Gæst Hvorfor?

Håndværkere kom ikke

Recommended Posts

Gæst Hvorfor?

I 6 uger har jeg prøvet at få en VVS mand til at kigge på kolde radiatorer i en del af huset.

1. Stort firma, hun kan lugte at det er en lille opgave og siger de ikke kører til vores landsby. HAR så set deres biler her, men i det mindste lover hun ikke noget.

2. Enkeltmandsfirma, han siger han kommer som det sidste en given dag men dukker ikke op. Jeg skriver en SMS, svar: han har glemt et møde og kommer en anden dag. Ikke hørt noget siden.

3. Lille familiefirma, de siger de kan udføre opgaven og får nævnt to dage hvor jeg er hjemme om formiddagen. De kan ikke udpege dagen så jeg sidder og venter begge formiddage. Ingen kommer, intet afbud, intet hørt siden.

4. Næste familiefirma, får igen nævnt to dage, jeg beder om en reel tid, de svarer de nok skal ringe efter weekenden hvilket de ikke gør. Tager ikke telefonen. Nu er dagen kommet og jeg venter - igen.

Kære Jer fra håndværk. Hvorfor gør de/I det her? Er det ærlige fejl i små firmaer hvor lillemor passer telefonen og det hun siger så ikke er bindende for mester? Er det konfliktskyhed, manglende overblik eller arrogant ligegyldighed? Eller bliver man måske enig om at der er personer som ikke betjenes uden at sige det til dem (havde en konflikt med en lokal blikkenslager først på året)?

Jeg har heldigvis frivagter i ny og næ men de fleste tager jo oven i købet fridage for at tage imod, og det betaler de selv for. Også hvis ingen dukker op.

Så hvad er det her? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er dårlig service.

Når du siger kolde radiatorer, har du så tjekket termostaterne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Det er arrogant ligegyldighed, fordi det samme oplever vi i en lille andelsboligforening. Når vi kun er 20 så har vi tydeligvis lav prioritet blandt håndværkere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Kolde radiator i et hus, kan være trykket som er tabt, så skal i påfylde vand. Der kan være luft i systemet, så skal i lufte det ud, og bruge ventiler på radiator , oftest modsatte side af termostat siden. Når man finder luft, så skal man stadig fylde nyt vand på :) 
Selvfølgelig er der pumpen som ikke virker men så ville det ikke være et par men overalt.

Selvfølgeligt bedst når fagfolk gør det, personligt elsker jeg lidt at gøre det selv når man kan, eller håber man kan. Det er ikke altid sådan men masser af hjælp på nettet, så kan man meget mere end før i tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Hvorfor?

Alle gør-det-selv-trin er udført og har ikke hjulpet. Formodningen går på luft dybere i systemet eller rust/slam i rør, hvilket kræver prof fejlfinding og skylning.

Det er jo også lige meget. Det er opførslen tråden handler om. Uanset om det er VVS, vinduer eller taget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Hvorfor?

Dansk håndværk har en enorm høj mening om sig selv, og de fleste er sikkert dygtige, men der er altså også en ikke uvæsentlig del som helst bare vil være ren montør og “nyt oven på gammelt”-løsninger er også temmelig populære. Dertil den slags oplevelser som min, og man får lidt andre tanker om sagen. Det hele til muligvis verdens næsthøjeste lønninger for fysisk arbejde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Fordi alle håndværkere har alt for travlt lige nu.

Når der på den måde er nok arbejde og vælge og vrage i mellem, foretrækker man de store spændende opgaver som der også er den største fortjente på.

Hvor en lille opgave ved en privat kunde er svært at hidse sig op over. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Aha.

Og derfor er det så legitimt at man sådan set accepterer de små opgaver alligevel men bare udebliver? Så sig dog bare sandheden og lad folk finde en som gider. 

Hvis han havde haft noget med taget, havde de 6 uger måske gjort hele forskellen om man overhovedet kan nå det inden vinteren, og mellemløsninger kan også koste 50.000. Plus de allerede nævnte dyrebart feriedage hvor folk sidder og venter for ingenting.

Skal man være løgnhals og dumt svin i håndværk nu om dage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 2 timer siden, Gæst Aha. skrev:

Skal man være løgnhals og dumt svin i håndværk nu om dage?

Helt sikkert tilfældet i gode tider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Argh
On 1/11/2018 at 11:14, Gæst Hvorfor? skrev:

Dansk håndværk har en enorm høj mening om sig selv, og de fleste er sikkert dygtige, men der er altså også en ikke uvæsentlig del som helst bare vil være ren montør og “nyt oven på gammelt”-løsninger er også temmelig populære. Dertil den slags oplevelser som min, og man får lidt andre tanker om sagen. Det hele til muligvis verdens næsthøjeste lønninger for fysisk arbejde...

Først vil jeg uden at have hørt sagen fra begge parter, sige at det selvfølgelig ikke er ok at udeblive uden i det mindst at have givet kunden en opringning og eventuelt aftale en ny tid . Det er ikke altid nemt at planlægge en dag , da en opgave man regnede med at tage 1 time hurtigt kan vise sig at tage 4 timer .

Men at lave et opkald tager 1 min . 

Men linjen" verdens næst højeste lønninger for fysisk arbejde "

Får mig til at fare i blækhuset . Skal man da ikke have en god løn hvis man udføre fysisk arbejde ? Eller skal man være akademiker eller andet for virkelig at være sin løn værd . Høre alt for tit bemærkningen om : i er godt nok dyre i timen , mest fra mennesker med højt lønnede jobs . Hvad er det som gør deres arbejde så meget mere værd ? . Unik viden, større ansvar, levet af SU i fem år, som i øvrigt blandt andet finansieres med den fysisk arbejdernes skattepenge. 

Nej den viden du har findes helt sikkert også et andet sted. Ansvaret er det samme , laver du *ort  i det mister du dit job ,forskellen er ikke at du har ansvaret for medarbejdere under dig , mere den fratrædelse godtgørelse du modtager.

Så om du i din arbejdsdag er fysisk arbejdende , syntes jeg ikke du skal værdsættes mindre end , hvis din arbejdsdag er fyldt med tal og cafelate . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.