Elo1980

Bonus søn og jeg kan ikke sammen hjælp

Recommended Posts

Elo1980

Hej har 1 biologisk søn og 2 bonus børn. Men det kniber med den yngste på 8, har snart prøvet alt. 

Men han mener jeg er dum og vil ikke snakke med mig eller noget han ignorerer mig helt, de eneste tidspunkter han vil mig er når han får noget. 

Han er led mod mig og dominerer hele huset, har snart prøvet alt. 

Er i den situation hvor jeg tænker skal jeg så bare helt ignorerer ham og kun bruge tid på min egen søn også min kæreste datter. 

Kan jeg tillade mig hvad skal jeg gøre er i stor tvivl har brug for råd 

Vh bonus faren 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Pædagoghatten på.

Han skal naturligvis ikke have lov til at dominerer noget som helst, men det kan også kun lade sig gøre, hvis han får lov til det. Du er nød til at sætte grænser over for ham, ikke alene for hans dominans, men det er samtidig noget mange børn har det godt med - faste rammer. Og så lad ham vide at du altid er klar til at tale, hvis og når han får lyst til det.

Og så er det naturligvis vigtigt, at du og mor er enige om grænser osv.

Han skal jo vide at det er okay at have en mening, men at han ikke bestemmer. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Hvor længe har du haft den bonus søn ? For der er forskel på om det er 2 måneder eller 2 år.

Hvis det er 2 måneder håber han måske hans forældre stadig finder sammen.

Hvis det er 2 år ville jeg nok tage snakken og rent ud sagt spørge ham til hvorfor han opfører sig som han gør (gerne sammen med moderen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elo1980

4år der både problem herhjemme samt det foregår også på skolen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance
On 19/11/2018 at 19:42, Elo1980 skrev:

4år der både problem herhjemme samt det foregår også på skolen

o_O  Jeg behøver vel næppe sige at det du beskriver, er noget som du burde have reageret på og sat ind overfor for ca. 3 år og 11 mdr. siden.

Anyway, 20-20 hindsight og så videre.  Du er for det første nødt til at trække grænserne op, og inden du gør det, så er du nødt til at have taget dialogen med hans mor også.  ThomasSneum beskriver det fint herover. 

Hvis der er tale om hans normale måde at være på overfor andre, så kan der måske også ligge noget mere bag ved, og det bør I måske overveje at tale med nogle professionelle om.  Måske det bare er fordi at han har fået lov til at slippe afsted med omtalte opførsel, at han gør det, men måske der ligger noget andet bag. 

Mht. at ignorere ham, så kommer det ret meget an på hvad du vil have ud af det i sidste ende.  Knægten er 8 år gammel.  Jeg er indrømmet ikke sikker på at det vil være specielt gavnligt for hans udvikling, hvis den ene forældre begynder at ignorere ham.  Uagtet om han virker som om at han helst var fri for din tilstedeværelse i hans liv. 

Anyway, held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind