Jens01

De unge mennesker uha da da

Recommended Posts

Jens01

Jeg har svært ved at forstå de unge mennesker at de dog kan blive utilfredse/sure over at de på deres uddannelsessted skal møde til tiden, og at et klokkeslet er et klokkeslet, det duer ikke det der med at man bare tropper op når det nu passer en, man er måske også lidt sløj efter en aften og måske nat i byen, så man gider alså ikke at møde til tiden.

Det er virkelig nu at de skal lære at møde til tiden, for lidt senere i livet hvor de kommer ud på arbejdsmarkedet, så går den alså ikke med at stille på arbejdet når det passer en, for gør man det så har man alså ikke det arbejde ret længe, så finder mester hurtigt en anden, men nå ja så kan man vel bare løbe hjem til mors skørter og her få en gratis seng / mad så der igen er penge til at rende i byen for.

Så længe forældrene godtager det, så vil de kære unge mennesker aldrig lære at stå på egne ben.

Sådan går det når man pakker ungerne ind i vat.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Problemet er at de unge har misbrugt systemet. De har udnyttet mødetider i en grad, så man har fundet det nødvendigt at stramme op. 
Jeg mener nu at det bør håndteres lokalt - at det er skolen som må håndterer problemet, og at stramningen måske nok er lidt overkill.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Hej Thomas

Jeg syntes ikke at man skal give skolen skylden for at de unge ikke kender klokken, man skal derimod have fat i deres forældre det er dem der skal tage de unge ved vingebenet og stille krav.

Skolen skal så også stille krav om at ungerne stiller udhvilet, og så at de jo så også kommer til tiden

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 46 minutter siden, Jens01 skrev:

Hej Thomas

Jeg syntes ikke at man skal give skolen skylden for at de unge ikke kender klokken, man skal derimod have fat i deres forældre det er dem der skal tage de unge ved vingebenet og stille krav.

Skolen skal så også stille krav om at ungerne stiller udhvilet, og så at de jo så også kommer til tiden

Hej

Jeg prøver på ingen måde at give skolerne skylden for noget. Men når man til gymnasium, så er det nok for sent at gå efter forældrene. Næ! her må de unge selv tage ansvar. 

Men jeg taler nu også alene om at skolerne selv bør kunne stille krav, og agerer efter dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg er en iPad

hvad mener du jeg er til mænd og kan godt lide madpakker med pingviner i sovs og tage solbad i polen med en regnfrakke på der grøn ligesom citroner fra mars der gul fordi at jeg kører i brandbiler der skyder med bananer ud af deres snabel fra en tiger der godt kan lide abenumse der hopper ud fra en bro ligsom Arnold fra busken.

smukt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
For 19 timer siden, Jens01 skrev:

Jeg har svært ved at forstå de unge mennesker at de dog kan blive utilfredse/sure over at de på deres uddannelsessted skal møde til tiden, og at et klokkeslet er et klokkeslet, det duer ikke det der med at man bare tropper op når det nu passer en, man er måske også lidt sløj efter en aften og måske nat i byen, så man gider alså ikke at møde til tiden.

Det er virkelig nu at de skal lære at møde til tiden, for lidt senere i livet hvor de kommer ud på arbejdsmarkedet, så går den alså ikke med at stille på arbejdet når det passer en, for gør man det så har man alså ikke det arbejde ret længe, så finder mester hurtigt en anden, men nå ja så kan man vel bare løbe hjem til mors skørter og her få en gratis seng / mad så der igen er penge til at rende i byen for.

Så længe forældrene godtager det, så vil de kære unge mennesker aldrig lære at stå på egne ben.

Sådan går det når man pakker ungerne ind i vat.

Hej

Jeg kan nu udmærket forstå de unges modstand over ændringen.  Elevers kommen for sent er ikke noget, der overhovedet skal laves lovgivning omkring.  Hvis det er en reel problematik, så er det noget som problemfrit kan håndteres på den enkelte skole.  Selvfølgelig skal folk komme til tiden, men jeg tror nu altså udmærket at en given lærer er i stand til at vurdere om en elev har opfyldt sin "pligt" som elev, og har deltaget i undervisningen, eller om vedkommende er kommet ind 10 min. for sent, efter undervisningen er begyndt, og uden en valid undskyldning for det.  Og der er sgu' forskel på at komme ind for sent, men inden den reelle undervisning begynder, og så at komme så meget for sent at undervisningen reelt er begyndt.  Tilsvarende er der også forskel på om en elev blev for længe på boldtbanen, eller om denne var forsinket af en samtale med en anden lærer eller på anden vis uforvarent opholdt.  Under alle omstændigheder er der i mine øjne ikke et lovgivningsbehov omkring det her.  Det er og bliver alene et lokalt anliggende for den enkelte skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Med den slappe holding der er i dag og en laden stå til, så vil de unge mennesker jo skide højt og flot på hvad klokken er, de render til fester til langt ud på natten og stiller alså hvis de overhovedet kommer så er de slet ikke i stand til at fatte noget som helst.

Men det med at komme til tiden, det kan jeg alså ikke se at det skulle være så svært at forstå, prøv at forestille dig at du var arbejdsgiver og havde en fabrik, så var du jo totalt afhængig af at dine folk kommer til tiden så fabrikken kan starte op.

Men de unges forældre har jo nok også en slap holding til det hele for de var jo børn dengang hvor pædagoerne bare sagde hvad syntes du selv lille skat, så skal der jo gå ged i det.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

IPAD dog hvad sker der dog inde i dit hoved??????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvor er i dog smålige.

Rent faktisk er fraværet på uddannelserne LAVERE end på det private arbejdsmarked.

I øvrigt har problemerne de unge peger på intet med byture og dovenskab at køre, men at man måske kommer 1 minut for sent fordi fx DSB eller bussen er forsinket.

Det kan såmænd også ske på det private arbejdsmarked. Selv hvis man har egen bil, så kan man jo være uheldig at punktere undervejs.

Mange på det private arbejdsmarked ville sgu nok blive tilsvarende sure over at blive trukket 1 time i løn for 1 minut forsinkelse, men der er jo mange steder man stempler ind og ud, og så regnes lønnen ud for fra den relle arbejdstid. Og ikke pr påbegyndt time.

Og den med at en hel fabrik blir forsinket hvis en person kommer 10 min for sent holder jo heller ikke. Alle fabrikker har en værkfører/chef som i sådanne tilfælde kan afløse i de 10 min det drejer sig om.

Det skal naturligvis høre til sjældenhederne at det sker, og ikke bare fordi man har svært ved at komme ud af døren 5 min før.

Men synes det er lidt groft at straffe eleverne for DSB´s fejl.

Alternativt, hvis en skole oplever ofte at eleverne er 2 min for sent pga tog/bus, så var det måske en mulighed blot at ændre skoledagen så den starter 5 min senere.

Redigeret af snoozz
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

Jeg tænker den giver bagslag i stedet for , som det er nu kommer de unge også selv om de er sent på den, men tvivler på de gider skynde sig hvis de er sent på den  hvis de ved at de alligevel er 5 min forsinket, når de ved at uanset om de dukker op 2 min efter de skulle være mødt bliver de trukket for hele timen.
Her i byen er der et problem med at bussen faktisk står til at skulle ankomme 5 min før skolestart, men reelt set sker det næsten dagligt at den er 5-7 min forsinket , og da vi kun har timedrift (hurra for udkants dk) så kan man ikke bare tage den der  ikke kører tidligere 

Jeg gad heller ikke skynde mig hvis jeg blev trukket for en time , fordi jeg var 10 min for sent på den pga af bussen, så kan jeg love for at jeg pænt ventede uden for indtil hele timen var gået  
ingen løn = ingen arbejdskraft fra mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind