Dandegn

Kontanthjælpen er en dræber !!!!

Recommended Posts

DenBruneMunk
For 10 timer siden, basle72 skrev:

Har du formue får du mig bekendt ikke kontanthjælp, så kan ikke lige se hvor det kommer ind i debatten

Den er da lige til højrebenet, du mener  

For 15 timer siden, basle72 skrev:

den tid hvor man ikke har et job er man ikke i stand til at tjene sine egne penge, anderledes kan det ikke være

Måske skal denne sætning formuleres bedre, for den tid man er på kontanthjælp MÅ man ikke tage arbejde og tjene penge samtidig? Var det hvad du mente, for det lyder helt forkert at man ikke er i stand til noget?
Husk også at din formue ikke må være over X antal kroner som den enkelte rådgiver vurderer, som en bils værdi om den er 2000 eller 30000 værd osv... Bare du har 0 på konto'n så kan man meget helt lovligt, især med en flink kæreste og bare du ikke får faste beløb og ind på en konto, så kan man komme i retten, ellers er der frit løb der også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 7 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Den er da lige til højrebenet, du mener  

Måske skal denne sætning formuleres bedre, for den tid man er på kontanthjælp MÅ man ikke tage arbejde og tjene penge samtidig? Var det hvad du mente, for det lyder helt forkert at man ikke er i stand til noget?
Husk også at din formue ikke må være over X antal kroner som den enkelte rådgiver vurderer, som en bils værdi om den er 2000 eller 30000 værd osv... Bare du har 0 på konto'n så kan man meget helt lovligt, især med en flink kæreste og bare du ikke får faste beløb og ind på en konto, så kan man komme i retten, ellers er der frit løb der også.

Næ egentlig ikke, tråden handler om kontanthjælpsmodtagere, jeg skrev allerede i mit første indlæg at jeg ikke mener syge, handicappede osv. burde være på kh, så dem jeg hentyder til er raske mennesker på kh, og hverken pensionister eller nogen som helst andre som ikke hører under kategorien raske mennesker på kontanthjælp. Raske mennesker på kh er efter min overbevisning ikke i stand til at tjene deres egne penge, ene og alene af den grund at de ikke har noget job, var de i stand til at tjene deres egne penge, ( altså havde et job der gav en indtægt) skulle de ikke have kontanthjælp. Synes egentligt ikke det burde være så svært at forstå 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 9 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Som enlig kh/modtager må man have formue på 10.000 kr. før de begynder at beregne hvor længe man kan leve af sin formue, før man er berettiget til kontanthjælp.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 20 minutter siden, Entrelac skrev:

Som enlig kh/modtager må man have formue på 10.000 kr. før de begynder at beregne hvor længe man kan leve af sin formue, før man er berettiget til kontanthjælp.

Og til sidst en rådgivers vurdering, det har jeg været vidne til flere gange, så det er vejledende 10000kr men ikke stadfæstet når du har en samtale med besidder på. Der kan mange ting ske og ændres, hvis du kan forsvare det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, basle72 skrev:

Raske mennesker på kh er efter min overbevisning ikke i stand til at tjene deres egne penge, ene og alene af den grund at de ikke har noget job, var de i stand til at tjene deres egne penge, ( altså havde et job der gav en indtægt) skulle de ikke have kontanthjælp. Synes egentligt ikke det burde være så svært at forstå 🙂

Det er simpelthen en gang vrøvl og det hænger slet ikke sammen med virkeligheden, og jo, det kan være sådan du mener det er, men virkeligheden er en anden, Velkommen til 2018.

Folk må gerne bringe aviser ud, og være i arbejde men de fratrækkes i kh, når de får penge for det. så præcis hvad mener du?   At de ikke kan gå med aviser og handicappet på kh, som værende kh , så kan man ikke arbejde? 
Kom igen....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det er simpelthen en gang vrøvl og det hænger slet ikke sammen med virkeligheden, og jo, det kan være sådan du mener det er, men virkeligheden er en anden, Velkommen til 2018.

Folk må gerne bringe aviser ud, og være i arbejde men de fratrækkes i kh, når de får penge for det. så præcis hvad mener du?   At de ikke kan gå med aviser og handicappet på kh, som værende kh , så kan man ikke arbejde? 
Kom igen....

Nemt, i det øjeblik du er i stand til at leve af de penge du selv tjener, og ikke længere får  tilført penge fra det offentlige, i det øjeblik er man i stand til at tjene sine egne penge. Hele øvelsen handler jo om at få folk væk fra kontanthjælp, og tjener de 1000kr om måneden ved at gå med aviser,der så bliver trukket i deres kh er det da super fint og et skridt på vejen, men de er bare stadig på kontanthjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, basle72 skrev:

Nemt, i det øjeblik du er i stand til at leve af de penge du selv tjener, og ikke længere får  tilført penge fra det offentlige, i det øjeblik er man i stand til at tjene sine egne penge. Hele øvelsen handler jo om at få folk væk fra kontanthjælp, og tjener de 1000kr om måneden ved at gå med aviser,der så bliver trukket i deres kh er det da super fint og et skridt på vejen, men de er bare stadig på kontanthjælp.

Godt, vi nåede i mål :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 7/12/2018 at 09:06, DenBruneMunk skrev:

Og til sidst en rådgivers vurdering, det har jeg været vidne til flere gange, så det er vejledende 10000kr men ikke stadfæstet når du har en samtale med besidder på. Der kan mange ting ske og ændres, hvis du kan forsvare det.

Ikke mange regler uden undtagelser.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind