Rosa1985

3 årig uden sprog

Recommended Posts

Rosa1985

Hej.

Jeg har brug for at lufte ud til andre som måske har, eller har haft samme problem. Vores søn på 3 år og 3 måneder har ikke det vilde sprog, han kan sige av, hej, hov, nej, se der, wow, atju, dory, hallo, gyng gang og mor gået, han er ved at lære at sige 1-2-3 og hvad er det, men som det kan ses er han jo langt bagud sprogligt. Da han var mindre havde han ofte mellemørebetændelse og kom også til en ørelæge dengang som forslog at hvis han fik mellemørebetændelse igen var det måske en god ide at få lagt dræn men han fik det ikke efterfølgende så derfor kontaktede vi dem ikke igen. For 6 måneder siden gik vi til en ørelæge og han målte undertryk på begge øre og vores søn fik lagt dræn i ørene. Der gik ca 4 måneder før han begyndte at snakke løs på sit eget sprog, og jeg synes der er sket rigtig meget med hans udvikling. Der har været et team om han i vuggestuen gennem kommunen som har set til ham ganske få gange og de har aldrig kommet med nogen forslag til hvad vi kunne gøre for at få hans sprog igang, tværtimod har de travlt med at fortælle hvad de ikke synes er godt, min lunte sprang her ved sidste møde da talepædagog sagde han han ikke havde udviklet sig overhovedet på det år de har været inde over ham, vil lige understrege at det er dem der er uddannet til at tage sig af de her børn der er bagud men de har intet været til nytte i et helt år. Jeg følger mig meget alene omkring det at have et barn som er bagud med sproget i den her alder og jeg under mig i den grad over at ingen kan komme med noget konkret vi kan bruge. Min søn går på en familie stue 0-6 årig børn og er stadig en del af vuggestuen og ikke en del af børnehaven. Jeg prøvede for omkring 6 måneder siden at få ham flyttet over til et mindre sted og hvor de er delt op i vuggestue og børnehave så han var sammen med jævnaldrende børn så det måske kunne sætte han sprog igang da jeg ofte har hørt at det går løs når de starter i børnehave, men lederen i kommunen ville ikke høre om at flytte ham da det normalt ikke var noget man gjorde. På vores søn stue har der været et kæmpe udskift af pædagoger så vi faktisk ikke længere har tal på det og vores søn har det ikke nemt med at knytte sig til andre voksne så er sikker på det også har haft en betydning for hans sproglige udvikling. Sorry det blev et langt indlæg, men jeg er så frustreret, til slut vil jeg lige oplyse at hans hørelse er fin, vi var på hospitalet igår som valgte i første omgang at snakke med lederen i børnehaven, for som hun sagde går man ikke bare ind og laver en scanning uden et bedre grundlag. 

Med venlig hilsen en meget frustreret mor. :o(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind