Jens01

Chaufførmøde i Odense

Recommended Posts

Jens01

Forleden dag var der jo et stormøde i Odense for Buschauffører, men desværre må jeg sige at det er det rene tidsspilde, for de får desværre ikke noget ud af det, jeg ved hvad jeg taler om.

Chaufførerne skulle i deres fagforening 3F få rydder op og gjort hovedrent, alle de gamle levebrødsbosser osv skal smides på porten og derefter i skraldespanden, for de er INTET værd de tænker kun på deres årsløn og intet andet.

Jeg har siden 1970 desværre været medlem af det der dengang hed arbejdernes fagforening derefter SID, og her til sidst 3F, og så gik det ellers galt, i de 30 år som buschauffør var jeg vel ca. de 15 år turistchauffør, og deres overenskomst var også meget dårlige, men værst er jo alså vilkårne for en rutebilchauffør, Deres overenskomst skulle man lige sætte en slagteriarbejder til at arbejde under, så ville han hurtig gå hjem og aldrig vende tilbage.

Man kører kører og kører, og med de stramme kørerplaner der er, så vil man altid være bagefter, og man skal være meget heldig hvis man lige når at komme forbi et toilet, for siger kørerplanen at man er 5 min bagefter så bliver de 5 min alså bare trukket fra fra ens pause.

Delvagter er noget fanden selv har skabt, og kun noget en rutechauffør får trukket ned over hovedet, ingen andre ville finde sig i det.

En delvagt siger i sig selv en delt-vagt og den bliver så delt på den måde at man møder ind tidlig morgen kører et par timer og møder så igen senere på dagen, så man rent faktisk er på arbejde fra tidlig morgen til sen eftermiddag, men kun betaling som alm.arbejdsdag, de mellemlæggende timer fik vi dengang 55 kr. for alså ikke pr. time men ialt 55 kr.

Nå det var nu ikke meningen at det skulle være en større smøre, men nu gik det mig til hovedet, og jeg er i dag heldig vis ikke medlem ar 3F.

Hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind