Gæst Hvorfor?

Håndværkere kom ikke

Recommended Posts

artem666
For 6 timer siden, Gæst Argh skrev:

Men linjen" verdens næst højeste lønninger for fysisk arbejde "

Får mig til at fare i blækhuset . Skal man da ikke have en god løn hvis man udføre fysisk arbejde ? Eller skal man være akademiker eller andet for virkelig at være sin løn værd . Høre alt for tit bemærkningen om : i er godt nok dyre i timen , mest fra mennesker med højt lønnede jobs . Hvad er det som gør deres arbejde så meget mere værd ? . Unik viden, større ansvar, levet af SU i fem år, som i øvrigt blandt andet finansieres med den fysisk arbejdernes skattepenge. 

Nej den viden du har findes helt sikkert også et andet sted. Ansvaret er det samme , laver du *ort  i det mister du dit job ,forskellen er ikke at du har ansvaret for medarbejdere under dig , mere den fratrædelse godtgørelse du modtager.

Så om du i din arbejdsdag er fysisk arbejdende , syntes jeg ikke du skal værdsættes mindre end , hvis din arbejdsdag er fyldt med tal og cafelate . 

Det med løn er en lidt sjov ting. Er selv uddannet bygningskonstruktør, og arbejder som kommunal bygherre/projektleder.

Hvis vi se på et byggeprojekt, og hvordan det rent organisatorisk og hierarkisk er opbygget med ansvaret osv. Der ligger jeg helt i toppen som bygherre. Men med løn der ligger jeg rent faktisk i bunden, da de fleste håndværkere i dag tjener mere.

For mig virker det lidt bagvendt. Det er skam ikke fordi jeg ikke under håndværkerne deres gode løn. Og det er heller ikke fordi jeg synes min løn er så dårlig igen, selv om den klart kunne være bedre. Rent logisk synes jeg bare at lønnen burde være bedre jo længere man ligger oppe rent hierarkisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Hvorfor

Ingen har sagt at folk med fysisk arbejde ikke skal tjene godt, det er bare Din egen fantasi.

Der blev dig påpeget at dansk håndværk begrunder deres løn (som er højere end i mange andre fysiske jobs) med kvalitet her og garanti der. Face the facts, der er sgu MANGE håndværkere ude på landet hvor Du kun modvilligt kan få opgavebeskrivelse og kontrakt på mange opgaver, og hverken mine tyske eller polske venner for “super tilbud” som går ud på at smide stålplader ovenpå et gammelt eternittag. 

Dansk håndværk er broget ang. kvalitet, men enestående ift til løn(forventninger). Det kan Du udelukkende takke en del af kollegerne for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sve50n
On 1/11/2018 at 09:33, modpol skrev:

Det er arrogant ligegyldighed, fordi det samme oplever vi i en lille andelsboligforening. Når vi kun er 20 så har vi tydeligvis lav prioritet blandt håndværkere.

Kunde: lille eller stor ingen står her og glor!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindemadden
On 1/11/2018 at 07:09, Gæst Hvorfor? skrev:

I 6 uger har jeg prøvet at få en VVS mand til at kigge på kolde radiatorer i en del af huset.

1. Stort firma, hun kan lugte at det er en lille opgave og siger de ikke kører til vores landsby. HAR så set deres biler her, men i det mindste lover hun ikke noget.

2. Enkeltmandsfirma, han siger han kommer som det sidste en given dag men dukker ikke op. Jeg skriver en SMS, svar: han har glemt et møde og kommer en anden dag. Ikke hørt noget siden.

3. Lille familiefirma, de siger de kan udføre opgaven og får nævnt to dage hvor jeg er hjemme om formiddagen. De kan ikke udpege dagen så jeg sidder og venter begge formiddage. Ingen kommer, intet afbud, intet hørt siden.

4. Næste familiefirma, får igen nævnt to dage, jeg beder om en reel tid, de svarer de nok skal ringe efter weekenden hvilket de ikke gør. Tager ikke telefonen. Nu er dagen kommet og jeg venter - igen.

Kære Jer fra håndværk. Hvorfor gør de/I det her? Er det ærlige fejl i små firmaer hvor lillemor passer telefonen og det hun siger så ikke er bindende for mester? Er det konfliktskyhed, manglende overblik eller arrogant ligegyldighed? Eller bliver man måske enig om at der er personer som ikke betjenes uden at sige det til dem (havde en konflikt med en lokal blikkenslager først på året)?

Jeg har heldigvis frivagter i ny og næ men de fleste tager jo oven i købet fridage for at tage imod, og det betaler de selv for. Også hvis ingen dukker op.

Så hvad er det her? 

Jeg er i håndværkerbranchen selv, og kan overhoved ikke genkende det billede I tegner her.

Ja vi har travlt, og ja, vi har svært ved at få kvalificeret arbejdskraft – Men jeres penge er akkurat lige så gode som alle andres.

Jeg ville aldrig takke nej til en serviceopgave, hvis jeg havde tiden – og ellers ville jeg blot takke nej, på grund af travlhed.

Noget andet må spille ind – jeg tænker at det er din/jeres gergrafiske placering, der måske gør det vanskeligt at få bragt reservedele, selv om problemet mere eller mindre er fortid med ekspreslevering fra Grossister.

Grossisten Solar levere til landets fjerneste afkrog, for 500 kr. inden for 2,5 time – dette kan entreprenøren blot gøre opmærksom på….

https://www.solar.dk/globalassets/dk/filer/fastbox/zonekort_heledk_vvs_a4_high.pdf

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sve50n
On 1/11/2018 at 11:14, Gæst Hvorfor? skrev:

Dansk håndværk har en enorm høj mening om sig selv, og de fleste er sikkert dygtige, men der er altså også en ikke uvæsentlig del som helst bare vil være ren montør og “nyt oven på gammelt”-løsninger er også temmelig populære. Dertil den slags oplevelser som min, og man får lidt andre tanker om sagen. Det hele til muligvis verdens næsthøjeste lønninger for fysisk arbejde...

ingen opgave er for lille og ingen for stor, jeg har altid haft respekt for den lille kunde, ham ser vi igen også i krisetider...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fresh_air

Oplever det alt for tit. Man må på ingen måder give udtryk for at man ikke bare er klar til at betale hvad det koster, eller at spørge for meget ind til prisen. De har åbenbart nemt ved at have de kunder de skal have og det gælder alle håndværkere.
En god ting syntes jeg, det er jo ikke meningen vi andre skal sidde og drikke kaffe bag en pc til 350 timen og håndværkerne skal have det halve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.