Så la' da vær'

Månedlig forbrug i 2019

Recommended Posts

Entrelac
For 2 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg ser luksusfælden, det må være nok at se alle de mennesker med overforbrug og kæmpe gæld. Der kan jeg slet ikke være med.

Mit forslag er, gå igang med alle de episoder på viafree , så bliver du sgu mættet af og høre på alle de dumme mennesker som ikke helt forstår hvad overforbrug eller bruge over evne, eller bare tage et lån for at lukke et andet osv.

Ludomani er en ting men bare at lide af og bruge penge fordi man kan, det er en kedelig mani.

Jeg er fattig mener jeg, så intet overforbrug her. Det er svært at bruge mere, når man ikke har meget :)

Det er altid godt at se noget, man kan forarges over.:D

Mens begge mine børn boede hjemme så vi det tit sammen, så de kunne se hvad man ikke skal gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg ser også luksusfælden.

Ikke fordi jeg bliver forarget, snarere forundret over at voksne mennesker virkeligt kan være SÅ dumme ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 12/12/2018 at 19:53, Så la' da vær' skrev:

Jeg har brug for at lægge et budget da jeg nemlig ikke har et fornuftigt forhold til penge. Jeg lider lidt af købemani og overforbrug i forhold til mad.

Jeg ville ønske jeg havde et fornuftigt forhold til mine penge ligesom dig. Forhåbentligt bliver det bedre :) 

En af de ting jeg "hader" allermest er abonnementer, altså fast betaling af noget. Der er selvfølgelig meget som man bliver nødt til som husleje, telefonabonnement osv, men et godt sted at starte er at gå igennem ALLE dine abonnementer og kig på om det er nødvendigt og om du bruger dem. Eksempler kan være abonnement til fitnesscenter og Spotify osv.

Derudover så tænk dig om før du laver køb om det er fornuftigt eller spild af penge. Et eksempel kan være 7-Eleven, Lagkagehuset, Baresso o.lign. Det er helt utroligt så mange som køber kaffe eller andet hurtigt to-go. Min tanke er altid at det må være rige mennesker. Ikke nødvendigvis at jeg tror de er rige, men hvis man har problemer med økonomien eller bare gerne vil have råd til lidt mere (rejse eller ?) så vil det da være et helt naturligt sted at skære væk.

Jeg kender faktisk et par som gik gennem deres kontoudtog på et tidspunkt da de synes de havde færre penge end tidligere. De fandt ud af at siden der åbnede en Lagkagehuset ret tæt på havde de smidt ca. 1.500 kr om måneden der bare som spontane køb på vej til/fra S-toget og det var ikke engang fordi de mentede handlede så meget der, men det løber hurtigt op hvis man køber en kop kaffe nogle gange om ugen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tirole

Jeg tror, ikke du får meget ud af at se andres budgetter - folks løn, lån og boligudgifter er så forskellige at det bliver svært, søg måske på nogle gennemsnit budgetter, men forhåbenligt så har du også dine helt egne idea til hvad pengene skal gå til. Jeg har altid (næste) altid brugt mindre end jeg tjente, også da jeg var på SU, start med at arbejde osv.... jeg har kun de måned hvor jeg har været på ferie, købt bil, købt hus, computer brugt mere ind jeg tjente.... og kun lånt til hus, alle biler er betalt med Dankort også nye biler i den pæne ende af skala'en. Jeg er med ejer af et par virksomheder og tjener godt og bruger nu penge som hvis jeg havde et rigtig godt job, har kedelige biler, men bor godt og rejser flere gang om året - men det har ikke altid været sådan, er opvokset ganske beskedent - kode ord for mig altid at have en opsparing og aldrig brug for meget. have frihed til altid at sige op og være med når venner har haft brug for penge til at start virksomheder op! Held og lykke med at få styr på økonomien! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrederikS
Skrevet (redigeret)

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men jeg har for nyligt skrevet et indlæg omkring mit budget. Jeg er dog studerende, så derfor er tallene nok ikke helt til at overføre til din økonomi, men samtidig kan de sætte tingene lidt i perspektiv.

Hvis du mener, at du kan bruge mit indlæg, så kan du læse det her: Budget for studerende

Du er velkommen til at stille spørgsmål.

Bedste hilsner

Frederik

Redigeret af FrederikS

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind