Convex Earth

I dag Venstres landsmøde med pil nedad!?

Recommended Posts

Convex Earth

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-11-16-venstre-staar-til-ringeste-valg-i-aartier-og-kommentator-peger-paa-loekke-som

"Venstre står til ringeste valg i årtier, og kommentator peger på Løkke som årsagen.

Venstre går til valg på budskabet om, at det går bedre end længe i Danmark. Men det budskab smitter tilsyneladende ikke af på opbakningen til partiet.

Når Lars Løkke Rasmussen (V) lørdag formiddag går på talerstolen i Herning Kongrescenter, er det sidste gang, han byder velkommen til Venstres landsmøde inden et folketingsvalg."

Hvis der var valg i dag ville Venstre få ca. 18% af stemmerne, hvilket er meget lavt i Venstres optik!

Vælgerne er blevet trætte af Løkke, og vil se en anden på statsministerposten!

Det nye parti Nye Borgerlige snupper vælgere fra bl.a. Venstre og Dansk Folkeparti, således at man (hvis blå stue får flertallet) - er nød til at høre på NB, hvis man da vil danne en regering!

Hvis rød stue får flertallet, men Socialdemokratiet ikke kan danne en regering, på grund af at De Radikale og andre i rød stue ikke får deres vilje i særlig indvandrer politikken - har DF en plan B!

Plan B går så på at hjælpe S til magten, og måske ligefrem gå med i en S-DF regering?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Nu er NB et uprøvet parti, men ud fra deres tilkendegivelser ville jeg have det rigtig fint med at de var parlamentarisk grundlag.

Som det ser ud nu tror jeg vi får en temmelig rodet situation ved næste valg uansrt hvilken blok, der får flertallet. Spørgsmålet er om der ikke er ved at være for mange partier når man skal bruge 4-5 partier til at danne regering. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Pernille Vermund snaver jo med Jonathan Spang, så hende vil jeg da ikke stemme på.

At det "går fantastisk i Danmark" som Løkke kalder det, er jo fordi han har fået skåret så meget på alle punkter af velfærden at folk må gå fra hus og hjem pga kontanthjælpsloftet.

At folk ligger på gangene på sygehusene, og måske ikke engang får deres medicin, fordi sygeplejerskerne kan ganske enkelt ikke nå at løbe rundt med det.

Og børnene har 1 voksen pr 25 børn i børnehaverne.

Og de sparer stadig 2% pr år på uddannelserne, selvom uddannelse er noget af det vigtigste "råstof" vi overhovedet har i DK. Efter vi forærede al olien til Norge.

Det er det løkke mener er "fantastisk".

Jeg har stor tiltro til at flertallet af danskere er så træt af Lars Løkkes.... Nåeee ja 2000 kr - det kan man vel lige få et par sko for -retorik, at selvom man måske ikke er enig i alt rød blok siger, så stemmer man rødt alligevel, om ikke andet så bare for at slippe af med Løkke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 21 timer siden, dna skrev:

Nu er NB et uprøvet parti, men ud fra deres tilkendegivelser ville jeg have det rigtig fint med at de var parlamentarisk grundlag.

Som det ser ud nu tror jeg vi får en temmelig rodet situation ved næste valg uansrt hvilken blok, der får flertallet. Spørgsmålet er om der ikke er ved at være for mange partier når man skal bruge 4-5 partier til at danne regering. 

Enig - det er bestemt nemmere med kun to partier, som så rummer det hele på hver sin fløj - ligesom i f.eks. USA!

Jeg tør ikke spå om NB kommer ind i folketinget ved valget, men de står til det i alle meningsmålinger.

De meldinger som der er kommet fra politikerne, kunne bestemt tyde på en kaotisk situation, om hvem der kan danne en regering - helt sikkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Pernille Vermund snaver jo med Jonathan Spang, så hende vil jeg da ikke stemme på.

At det "går fantastisk i Danmark" som Løkke kalder det, er jo fordi han har fået skåret så meget på alle punkter af velfærden at folk må gå fra hus og hjem pga kontanthjælpsloftet.

At folk ligger på gangene på sygehusene, og måske ikke engang får deres medicin, fordi sygeplejerskerne kan ganske enkelt ikke nå at løbe rundt med det.

Og børnene har 1 voksen pr 25 børn i børnehaverne.

Og de sparer stadig 2% pr år på uddannelserne, selvom uddannelse er noget af det vigtigste "råstof" vi overhovedet har i DK. Efter vi forærede al olien til Norge.

Det er det løkke mener er "fantastisk".

Jeg har stor tiltro til at flertallet af danskere er så træt af Lars Løkkes.... Nåeee ja 2000 kr - det kan man vel lige få et par sko for -retorik, at selvom man måske ikke er enig i alt rød blok siger, så stemmer man rødt alligevel, om ikke andet så bare for at slippe af med Løkke.

Tja.. har du overhovedet tænkt på hvad pengene går til i stedet med ca. 700.000 indvandrere?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Redningen for venstre ligger lige til højrebenet.

Væk med Løkke og ind med Støjberg der er langt mere karismatisk og troværdig uden de mange lig i lasten.

Det ville samtidig betyde at NB sympatisørerne vendte tilbage.

Venstre skal have en langt mere kritisk holdning til indvandring, konventioner og EU hvis de vil bevare magten.

DF skal derimod holde sig langt væk fra ministertaburetterne hvis de fortsat ønsker indflydelse på den førte politik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er muligt at regeringen får svært ved at overleve et valg. 
Vi ser nye konstellationer som Soc. og DF, Så mange nye muligheder står for døren.  

Pernille Vermund er muligt dråben som får Blå fløj til at sprænge. 

Det passer mig nu fint, hvis blokpolitikken nedlægges - der er intet mere ødelæggende end den total overfladiske tilgang til politik, når folk holder med et rødt eller et blåt hold, som var det en anden fodboldkamp. Det er tåbeligt. 

Jeg synes nu ikke den siddende regering har været helt håbløse. De har reelt været låst, og har ikke haft plads til at udfolde deres ønskede politik, men alligevel har de formået at fortsætte en øget ulighed, som jeg mener at altoverskyggende ødelæggende i samfundet. Det skal vi have rettet op på. 

Vi må og skal tilbage til mere omfordeling, så den stærkeste del af samfundet, igen.. får rettet op på denne 2% årlig besparelse - synkende skude.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Convex Earth
For 21 timer siden, Patrioten skrev:

Redningen for venstre ligger lige til højrebenet.

Væk med Løkke og ind med Støjberg der er langt mere karismatisk og troværdig uden de mange lig i lasten.

Det ville samtidig betyde at NB sympatisørerne vendte tilbage.

Venstre skal have en langt mere kritisk holdning til indvandring, konventioner og EU hvis de vil bevare magten.

DF skal derimod holde sig langt væk fra ministertaburetterne hvis de fortsat ønsker indflydelse på den førte politik.

Jeg tror også at Støjberg kunne blive en udmærket statsminister, som vil falde bedre i tråd med befolkningens modstand mod indvandringen!

Nu får NB nok sine vælgere fra DF for det meste og lidt fra V, men en Støjberg ved roret vil nok alligevel begrænse tilslutningen til NB, er det min vurdering.

DF får svært ved at få indført sit paradigmeskifte, da både konventioner og EU for Venstre stiller en hindring i vejen - mener de selv.

DF vil have smidt LA ud af regeringen og sig selv ind, og derfor kan LA jo sætte en forhindring i vejen for dette scenarie.

Det mest sandsynlige efter valget er nok et rødt flertal, hvor S kan få meget svært ved at samle det, hvis ikke de giver sig på deres nye indvandrings politik til de andre i rød stue.

Her har DF så en plan B, hvor de vil skaffe S et flertal - enten i eller udenfor en S-regering.

Jeg vurderer at det bliver meget svære forhandlinger efter valget - uanset hvor flertallet havner, da nu også indtil flere ledere af partierne har erklæret sig som statsminister kandidater.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 24 minutter siden, Convex Earth skrev:

Jeg tror også at Støjberg kunne blive en udmærket statsminister, som vil falde bedre i tråd med befolkningens modstand mod indvandringen!

Nu får NB nok sine vælgere fra DF for det meste og lidt fra V, men en Støjberg ved roret vil nok alligevel begrænse tilslutningen til NB, er det min vurdering.

DF får svært ved at få indført sit paradigmeskifte, da både konventioner og EU for Venstre stiller en hindring i vejen - mener de selv.

DF vil have smidt LA ud af regeringen og sig selv ind, og derfor kan LA jo sætte en forhindring i vejen for dette scenarie.

Det mest sandsynlige efter valget er nok et rødt flertal, hvor S kan få meget svært ved at samle det, hvis ikke de giver sig på deres nye indvandrings politik til de andre i rød stue.

Her har DF så en plan B, hvor de vil skaffe S et flertal - enten i eller udenfor en S-regering.

Jeg vurderer at det bliver meget svære forhandlinger efter valget - uanset hvor flertallet havner, da nu også indtil flere ledere af partierne har erklæret sig som statsminister kandidater.

På den korte bane vil Løkke hente lidt medvind grundet fejlberegningen fra DST på 28 mia. til Løkkes fordel.

På den lange bane vil han tabe på forslaget om at ophæve vores forbehold på forsvarsområdet da mange ikke kan se fordelen ved dette samarbejde når vi jo har vores NATO medlemskab.

En fælles EU hær er latterlig med tanke på inkompetencen der i forvejen hersker når det gælder om at beskytte de ydre grænser.

DF vil hente stemmer på sin holdning til de forældede konventioner og med socialdemokraten Sass Larsens udmelding fornylig er der god grund til at tro at de to partier nu har så meget tilfælles at de kan danne regering hvis stemmerne er til det.

Alle er vist bedst tjent med at LA sendes i skammekrogen sammen med moderpartiet radikale venstre ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 17/11/2018 at 09:31, Convex Earth skrev:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-11-16-venstre-staar-til-ringeste-valg-i-aartier-og-kommentator-peger-paa-loekke-som

"Venstre står til ringeste valg i årtier, og kommentator peger på Løkke som årsagen.

Venstre går til valg på budskabet om, at det går bedre end længe i Danmark. Men det budskab smitter tilsyneladende ikke af på opbakningen til partiet.

Når Lars Løkke Rasmussen (V) lørdag formiddag går på talerstolen i Herning Kongrescenter, er det sidste gang, han byder velkommen til Venstres landsmøde inden et folketingsvalg."

Hvis der var valg i dag ville Venstre få ca. 18% af stemmerne, hvilket er meget lavt i Venstres optik!

Vælgerne er blevet trætte af Løkke, og vil se en anden på statsministerposten!

Det nye parti Nye Borgerlige snupper vælgere fra bl.a. Venstre og Dansk Folkeparti, således at man (hvis blå stue får flertallet) - er nød til at høre på NB, hvis man da vil danne en regering!

Hvis rød stue får flertallet, men Socialdemokratiet ikke kan danne en regering, på grund af at De Radikale og andre i rød stue ikke får deres vilje i særlig indvandrer politikken - har DF en plan B!

Plan B går så på at hjælpe S til magten, og måske ligefrem gå med i en S-DF regering?

Din mening?

Fornuft set fra DF's side, så vinder de uanset hvad.

Personligt er det dog ikke det jeg ønsker, men er også mere liberal. Og skal jeg se nyt indvandre kritisk parti, så er NB ikke et dårligt valg. Omend jeg personligt nok mere er til at større de konservative selvom, jeg næsten er den eneste :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind