Coorten

Rejser for 16 årige

Recommended Posts

Coorten

Jeg er 16 år gammel og vil gerne ud og rejse til feburar næste år. Da jeg så har snakket med min mor omkring det siger hun, at man skal have en voksen med som er over eller 18 år gammel. Så mit spørgsmål er så, om i kender nogle lande eller hoteller som acceptere at have 16 årige boende på et hotel?

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 38 minutter siden, Coorten skrev:

Jeg er 16 år gammel og vil gerne ud og rejse til feburar næste år. Da jeg så har snakket med min mor omkring det siger hun, at man skal have en voksen med som er over eller 18 år gammel. Så mit spørgsmål er så, om i kender nogle lande eller hoteller som acceptere at have 16 årige boende på et hotel?

Ingen kan jo forbyde dig at rejse - i udgangspunktet.
Men en lang række virksomheder kan nok heller ikke indgå aftaler med dig. 

Du finder regler og vejledninger her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/boern-unge-pensionister-paa-rejse/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Det bedste ville helt klart være at du blev hjemme eller rejst sammen men en voksen og fornuftig person, du er alt for grøn og uerfaren til at komme ud i den store verden, der lurer alle steder en masse farer for i unge og naive mennesker, nå ja også for mit vedkommende som 50 årig blev jeg da også taget ved næsen, og det er fordi vi er alt for naive, vi er jo slet ikke vant til at snyde og bedrage andre mennesker for at have til dagen og vejen, så slå den rejse ud af hovedet.

Hej og hils din mor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerNatur

Hej Coorten.

Hvis du er historieinteresseret er Polen et spændende land, at besøge.

Polen ligger ikke længere væk end du kan tage dertil med tog.

Hvis du vælger at rejse til Polen med tog vil jeg anbefale dig, at rejse via Lübeck for at undgå de store tyske byer, hvis du gerne vil undgå store tyske banegårde.

Hilsen Jesper 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens01

Til Elsker Natur

Kan du ikke se at en 16 års knægt stå der alene uden nogen erfaring ikke nogen han kan spørge til råds når han er i gang med at blive snydt af alle de smarte.

At det er det rene selvmord er måske så meget sagt, men han skal ikke rejse alene men med en voksen og fornuftig person.

hej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerNatur
For 4 timer siden, Jens01 skrev:

Til Elsker Natur

Kan du ikke se at en 16 års knægt stå der alene uden nogen erfaring ikke nogen han kan spørge til råds når han er i gang med at blive snydt af alle de smarte.

At det er det rene selvmord er måske så meget sagt, men han skal ikke rejse alene men med en voksen og fornuftig person.

hej

Jeg mener også at han ikke skal rejse alene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerNatur

Hej Coorten.

Har du fundet en voksen du kan rejse med til næste år? Hvis du skal rejse med de tyske tog er det en god idé, at købe billetterne i meget god tid for at spare penge.

Hilsen Jesper 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind