Convex Earth

FN-aftale til folkeafstemning?

Recommended Posts

ThomasSneum

Hvordan vil Danmark fremover håndtere særligt sårbare migranter ved grænsen ?

Der er ikke udstukket nye retningslinjer for behandling af flygtninge og migranter. Pointen er at det er en hensigtserklæring, som skal være med til at løfte arbejdet på det humænitært plan. Vi har idag massere af udfordinger med opsamlingssteder, hvor folk idag venter i år og dage, på at få deres sag vurderet. - Hensigtserklæringen fordre at man gør hvad man kan for de her mennesker, så man, i det mindste, overholder de basale menneskerettigheder. Dette sker ikke alle steder idag, men jeg tror dog ikke DK har noget i klemme her - endnu. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 47 minutter siden, modpol skrev:

Du kan vel engelsk?

JA . jeg har endda studeret i England.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 41 minutter siden, Patrioten skrev:

Hvordan vil Danmark fremover håndtere særligt sårbare migranter ved grænsen ?

Danmark og ALLE andre lander, der underskriver aftalen kan selv bestemme, hvem de lukker ind, og hvem siger migranterne skal håndteres ved grænsen? det drejer sig jo ikke om hverken flygtninge eller indvandrere.

For 22 minutter siden, modpol skrev:

Hvordan vil hjemsendelse af migranter blive nemmere ?

Idet menneskerettighedskonventionen ikke er en del af FN-aftalen.

For 23 minutter siden, modpol skrev:

Nu håber jeg at en af jer der har forstået aftalen vil svare på disse to spørgsmål.

Hvad nytter svaret, det vil du jo alligevel ikke være tilfreds med, hvis det ikke stemmer overens med din mening?🌝

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 21 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Vi har idag massere af udfordinger med opsamlingssteder, hvor folk idag venter i år og dage, på at få deres sag vurderet. -

Tak Sneum for den forklaring, det er bl.a. de mennesker, FN-aftalen også handler om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Fat dog at FN er komplet uegnet en forsamling til at løse Vestens problemer! Hvis vi giver mere magt til det monster, så kommer vi aldrig til at løse det. Udviklingslandene forstår kun et sprog, og det er rå magt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

FN har en klar overvægt af udemokratiske lande, herunder muslimske, som er ligeglad med hvordan Vesten tolker underskriften. De kan tolke den til deres fordel, og helt demokratisk!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 5 timer siden, modpol skrev:

Pointen er jo det er for meget at forlange af folket, at de skal stemme om noget de ikke evner eller har tid/lyst til at sætte sig ind i.

Det bliver en afstamning om for og imod indvandring, uanset hvad udeholdet er og der er nok ikke hensigtsmæssigt.

Hvis du kan vurdere at danskerne ikke evner at tage stilling til pagtens intentioner må det være fordi du enten selv ikke evner at gennemskue den eller at du er klogere end resten af befolkningen og har gennemskuet den.

Hvis det sidste er tilfældet bør du også kunne svare på de to spørgsmål jeg stillede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 5 timer siden, dewey skrev:

Danmark og ALLE andre lander, der underskriver aftalen kan selv bestemme, hvem de lukker ind, og hvem siger migranterne skal håndteres ved grænsen? det drejer sig jo ikke om hverken flygtninge eller indvandrere.

Hvad nytter svaret, det vil du jo alligevel ikke være tilfreds med, hvis det ikke stemmer overens med din mening?🌝

For 5 timer siden, dewey skrev:

Nu taler vi om særligt sårbare migranter der skal ligestilles med flygtninge og jeg spørger hvad en særligt sårbar migrant er ?

Vi har grænsekontrol og derfor vil det nok være der de bliver mødt når de kommer.

Jeg spørger om hvordan denne pagt vil gøre det nemmere at hjemsende migranter og du svarer at menneskerettighedskonventionen ikke er en del af denne pagt - øh hvad - betyder det så at man ikke mere skal overholde EMRK hvis man underskriver pagten ?

Svaret er skam nyttigt for du har jo åbenbart forstået følgerne af denne pagt bedre end mig !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Svaret er skam nyttigt for du har jo åbenbart forstået følgerne af denne pagt bedre end mig !

Det ser det ud til, at jeg har.

FN-aftalen drejer sig ikke om menneskerettigheder, den er det første forsøg på at blive enige om en fælles international ramme inden for De Forenede Nationer i forbindelse med migrationsprocesser. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind