Blåmejser30

Overvægtig kæreste

Recommended Posts

Blåmejser30

Kære debat.

Jeg har fundet en dejlig mand, vi har det virkelig godt sammen og jeg håber vi skal være sammen i mange år og vi snakker seriøst om at få børn sammen inden for overskuelig fremtid. 

Der er bare en ting som går mig mere og mere på og som piner mig, som jeg er meget ked af og som jeg har prøvet at snakke med min kæreste om mange gange, uden at det rigtig ændrer sig. 

Min kæreste er meget overvægtig. Han har hele sit liv været overvægtig. Alle i hans familie er overvægtige og han har en ide om at sådan er det bare og så længe han ikke har sukkersyge eller andre helbredsproblemer, så er alt fint. Han klager dog dagligt over smerter i fødder, knæ og ben. Han vejer ca 135 -140 kg. 

Vi har ikke rigtig noget sexliv. Det har vi faktisk aldrig rigtig haft, fordi hans overvægt altid har hæmmet det voldsomt. Han har aldrig selv lagt op til sex, han synes det er hårdt, besværligt og bøvlet og han virker altid som om han ikke gider. Han har meget dårlig kondi og kan kun holde til sex i måske 1 minut. Alle stillinger er besværlige, fordi hans mave er i vejen og lår og så er det altså ikke nemt. Jeg er selv med former, så mine runde lår og numse skal også lige være der. Han virker desværre bare som om han opgiver på forhånd og jeg har forsøgt og opmunteret med meget, for det er ikke fordi han ikke kan få rejsning, det kan han sagtens, men det er svært at finde en stilling som han kan holde. Jeg kan ikke ride ham, da jeg ikke kan sidde overskrævs på ham. 

Så har vi brugt en del legetøj, men det kan jeg mærke at jeg ikke har så meget lyst til , fordi det er jo HAM jeg ville være intim med. Vi har prøvet at lege mere med finger og tunge, men han virker bare igen som om han giver op på forhånd. Han synes tydeligvis det er besværligt at bumle rundt i sengen. Jeg kan mærke hvor meget det går mig på. Vi forsøger måske med sex 1 gang om måneden. Ellers er det bare almindelig tantekys ( han nægter at fjerne sit fuldskæg, som stikker, så jeg får skægpest, så vi kysser ikke så meget som jeg gerne ville ) og kram og at ligge i ske osv. 

Jeg har talt med ham om det mange gange, at jeg savner sex, at jeg savner lideskab, begær, jeg savner at blive " taget " som kvinde, jeg savner at føle mig begæret. Men han bruger alle mulige undskyldninger som at han er træt, at han får præstationsangst, at han jo alligevel ikke kan holde til at bolle i mere end få minutter og så kan det være ligemeget osv. 

Jeg har slæbt ham med på gåture og på motionshold og vi taler meget om kost, da jeg selv skal passe på, for ikke at tage på. Men han har en enorm appetit og kan spise og spise og jeg hverken gider eller kan gå og kontrollere hvad han indtager af mad på job eller når jeg ikke er hjemme. Han er voksen nok til selv at gøre det. 

Jeg er meget splittet, fordi han er min drømmemand på så mange måder, vi har det så sjovt sammen, vi suplere hinanden godt, vi er hiandens gode venner og han er der altid for mig og gør mange romantiske ting for mig og jeg elsker ham. Men på det seksuelle som jeg også synes er meget vigtig , der går det ned af bakke, dag for dag. 

Er der nogen som har nogen gode råd. På forhånd tak. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, Blåmejser30 skrev:

Min kæreste er meget overvægtig. Han har hele sit liv været overvægtig. Alle i hans familie er overvægtige og han har en ide om at sådan er det bare og så længe han ikke har sukkersyge eller andre helbredsproblemer, så er alt fint. Han klager dog dagligt over smerter i fødder, knæ og ben. Han vejer ca 135 -140 kg.

Undskyld mig lige engang, efter den liste du giver her, med problemer der direkte relaterer til din kærestes overvægt, herunder smerter i fødder, knæ og ben, vil han så stadig påstå, at alt er fint?????

Du skriver ikke noget om jeres alder.

Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig væk.

Hans problemer med fødder, knæ og ben vil kun blive værre, og på et eller andet tidspunkt vil du opleve, at du ikke længere bare er hans kæreste, men nok nærmere hans personlige hjælper, for der vil komme mange ting han ikke kan selv.

Og den dag han ikke længere kan passe sit job vil det påvirke jeres økonomi.

Måske vil det ligefrem blive hans redning, den dag han ikke længere kan passe sit job, for så vil han komme i kontakt med jobcenteret, som vil begynde at stille nogle krav til ham.

Men, øøøh, hvordan vil i bære jer ad med at få børn, hvis i ikke kan have sex?

Det er ikke tilladt, at rådgive om selvmord, men det er stadig tilladt, at ryge, drikke eller spise sig ihjel.

Mit bedste råd er, at din kæreste får professionel hjælp. Start hos egen læge.

Redigeret af Entrelac
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja skynd dig væk.

Det var da en yderst bizar tankemåde. At han vil vente til han faktisk har sukkersyge med at gøre noget.

Det er lidt som at købe en indboforsikring, EFTER man har haft indbrud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Snoozz jeg må desværre give dig ret i at hun skal smutte ud af dette forhold.

Hun skriver at de har talt om at få børn, som det kører for dem der så bliver der jo ikke noget ud af det.

At han skulle tage sig sammen med at smide nogle kiloer, jo og det skal være NU og ikke imorgen, for det er jo tosset første at tabe sig når man først har fået sukkersyge.

Sukkersygen er jo alså ikke som andre sygedomme den kommer og går ikke, den ligger og lurer i kroppen på en, og når den så viser sig, så er det for længst for sent at gøre noget, men har nemlig rendt rundt med sygedommen i 5 år.

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har slæbt rundt med sukkersygen siden 1994, og den bliver værre og værre nu har den gang i mine ben,tænder mm. så han skal virkelig tænke sig om, det skal hun jo så også, og det kan hun jo gøre ved at sige fra og så finde en anden mand der er værd at bygge et liv sammen med.

For ham her er intet værd.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blåmejser30

Wow nogen grove svar. At skrive jeg skal smutte og at min kæreste intet er værd 😢 vi elsker hinanden og jeg ville da ikke smutte, om så han fik sukkersyge. 

Det jeg skrev er at han ikke selv mener hans overvægt er så slemt, når han ikke er syg af den. Jeg skrev ikke at han først ville tabe sig hvis han blev syg. 

Det er tydeligt svært for ham at tale om og han skammer sig helt sikkert over vores manglende sex liv,pga hans overvægt. 

Men nu har han lovet at tale med sin læge om det. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rekruttering

Groteske kommentarer! I burde virkelige skamme jer. Føj.

Blåmejser30, ud fra det du skriver, så er det tydeligt at du elsker ham. Meget. Men hvor meget elsker han dig, hvis han ikke kan se, at en kvinde har sine lyster som skal blive opfyldt? At du ikke kan gå rundt og have lysten mere og mere, men ikke kan få den, fordi han ikke har taget sig sammen og tabt sig? 

Det kan meget vel være, at det er hårdt for ham at snakke om, men hvis han vil se en fremtid med dig (og børn forhåbenligt), så er det NU han skal gøre noget ved det og ikke senere! 
Alle de undskyldninger han kommer med kan han godt pakke væk. 

Jeg ville, personligt, stille han et ultimatum. (fiktive navne)
f.eks. "Jeg elsker dig Jens. Men hvis du godt vil have en fremtid med mig og forhåbenligt børn senere hen, så er det altså nu du skal stramme ballerne sammen og få tabt nogle kilo. Jeg vil elske dig, men hvis du elsker mig, så gør denne ene ting for mig. For min skyld Jens" 

Ikke just et ultimatum, men det burde virke! 

Ellers kan du jo altid hjælpe ham på vej. Jeg ved ikke hvorledes jeres hverdag er, men i form af mad, så ville en nem løsning på problemet være, at lave noget hjemmelavet mad i stedet for andre alternativer. 
Derudover, kunne i også anskaffe jer et løbebånd hjemme i stuen, hvis han ikke er så begejstret over at skulle i fitness lokalet. 

Det var bare lige nogle hurtige råd, som jeg håber du vil overveje. Og for guds skyld drop alle de andres dumme råd, om at du skal skynde dig ud af forholdet osv... 

Redigeret af emilo737

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, Blåmejser30 skrev:

Wow nogen grove svar.

Ja, jeg er grov/hård. Men er det løgn hvad jeg skriver?

Jeg har set flere mennesker ryge og drikke sig ihjel (jeg har ikke haft nogen ekstremt overvægtige tæt på), og tro mig, det er ikke en fornøjelse at være tilskuer til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rekruttering

Entrelac:
Der er ingen steder der tyder på, at hun mener det er løgn. Men det er dog ikke ens betydning med, at det er det rigtige.

Så efter din logik, så kan hendes kæreste ikke reddes? Han er simpelthen dømt til at skulle fejle? 
Han skal have hjælp og ikke efterlades. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 22 minutter siden, emilo737 skrev:

Han skal have hjælp og ikke efterlades. 

Helt enig, men det kræver, at han selv kan se, at der er et problem og, at han vil tage imod hjælp.

Og eftersom det fremgår af start-indlægget, at han mener, at alt er fint, så kan jeg kun få opfattelse af, at det ikke lige er der han er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 6 timer siden, Entrelac skrev:

Ja, jeg er grov/hård. Men er det løgn hvad jeg skriver?

Jeg har set flere mennesker ryge og drikke sig ihjel (jeg har ikke haft nogen ekstremt overvægtige tæt på), og tro mig, det er ikke en fornøjelse at være tilskuer til.

Er helt enig !

Du kan godt elske manden også stille nogle krav.

Fc at fremover spiser vi sundere og SAMMEnn!.

Det behøver ikke være at du skal jage ham på en kondicykel.  Nu siger du selv at du også er "rund" så i kan jo bare starte med at gå en tur engang om ugen i skoven ?  Der skal faktisk kun små "justerinringer" til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind