Leonidas

National skjalden Kim Larsen død

Recommended Posts

Zorglup

RIP Kim Larsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Axel Von Hoegen

Jeg er ked af det, men jeg skal vel være glad, fordi Vores Kim havde et godt liv hvor han gav så meget af sig selv, til os der tog imod med åbne arme. Tak du kære Larsen.???

I 70erne brugte vi afsindig meget tid på at lytte musik , nogen var Stones fans og andre var til Slade, Hendrix,Creedence Clearwather,Deep Purple,Black Sabbath, Eagels eller Jim Morrison og The Doors.

Der var nærmest klikedannelser efter hvilket band man var fan af,,,,,MEN, alle havde altid Gasolin eller Larsens Værsgo’ til at ligge på pladehylden under grammofonen.det var helt sikkert og de ligger der måske endnu.

Nu har Kim stukket tomlen ud og synger, kære billist, tag mig op! Og drager afsted med guitaren over skulderen ned af Langebro og han har drømmene med til dig,,og en luder og en lommetyv på Jarmers Plads . De er alle sammen med,, Der var  Inga og Katinka. Smukke Charly på sin Harley De synger Alla tin galla og danser den Aller sidste dans,,

Men om lidt blir der stille!!

Om lidt er det forbi!

fik du set det du ville ?

Fik du hørt din melodi???

Tak kim! Good Times Charley.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Jeg håber du endelig hviler i fred, Kim Larsen, for jeg ved ikke om du ville værdsætte al den opmærksomhed omkring dit dødsfald.

Så vidt jeg har forstået var du en mand der hellere ville sidde på første etage af de små værtshuse hvor der ikke var så mange gæster, i stedet for nede i menneskemasserne.

Du ville gerne sidde med en øl og en cigaret og snakke med dem der nu var der.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det er sådan jeg mindes ham.

En af de første albums jeg havde på kassettebånd var "Forklædt som voksen" og jeg hørte den på repeat på min lille afspiller.

Specielt kunne jeg identificere mig med sangen "Vi er dem de andre ikke må lege med". Jeg vidste dog ikke hvad en abort var. Prøv at forestille jer min mors ansigtsudtryk, da jeg spurgte hende hvad det var. Jeg var 8 år på det tidspunkt.

Jeg var også med hende til koncert med Kim Larsen & Bellami og det var min første koncert. Jeg tror i virkeligheden det var der min passion for live musik opstod, for da jeg hørte folk synge med på sangene synes jeg det var magi. Det at folk var så vilde og råbte, men på en god måde, gjorde at jeg fik blod på tanden efter mere.

Senere begyndte jeg at høre "Det elektriske barometer" på P4 i P1 søndag aften og det program sluttede altid af med "Som et strejf af en dråbe". Den sang blev en reminder for mig om at nu var ugen overstået og jeg skulle sove for der ventede en ny uge. Hvad den måtte bringe med sig af godt og ondt.

Da min bedstemor døde skulle vi bagefter tage afsked med hende individuelt. Jeg valgte at synge "Som et strejf af en dråbe" for hende, da den sang er så smuk og betydningsfuld for mig. Så sagde jeg "farvel bedstemor" og gav hende et klem i hånden, nærmest for min egen skyld. For at mærke hende en sidste gang, til trods for hun var død.

Ja, Kim Larsen, du har haft indflydelse på mange mennesker. Må du hvile i fred.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind