shhansen

Hvordan man holder sig slank

Recommended Posts

ThomasSneum
For 2 timer siden, dna skrev:

Man skal huske på at ALT er et valg. Om man vælger at bruge tiden foran tv'et eller med motion (eller andre ting) er også et valg.

Jeg er meget lig dig i valget af livsstil (mad, øl osv), men jeg er så NÆSTEN stoppet med at bruge tv'et. De sidste 2-3 måneder har jeg sammenlagt set mellem 5 og 10 timers tv. I stedet bruger jeg noget af tiden på motion, og ellers lave andre ting jeg godt kan lide. Når man skærer ned på tv-tid så opdager man lige pludselig hvor meget tid man har til rådighed.

Jeg prøver ikke at spille hellig (måske lidt :engel:), men man skal huske at uanset om man gør det ene eller andet så er det ens eget valg.

Hey.. det er stærkt gået. :gogo:

Bare du ikke glemmer hyggen. hehe.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 9 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hey.. det er stærkt gået. :gogo:

Bare du ikke glemmer hyggen. hehe.. 

Hygge er der faktisk endnu mere tid til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
For 14 timer siden, dna skrev:

Man skal huske på at ALT er et valg. Om man vælger at bruge tiden foran tv'et eller med motion (eller andre ting) er også et valg.

Jeg er meget lig dig i valget af livsstil (mad, øl osv), men jeg er så NÆSTEN stoppet med at bruge tv'et. De sidste 2-3 måneder har jeg sammenlagt set mellem 5 og 10 timers tv. I stedet bruger jeg noget af tiden på motion, og ellers lave andre ting jeg godt kan lide. Når man skærer ned på tv-tid så opdager man lige pludselig hvor meget tid man har til rådighed.

Jeg prøver ikke at spille hellig (måske lidt :engel:), men man skal huske at uanset om man gør det ene eller andet så er det ens eget valg.

Hvad med internettet? Kan du også holde dig fra det? For det, synes jeg, er det sværeste. Der er altid et eller andet, jeg lige skal ind at ordne eller tjekke og ups, så er der hurtig gået flere timer med alt muligt andet jeg pludselig falder over :D Og hvis jeg slukker computeren, ender jeg hurtigt på telefonen. 

Men sejt at du er kommet i gang med motionen dna. Det gi'r så meget energi tilbage. Håber du kan holde den kørende fremover :banan:

(Det kan være, vi skal samle et jubii-hold til næste års DHL-stafetten, for at få folk i gang??)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 12 timer siden, Tudsegoej skrev:

Hvad med internettet? Kan du også holde dig fra det? For det, synes jeg, er det sværeste. Der er altid et eller andet, jeg lige skal ind at ordne eller tjekke og ups, så er der hurtig gået flere timer med alt muligt andet jeg pludselig falder over :D Og hvis jeg slukker computeren, ender jeg hurtigt på telefonen. 

Men sejt at du er kommet i gang med motionen dna. Det gi'r så meget energi tilbage. Håber du kan holde den kørende fremover :banan:

(Det kan være, vi skal samle et jubii-hold til næste års DHL-stafetten, for at få folk i gang??)

Nej, det holder jeg mig ikke fra og nogle dage kan jeg godt bruge en del tid på nettet (f.eks. hvis vejret er dårligt), mens jeg andre dage stort set ikke bruger det. Det er heller ikke sådan at jeg ikke ser tv. Jeg gør det bare ofte på computeren, hvor jeg mere selektivt kan vælge præcis hvad og hvornår jeg ser det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dorthe Kofoed Larsen

Jeg er ved at være så træt af alle de forskellige slankekure man skal tvinge sig ud i en gang om måneden for at holde vægten. Altså det handler vel bare om "alt med måde" hold en clean ren livstil. Lad være med at proppe dig med slik og chokolade om aftenen - sæt frugt og grøntsagter med dip på bordet i stedet for til søndagsfilmen. Spis grønt med kød, ikke kød med grønt til, dyrk motion - du behøver ikke løbe hver dag hvis du ikke gider, der findes et utal af sjove måder du kan motionere på (dans en time foran fjernsynet hver aften). Det er jo en livsstil at holde sig slank, ikke bare en nødhjælpskur en gang i mellem, det hjælper ikke noget. Når det så er sagt, så er det helt fint at bruge disse hjælpemidler til at booste det eller for at komme i gang. Jeg brugte for eksempel SPAM da jeg startede med at tabe mig. Det er en god motivationskilde til at starte op på fordi man kan se ændringerne med det samme og det giver en lyst til at holde den sunde livsstil ved lige. Men det kræver jo at man samtidig holder en fornuftig diæt og dyrker motion.

Redigeret af SyngeLærken
reklamelink fjernet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind