Dandegn

Kontanthjælpen er en dræber !!!!

Recommended Posts

Entrelac
On 4/12/2018 at 09:43, basle72 skrev:

Nå lad det blive min sidste kommentar i denne tråd,

Kan vi mon stole paa det.:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

Ja.

At man f.eks. er arbejdsloes i en periode er ikke lig med, at man ikke er I STAND TIL, at tjene sine egne penge. Den dag jobbet er der kloer man jo bare paa igen. I modsaetning til en foertidspensionist, som har en nedsat arbejdsevne.

Er slet slet ikke enig med dig på det punkt, den tid hvor man ikke har et job er man ikke i stand til at tjene sine egne penge, anderledes kan det ikke være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

Kan vi mon stole paa det.:gruble:

Overfor Thomas Sneum, det kan jeg garantere dig for, i denne tråd og alle andre.

Inden du så begynder at skrive at jeg nu har skrevet det sådan at det gælder i hele tråden, så vil jeg skynde mig at udpensle at du har taget den sætning ud af et svar til Thomas Sneum, og at der i samme svar står han vil blive ignoreret fremover, så svaret gælder kun for ham.

Bare så jeg er sikker på du ikke også mistolker det svar 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Er arv ikke ens egne penge?
Er appanage ikke ens egne penge?
Er aktier og obligationsudbetalinger ikke ens egne penge?
Er familievirksomhedsindkomst ikke ens egne penge?

Der er et utal af måder at få penge på, uden at arbejde.

Jeg har personligt selv modtaget penge, fordi jeg ejede nogle kvoter til at impoterer og eksporterer vare i fx Kina. Men det var ikke et arbejde - alene penge jeg fik udbetalt hvert år. osv. osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, basle72 skrev:

Er slet slet ikke enig med dig på det punkt, den tid hvor man ikke har et job er man ikke i stand til at tjene sine egne penge, anderledes kan det ikke være.

Meget snævertsynet holdning du har,  Som Thomas forklarer, så har folk indtægter fra andre steder end arbejde.

Ikke at glemme alle de kontanthjælpsmodtagere som arbejder sort, så det er ikke sandt, eller så ved du ikke bedre.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 2 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Meget snævertsynet holdning du har,  Som Thomas forklarer, så har folk indtægter fra andre steder end arbejde.

Ikke at glemme alle de kontanthjælpsmodtagere som arbejder sort, så det er ikke sandt, eller så ved du ikke bedre.

Ahh man regner vist ikke sorte penge med i noget som helst, og skulle en på kh tjene sorte penge, så er vi tilbage ved mit udgangspunkt, kan man tjene sorte penge, og ikke kan passe et arbejde, så er det i min verden dovenskab, og udnyttelse af systemet, og der er min holdning som tidligere beskrevet. Har du formue får du mig bekendt ikke kontanthjælp, så kan ikke lige se hvor det kommer ind i debatten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Reeto
Skrevet (redigeret)

Jeg synes at hendes forslag om at hæve kontanthjælpsloftet lyder fuldstændig galimatias. Hvor har hun tænkt sig at disse penge skal komme fra? Hævede skatter? Det er desuden jo heller ikke meningen at det skal være komfortabel at være på kontanthjælp, da folk så vil få det for mageligt. Det skal jo selvfølgelig heller ikke være sådan at man bliver nødt til at tigge, tage kviklån eller lignende. Men at man bliver nødt til at "skralde" for at få mad ser jeg ikke som et problem. Jeg mener generelt set at man skal prise sig lykkelig over 9-11 tusinde danske kroner per måned. Hvordan man vælger at bruge sin kontanthjælp er jo en prioriteringssag. 

Redigeret af Reeto
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 timer siden, basle72 skrev:

Overfor Thomas Sneum, det kan jeg garantere dig for, i denne tråd og alle andre.

Inden du så begynder at skrive at jeg nu har skrevet det sådan at det gælder i hele tråden, så vil jeg skynde mig at udpensle at du har taget den sætning ud af et svar til Thomas Sneum, og at der i samme svar står han vil blive ignoreret fremover, så svaret gælder kun for ham.

Bare så jeg er sikker på du ikke også mistolker det svar 🙂

Det vil altså sige, at når vi læser dine indlæg, så skal vi lige notere os hvem du skriver til, for dine indlæg gælder kun for denne eksakte bruger????

Tjaaaa, så er der dælme da ikke noget at sige til, at vi er flere som har svært ved, at finde ud af hvad det er du mener med det du skriver.

Det kan s'gi da blive helt sjovt det her. LOL

For du skrev rent faktisk, at det ville blive din sidste kommentar i denne tråd, og ikke et ord om Thomas, udover at du havde citeret hans indlæg

On 4/12/2018 at 09:43, basle72 skrev:

LooL Du vil ikke svare ene og alene af den grund at svaret bekræfter det jeg skriver, 🙂

Nå lad det blive min sidste kommentar i denne tråd, og slutte af med at konstatere at Jubii debatten har en moderator som ikke har det fjerneste begreb om hvad en god debat er, nemlig at debattere emner, med respekt for hinandens meninger, og holde sig til emnet, men i stedet går over i decideret ordkløveri, og at Jubii debatten har en moderator der af samme årsag, vil blive 100% ignoreret fra min side fra dette øjeblik.

Jeg har altid ment, at de må havde det svært med sig selv, de mennesker, som ikke kan få sig selv til, at erkende når de har lavet en fejl.

Vi er allesammen kun mennesker, og vi har vel allesammen oplevet at tage fejl af et eller andet. Det hører vel med til, at være et menneske, på godt og ondt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 13 minutter siden, Entrelac skrev:

Det vil altså sige, at når vi læser dine indlæg, så skal vi lige notere os hvem du skriver til, for dine indlæg gælder kun for denne eksakte bruger????

Tjaaaa, så er der dælme da ikke noget at sige til, at vi er flere som har svært ved, at finde ud af hvad det er du mener med det du skriver.

Det kan s'gi da blive helt sjovt det her. LOL

For du skrev rent faktisk, at det ville blive din sidste kommentar i denne tråd, og ikke et ord om Thomas, udover at du havde citeret hans indlæg

Jeg har altid ment, at de må havde det svært med sig selv, de mennesker, som ikke kan få sig selv til, at erkende når de har lavet en fejl.

Vi er allesammen kun mennesker, og vi har vel allesammen oplevet at tage fejl af et eller andet. Det hører vel med til, at være et menneske, på godt og ondt.

Hvis der er mere ang. dette, kan den så ikke taget på pb ?
Nogle forstår, andre ikke og så er den vel ikke meget længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Zorglup skrev:

Hvis der er mere ang. dette, kan den så ikke taget på pb ?
Nogle forstår, andre ikke og så er den vel ikke meget længere.

Det kan overvejes.:gruble:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind