selv at takke, for verden er ikke klar til denne type protest klædning og bare fordi man er fri, så er de andre også fri til at ytre sig, og så er det jo sådan. At nogle kalder det mobning, andre til bare sige de råber efter dig.

Jeg vil dog lade det prelle af, og lade de fjolser som vil debattere det, for og imod, det skal jeg ikke stille mig op imod, udover at holde fast i min holdning til en dragt som jeg har valgt at bære.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Nu vi er ved beklædning , der er voksne mennesker der klæder sig ud som vikinger , det er også trist og det er sørgeligt , voksne mennesker 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Nu er der jo rent faktisk et forbud mod at gå med Niqab, som vil sige at kvinden gør noget ulovligt.

Personligt ville jeg blande mig uden om, nok mest fordi jeg er for konfliktsky. Og kunne aldrig finde på at mobbe andre.

Men ser slet ikke der her som mobning, og er hende selv som optrapper konflikten. For som det fremgår af filmen, er der en mand som har sagt "tag lortet af". Hun kunne bare vælge at overhøre det, og så ville det bare have været det. Men hun vælger at gå ind i en konflikt og forsvare sit valg. Selv om det jo er hende som gør noget ulovligt.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
deliciouscookie
Skrevet (redigeret)
For 20 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Man må acceptere den man er, og hvad det står for, og hvad konsekvenser ens valg her.

Vælger jeg kitlen for de næste 20-30 år, så er der sikkert også dem som vil mobbe mig, og sådan er livet, man kan ikke gøre alle tilfredse og måske står en munkekittel ikke for noget som relaterer til muslimsk eller terror men det har dog stadig sine fordomme.

Så ja, personen som tager et valg i 2018, har sig selv at takke, for verden er ikke klar til denne type protest klædning og bare fordi man er fri, så er de andre også fri til at ytre sig, og så er det jo sådan. At nogle kalder det mobning, andre til bare sige de råber efter dig.

Jeg vil dog lade det prelle af, og lade de fjolser som vil debattere det, for og imod, det skal jeg ikke stille mig op imod, udover at holde fast i min holdning til en dragt som jeg har valgt at bære.

Nej de har faktisk ikke lov til at ytre sig på den måde i det offentlig rum, men de kunne have meld hende til politiet.

Redigeret af deliciouscookie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 7 timer siden, emilo737 skrev:

Så du mener altså, at den reaktion kvinden fik, var selvforskyldt? 

Jada :)
Hun vælger selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter

At leve efter en bog må folk selv om,men at leve uden selv at tilbyde sig,i et system som forsørger en er disrespekt,og vanære

De vantro betaler ingen kvaler  

min kultur kan ikke praktiseres i det land kvinden kommer fra,for den er forbudt

men vores sociale ydelser og sygesikrings beviset,er årsagen til hun er her 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind