Recommended Posts

nanna1212

Hej alle 

Jeg er blevet tilbudt en frisørsalon som jeg rigtig gerne vil købe 

Jeg er desværre i RKI PGA en skilsmisse og tvangsauktion ?

Jeg har søgt lidt på nettet efter private udlåner , fandt også en side der hedder Primutu er der nogen der kender den side ? Eller ved om der er andre ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Kan jeg desværre ikke hjælpe med. 
Men jeg ville personligt også være lidt betænkelig, ve dat optage de her "lån selvom du er i RKI" låntyper. Det er jo højrisikolån, og du kommer til at betale en heftig sjat penge for det. Jeg forstår at man vil førfølge en drøm - men bare det ikke bliver til et mareridt. 

Held og lykke!. :)

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212

Ja det er rigtigt , men det er "kun" 27.000 kr men selvfølgelig også mange når man ikke har nogen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Tænker lidt som Thomas, når et lånefirma der ikke vil låne ud til folk i rki uden at blinke kan have en åop på 700%, det svarer til dine 27,000kr bliver til 189,000 på et år så tør jeg ikke tænke på hvad den kunne ligge på hos en der låner ud til folk der er endnu mere usikre, i hvert fald noget du skal have med i dine beregninger. Godt nok skulle der gerne komme en indtægt fra frisørsalonen, men at skulle betale så meget det første år bare for at låne 27,000kr, vil lave et grimt indhug i indtjeningen

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
For 3 timer siden, basle72 skrev:

Tænker lidt som Thomas, når et lånefirma der ikke vil låne ud til folk i rki uden at blinke kan have en åop på 700%, det svarer til dine 27,000kr bliver til 189,000 på et år så tør jeg ikke tænke på hvad den kunne ligge på hos en der låner ud til folk der er endnu mere usikre, i hvert fald noget du skal have med i dine beregninger. Godt nok skulle der gerne komme en indtægt fra frisørsalonen, men at skulle betale så meget det første år bare for at låne 27,000kr, vil lave et grimt indhug i indtjeningen

Okay ja det kan jeg godt se ?

Jeg har været i "systemet" kontanthjælp i flere år nu , det er til at blive vanvittig af 

Nu havde jeg lige chancen for at komme ud af det - men så skal der spænde ben for en ?

Jeg kan nemlig ikke finde nogen steder der låner ud til RKI registret eller jo et sted men der skal man have en kautionist , som skal eje et hus jeg kender ingen - begge mine forældre er døde så det er heller ikke en mulighed

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Er der måske mulighed for en afdragsordning med ejer? 
27K lyder ikke just som noget der reelt bør stå i vejen.

I bund og grund er det jo din egen beslutning. Man behøver ikke have en dårlig økonomiske sans fordi man står i RKI. 

Har du ellers styr på mulige indtjening/omsætning, skat osv., ved at drive forretningen? - Min pointe er, at hvis du har styr på det, så kan man jo tage en højforrentet lån, og så få det afbetalt hurtigt. Men det er super farligt. Det er ingen leg at drive forretning, og kører den ikke, så kan din gæld pludselig blive et mareridt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
For 25 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Er der måske mulighed for en afdragsordning med ejer? 
27K lyder ikke just som noget der reelt bør stå i vejen.

I bund og grund er det jo din egen beslutning. Man behøver ikke have en dårlig økonomiske sans fordi man står i RKI. 

Har du ellers styr på mulige indtjening/omsætning, skat osv., ved at drive forretningen? - Min pointe er, at hvis du har styr på det, så kan man jo tage en højforrentet lån, og så få det afbetalt hurtigt. Men det er super farligt. Det er ingen leg at drive forretning, og kører den ikke, så kan din gæld pludselig blive et mareridt.  

Hej Thomas

Ja jeg har før drevet hundepension tilbage i 2007 , så det har jeg styr på..

Ejer vil desværre ikke lave en afdragsordning , han vil helt ud af det,  jeg har prøvet alt ..

Den sidste mulighed kunne da være at finde en rocker der låner penge ud ????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, nanna1212 skrev:

Hej Thomas

Ja jeg har før drevet hundepension tilbage i 2007 , så det har jeg styr på..

Ejer vil desværre ikke lave en afdragsordning , han vil helt ud af det,  jeg har prøvet alt ..

Den sidste mulighed kunne da være at finde en rocker der låner penge ud ????

Thø hø.. jow jow.. rockere er jo også en slags mennesker. 

Jeg tænker: 

Hen vil have 27K for at overdrage butikken til dig. Det er ingen herregård, når vi taler forretninger. Det kan der jo være forskellige årsager til, men typisk vil det vel være, at forretningen går skidt. Det er også hvorfor jeg ville være nervøs for at købe ham ud på højt forrentede lån - det er jo ikke sikkert der er økonomi til en hurtig tilbagebetaling. 

Hvis dårlig forretning er hans udfordring, så kan han måske presses lidt? Står der andre som vil købe?.. hvis ikke.. så er det jo lidt det han kan få tilbudt.. altså en afdragsordning. Og alternativt er det vel egentligt at lukke med underskud alligevel, tomgangsleje, hvis der ikke drives forretning osv. osv. 

Well.. jeg håber du finder en god udvej her. :) 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212
For 13 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Thø hø.. jow jow.. rockere er jo også en slags mennesker. 

Jeg tænker: 

Hen vil have 27K for at overdrage butikken til dig. Det er ingen herregård, når vi taler forretninger. Det kan der jo være forskellige årsager til, men typisk vil det vel være, at forretningen går skidt. Det er også hvorfor jeg ville være nervøs for at købe ham ud på højt forrentede lån - det er jo ikke sikkert der er økonomi til en hurtig tilbagebetaling. 

Hvis dårlig forretning er hans udfordring, så kan han måske presses lidt? Står der andre som vil købe?.. hvis ikke.. så er det jo lidt det han kan få tilbudt.. altså en afdragsordning. Og alternativt er det vel egentligt at lukke med underskud alligevel, tomgangsleje, hvis der ikke drives forretning osv. osv. 

Well.. jeg håber du finder en god udvej her. :) 

Ja han har en køber , han venter kun på mit svar ? 

Forretningen går faktisk okay men han har 2 i forvejen - 4 børn og en kone der gerne vil se ham indimellem ?

Lejemålet på 4000 kr og det er inkluderet en lille lejlighed 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nanna1212

Hvis der er en Rocker tilstede så kontakt mig lige ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind