shhansen

Hvordan man holder sig slank

Recommended Posts

Kajkajdetermig

slik feder, det gør for meget mad generelt.

Men en ting kommer jeg aldrig til at fatte.

De forældre som lever som veganere og lign, dem mener jeg ikke kan være bekendt at de pådutter deres forsvarsløse børn til at lide afsavn fra de almindelige børns livskvaliteter, som lidt slik, og mælk til knoglerne osv.

Veganere er skam okay, men når de bliver fanatiske på deres børns vegne, mener jeg at det kan tage overhånd.

Ikke i direkte overført betydning, men jeg ser det lige så forkert at forældre lader deres børn vokse op i Jehovas Vidner.

Der bliver der ikke skælvet til børnenes tarv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Til Kajkajdetermig:
"De forældre som lever som veganere og lign, dem mener jeg ikke kan være bekendt at de pådutter deres forsvarsløse børn til at lide afsavn fra de almindelige børns livskvaliteter, som lidt slik, og mælk til knoglerne osv."

Mener du virkelig, at slik til børn er en livskvalitet!? Det er det helt sikkert ikke!!
Grunden til, at man har en overdreven stærk lyst til søde sager, er, at man mangler protein og C-vitamin - især protein, og jeg har oplyst øverst oppe, hvordan man får protein og C-vitamin, så hvis du sørger for, at de får disse ting, holder de automatisk op med at bede om slik. Man kan også give dem en ret mad, der indeholder brune ris. Det vil også være en god måde at få protein på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 26 minutter siden, shhansen skrev:

Til Kajkajdetermig:
"De forældre som lever som veganere og lign, dem mener jeg ikke kan være bekendt at de pådutter deres forsvarsløse børn til at lide afsavn fra de almindelige børns livskvaliteter, som lidt slik, og mælk til knoglerne osv."

Mener du virkelig, at slik til børn er en livskvalitet!? Det er det helt sikkert ikke!!
Grunden til, at man har en overdreven stærk lyst til søde sager, er, at man mangler protein og C-vitamin - især protein, og jeg har oplyst øverst oppe, hvordan man får protein og C-vitamin, så hvis du sørger for, at de får disse ting, holder de automatisk op med at bede om slik. Man kan også give dem en ret mad, der indeholder brune ris. Det vil også være en god måde at få protein på.

Du får din mening til at nærmest at kriminaliserer slik.

I et barns verden, der er de første laster slik.

Og selvom et barn for vejeret og sund kost, så fratager det ikke dem for at blive læggersulten.

Har du aldrig set et andet menneske spise eller drikke noget, som du så selv får lyst til?

Jeg synes godt nok at du er lidt påståelig. Hvor har du din viden fra?

Der findes mennesker som overdrevet misfortolker børns slikindtag, og lader aldrig deres børn smage slik.

Det er forældrenes pligt at lede børnene gennem livet, og præsenterer dem for de forskellige nydelser her i livet.

Og der starter det med slik, hvor du som forældre, skal administrerer det for dem. Men der er forskel på at administrerer og forbyde.

Senere i livet så kommer de andre laster, som de møder i de grupperinger de omgås.

Det er så sandelig også din pligt at præsenterer alkohol for dit barn, og præge dem til at få et sundt forhold til det.

Jeg var også skredet med ungerne, hvis moderen til mine børn, udviklede sig til en biodynamisk fødevarediktator.

Soja det har jeg ikke brug for. Jeg er helt indforstået at sojadrik og ris mælk kan være en erstatning til folk der ikke kan tåle mælkeprodukter.

Jeg skal ikke fordømme dem der vil bruge deres voksne liv på at leve af skovbund og andre ikke animalske produkter, så derfor vil jeg godt henstille til jer som fare i flint over andres meninger og holdninger, til at respekterer os almindelige dødliges holdninger.

For hvis du opfostre dine børn, og fravælger slik, spiritus, og andre ting som de igennem opdragelse skal lære at omgås og bruge, uden at misbruge, så tror jeg at det får nogle andre konsekvenser, nemlig at de gør det i smug.

Børn har brug for animalske proteiner og fedtstoffer.

Jeg gad godt se hvordan en veganer vil takle et kræftforløb, på soja drik og andre biodynamiske ting.

De fleste der dyrker de ting, de spiser som regel også kosttilskud. Får du kræft, så er det bandlyst, da nogle kosttilskud er direkte sukker til kræftceller.

Det kom også bag på mig.

Lægerne kan og må ikke tvinge dig til at spise det rigtige, men opfordre må de gerne.

For kræft behøver ikke at være fremkaldt af livsstil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Justie
On 23/8/2018 at 13:01, shhansen skrev:

I moderate mængder er det nu altså - og at være lækker sulten er ikke et udtryk for at man mangler dette eller hint og det nærmest skal sygelig gøres (Jo, det er sådan jeg opfatter dit udsagn)

Har man sukker krise hver efter middag på jobbet bør man nok kigge nærmere på ens morgen mad og frokost, men ganske almindelig lækkersult er i min bog noget helt andet

Vores krop er gearet til at elske sødt, salt og fed mad, da det er kalorierigt og en overlevelses mekanisme til at imødegå perioder med mangelfuld adgang tll kalorier.

Det er ikke de 30 gr slik mix om fredagen som øger risikoen for fedme, heller ikke en alm. sodavand. Det er nærmere alle de andre ting man propper i hovedet på farten.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Justie skrev:

Det er ikke de 30 gr slik mix om fredagen som øger risikoen for fedme, heller ikke en alm. sodavand. Det er nærmere alle de andre ting man propper i hovedet på farten.

Lige præcis.

Lige som, at det ikke er det vi spiser mellem jul og nytår vi bliver fede af, det er meget værre med det vi spiser mellem nytår og jul.;):D:D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvordan man holder sig slank?

Det bør jeg ikke udtale mig om. Jeg drikker absolut for mange øl - men jeg laver så min mad fra bunden (ofte). 
Jeg elsker det italienske køkken, så herigennem får jeg massere af hvidløg, grønt, fisk osv. - som jeg er sikker på gør mig godt. 

Jeg bor 8 mdr./året i sommerhuset, så jeg får massere af sol. 

Motion er dog noget hø. Jeg arbejder på kontor og ser for meget TV.  
Mine motionskilder er hovedsagling at spille i band ugenligt, holde haven.. og....  well.. trække vejret. 

Så hvordan holder man sig slank?... I don´t know. Men jeg gider absolut ikke spise en masse crap for at opnå det. Jeg vil tro grundprincipperne er indlysende for de fleste. Spis varieret og dyrk noget motion. Vi ved det godt, men vi gider ikke. :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 timer siden, ThomasSneum skrev:

Ved at lære, at sige "Nej tak".;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

Ved at lære, at sige "Nej tak".;)

I'm a yes mand.. ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, ThomasSneum skrev:

I'm a yes mand.. ?

Det tænkte jeg jo nok, på baggrund af dit tidligere indlæg;):

For 22 timer siden, ThomasSneum skrev:

Det bør jeg ikke udtale mig om. Jeg drikker absolut for mange øl -

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 27/8/2018 at 11:48, ThomasSneum skrev:

Det bør jeg ikke udtale mig om. Jeg drikker absolut for mange øl - men jeg laver så min mad fra bunden (ofte). 
Jeg elsker det italienske køkken, så herigennem får jeg massere af hvidløg, grønt, fisk osv. - som jeg er sikker på gør mig godt. 

Jeg bor 8 mdr./året i sommerhuset, så jeg får massere af sol. 

Motion er dog noget hø. Jeg arbejder på kontor og ser for meget TV.  
Mine motionskilder er hovedsagling at spille i band ugenligt, holde haven.. og....  well.. trække vejret. 

Så hvordan holder man sig slank?... I don´t know. Men jeg gider absolut ikke spise en masse crap for at opnå det. Jeg vil tro grundprincipperne er indlysende for de fleste. Spis varieret og dyrk noget motion. Vi ved det godt, men vi gider ikke. :)

Man skal huske på at ALT er et valg. Om man vælger at bruge tiden foran tv'et eller med motion (eller andre ting) er også et valg.

Jeg er meget lig dig i valget af livsstil (mad, øl osv), men jeg er så NÆSTEN stoppet med at bruge tv'et. De sidste 2-3 måneder har jeg sammenlagt set mellem 5 og 10 timers tv. I stedet bruger jeg noget af tiden på motion, og ellers lave andre ting jeg godt kan lide. Når man skærer ned på tv-tid så opdager man lige pludselig hvor meget tid man har til rådighed.

Jeg prøver ikke at spille hellig (måske lidt :engel:), men man skal huske at uanset om man gør det ene eller andet så er det ens eget valg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind