Cassie1988

Kæresten og hans datter

Recommended Posts

Cassie1988

Min kæreste har en voksen datter. I starten var vi gode "venner". Jeg hjalp hende med mange ting, såsom at kører til byen og handle med hende. Låne hende lidt håndører sidst på måneden, give hende tag over hovedet (mens hun var uvenner med hendes kæreste og hendes far var udenlands på job)

Her næsten 2 år efter gør hun alt hvad der står i hendes magt for at ødelægge vores forhold (min kæreste og jeg) Hun går ude i byen og siger jeg har sagt han slår. At jeg tager stoffer. At jeg er utro. At han er nødt til at gemme vores penge ellers bruger jeg dem. 

Min kæreste har prøvet at snakke med hende. Men hun nægter alt. Vi får også ting af vide ude i byen, som min kæreste siger han VED det kun er hans datter han har fortalt det til.

Datteren så givet ham valget. Hende eller mig. Det er små 5 måneder siden hun gjorde det og han har ikke set eller hørt fra hende siden. Udover at rygterne nu går i byen at jeg nægter min kæreste at se hans datter. Selv datterens mor har været her og direkte sagt til mig at hvis jeg ville det bedste for datteren så pakkede jeg mine sydfrugter og skred. 

Min kæreste har skrevet og ringet til sin datter et par gange, men hun har blokeret ham over alt. Og i denne lille by er folk nu begyndt at vende ham ryggen. Sige at man da ikke vælger sin datter fra, at han er en dårlig far når han ikke kæmper for hende. Hvilket har givet ham et knæk.

Jeg har også prøvet at gå, men han mener på ingen måde at hans datter eller nogen anden skal bestemme i det her. At jeg trods alt har behandlet hende godt og hun derfor ingen grund har til hendes opførsel.

Men hvordan kommer man videre herfra? Venter på hun lukker op? Skal jeg forlade min kæreste, som jeg lige har købt hus med? Eller noget helt andet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

I udgangspunktet er der jo to sider af en sag. Men er omstændighederne som du siger, så bør I bare leve jeres liv og forsøge at lade det påvirke jeres liv så lidt som muligt. Datteren kan og skal naturligvis ikke dikterer hendes fars og dine livssvalg. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 12 timer siden, ThomasSneum skrev:

I udgangspunktet er der jo to sider af en sag. Men er omstændighederne som du siger, så bør I bare leve jeres liv og forsøge at lade det påvirke jeres liv så lidt som muligt. Datteren kan og skal naturligvis ikke dikterer hendes fars og dine livssvalg. 

Jeg er helt enig.

Medmindre der er en anden side af sagen, så vil det sandsynligvis give bagslag hvis far'en føjer sin datter i hendes krav.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg er helt enig.

Medmindre der er en anden side af sagen, så vil det sandsynligvis give bagslag hvis far'en føjer sin datter i hendes krav.

Ja - optimalt er jo hvis man kan få snakket ud om tingene, men det virker ikke til at familien samlet, har værktøjet til det. 
En anden løsning kan jo være familieterapi? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Klart han skal ikke give datteren ret.

Om nødvendigt må de nøjes med at ses/tale når du ikke er til stede.

Lyder som en forkælet møgunge/teenager selvom hun er voksen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cassie1988

Han har prøvet at snakke med ekskonen i håb om hjælp. Men hun er helt med på at jeg bare skal ud. 

Min kæreste har så fortalt at det også gik ud over de 2 sidste han var sammen med. Og derfor holder han fast i at datteren eller nogen anden ikke skal bestemme.

Datteren har været hernede en enkelt gang efter alt balladen. For at snakke med sin far og få styr på det hele. Da jeg kommer hjem fra job er hun her stadig. Min kæreste går så på toilettet for at lade os være alene. Hun havde nemlig lovet hendes far, at give mig en undskyldning.

Han når lige at lukke døren, så begynder hun med at hvis jeg tror hun vil undskylde til sådan en klam so så kunne jeg tro om. Jeg var ikke andet end én lille møgsæk i hendes verden og hun skulle nok snart få stoppet det her. Mere nåede hun så ikke for min kæreste havde blot stået og lyttet lige uden for stuen. 

Hun fik stille besked på at forlade matriklen og først vende tilbage når hun kunne undskylde og tale ordentligt.

Det skal lige siges at da jeg mødte min kæreste var han rigtig glad for alkohol. Ikke nok til at forsømme job osv. Men han gik alt for ofte på voldsom druk. Hvilket også havde gjort at han havde gæld diverse steder og var i RKI. Han havde simpelthen ikke styr på sin økonomi.

Her om et par dage er det 1 år siden han sidst har fået mere end 3 genstande på 1 uge. Han er gældfri og vi har lige købt hus. 

Hans nærmeste venner og familie siger at jeg er det bedste der er sket for ham. Og det gjorde hans datter også i starten. Hun var super glad for hun havde fået hendes far tilbage. Så derfor er vi fuldstændig uforstående over for alt det her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der mangler noget i denne historie. 
Hvad opstår vreden af?

Hvis datteren bare er en idiot, så er det jo verden nemmeste situation... men... der mangler noget for at det giver mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber

Det lyder som om der ikke er så meget at gøre end at vente på at datteren bliver træt af det når hun ser du ingen steder går.
Ærgerligt at i har købt hus, ellers havde jeg måske personligt foretrukket at flytte et andet sted hen, hvor alle ikke kender alle.
Men det er også mærkeligt at ingen tilsyneladende lytter til din kæreste som ellers lyder til at prøve at forklare det ikke er dig der er problemet.
Men du skal nok også være forberedt på at leve med det et godt stykke tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind