shhansen

Hvordan man holder sig slank

Recommended Posts

shhansen

For at tabe i vægt er det vigtigt at sørge for rigelig protein i sin daglige kost hver dag. Det er netop det, mange, mange mennesker glemmer, når de bare tager "et hurtigt måltid mad". Børn, der ivrigt beder om slik, mangler helt sikkert protein og C-vitamin i udpræget grad.

Hvis man har en overdreven stærk trang til søde sager, så er det, fordi man mangler protein og C-vitaminer i sin daglige kost.
Undgå derfor de fødevarer, der indeholder meget sukker. Det kan f.eks. være:
"En dejlig iskage"
"En dejlig kage" til kaffen
De gifler, der kommer fra Sverige, og som sælges i bl.a. Netto
En sodavand, Coca-cola, Pepsi, og hvad de hedder
Undgå naturligvis sukker i kaffe og te

UNDGÅ OGSÅ:
En øl i ny og næ
Et glas vin i ny og næ

UNDGÅ OGSÅ:
At spise kartofler i din daglige kost, fordi kartofler indeholder meget lidt protein (kun ca. 1,5-2 procent), og de indeholder også de forkerte kulhydrater (de hurtige), men det er de langsomme, man har brug for. Det er især protein, man har brug for, hvis man vil holde sig slank, fordi det får hurtigt én til at føle sig mæt.
En god måde at få tilskud af protein på er at blande 6 dele sojamel og 4 dele hvedekim i en stor bøtte. Så tager du 1, 2, 3 te-skefulde eller mere af det hver dag og blander det i noget drikkeligt, der smager godt. Jeg plejer at blande det i halvt kærnemælk og halvt tropisk juice. Det smager ikke godt at bruge sødmælk. Man tager det selvfølgelig sammen med et dagligt måltid mad.
Og en god og nok den billigste måde at få tilskud af C-vitamin på er at købe hybenpulver. Det kan købes for 167 kr. for et helt kilo. Bland det f.eks. i halvt kærnemælk og halvt juice. Jeg tager en stor te-skefuld pr. dag.

For sådan noget som ca. 450 år siden undergik menneskets kostvaner en omfattende forandring. Det var ca. omkring den tid, vi indførte kartofler i vores hverdag. Med indførelsen af kartofler i vores daglige kost kan man sige, at mennesket er blevet frarøvet sin energi. Kartofler, alkohol og sukker har den egenskab, at det forbrænder kroppen i stedet for at bygge den op, så det er altså en narresut.
Hvis man nu begynder at undgå kartofler, alkohol og sukker og i øvrigt følger mine forslag, skulle man efterhånden få en bedre og sundere krop, og man skulle også med tiden få mere fysisk energi.

Redigeret af shhansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, shhansen skrev:

Hvis man har en overdreven stærk trang til søde sager, så er det, fordi man mangler protein og C-vitaminer i sin daglige kost.

Eller også mangler man noget andet. Måske crom.

Jeg er da glad for, at jeg ikke behøver, at følge dine råd, for så ville jeg da blive seriøst syg. Nogle fødevarer nedsætter vores stofskifte, og hos mig er det bl.a. skaldelene fra hvede. Jeg bliver reelt syg af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig

Hej.

Pas på med at overdrive dit indtag med protein.

Jeg har godt bemærket at det vælter ind på markedet med proteinholdigt mad og drikkevare.

Jeg tror man skal spise protein i den målestok som svarer til din aktivitet/ trænings niveau.

Hvis man indtager for meget protein i forhold til sin fysiske aktivitet, ender det med at den overskydende protein, bliver omdannet til fedt. Så er du jo lige vidt

I sygdomsverden, der bruger man proteinholdige drikke til at hjælpe med at hele sår og lign.

Jeg taler af erfaring, for jeg er nu erklæret rask for halskræft, og har haft ergoterapeuter og diætister omkring den opbygning efter stråle og kemobehandling.

Vi kræftpatienter får tilbudt nogle proteindrikke, som absolut ikke er egnet til dagligt brug. Det er proteindrikke som købes på recept, og er meget drøje.

Grunden til at vi især stort set kun spiser protein, det er fordi, når vi taber os, er det ikke fedt, men muskelmasse som forsvinder.

Og når man som jeg og alle de andre der har kræft i halsen, spiser så drøje ting, er det ganske enkelt fordi du ikke er i stand til at spise normalt mad, da din indre hals og tunge er et stort brænd sår. 

Faktisk bliver du bedt om at spise så mange kalorier som overhovedet muligt. Grønt og sundt er faktisk bandlyst.

De proteindrikke som jeg omtaler, er på 200 ml. og indeholder 400 kalorier. De indeholder alt hvad kroppen skal bruge af fibre og vitaminer.

Med hensyn til at være sliksulten, der findes der kost tilskud som tager sukkertrangen Jeg mener at det er "Crom".

30 g. nødder og rosiner, eller anden tørret frugt, i de situationer, kan afhjælpe kravet fra dit tilfredsheds center oppe i dit hoved.

Det benyttede jeg mig af da jeg var buschauffør, og var ved at gå sukkerkold.

Tyggegummi gør dig sulten, så hvis du har for vane at tygge tyggegummi, vil du sikkert kende til at blive sulten uden for normal spisetid.

Nu skal der selvfølgelig nok være nogen derude der mener at de er meget bedrevidende en mig,  det er fint nok, og hvis folk vil dyrke denne her proteindille, så fred med det.

Jeg synes bare lige at jeg ville skrive min mening og proteindillen.

Redigeret af Kajkajdetermig
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 18 timer siden, shhansen skrev:

Børn, der ivrigt beder om slik, mangler helt sikkert protein og C-vitamin i udpræget grad.

Hej sådanne ser jeg det ikke.

Børn har en forbrænding der er meget højere end os voksne.

De rører sig meget mere end vi gør. Så jeg ser det som en naturlig del at et barn selvfølgelig også kan gå sukkerkold.

At forældre så måske i den travle hverdag, hopper over hvor gæret er lavest, og lukker munden med lidt slik, gør jo bare at barnet ved hvad det har mest lyst til næste gang.

Min datter var og er stadigt sliksulten. Men vi havde aldrig problemer med at hun spiste sin mad, eller madpakke for den skyld, og hun vidste at weekenden der var der slik. Og en gang i mellem gik farmand og datter en omvej hjem fra børnehaven, og brød alle regler, hun fik en is og jeg en øl.

Jeg tror såmen ikke at det der hedder sliksulten, det har noget med C vitamin mangel. For så ville jeg jo mene at hendes immun forsvar, ville halte.

Voksne sukkertænder, kan mangle Crom, men jeg tror i de fleste tilfælde, det er ryggrad der mangler, til at undlade at købe slik.

Man kan ikke spise noget som man ikke har i huset. og jeg tror at langt de fleste der køber slik, chips og den slags, det er impulskøb, og dårlig vane.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Til Entrelac:
"Eller også mangler man noget andet. Måske crom.
Jeg er da glad for, at jeg ikke behøver, at følge dine råd, for så ville jeg da blive seriøst syg. Nogle fødevarer nedsætter vores stofskifte, og hos mig er det bl.a. skaldelene fra hvede. Jeg bliver reelt syg af det."

Jamen så kan du jo bruge noget andet end hvedekim til at blande sammen med sojamel, men jeg ved ikke, hvad det kan være. Det skal være noget, der giver luft. Sojamel ligger i hvert fald for tæt i maven hos de fleste. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Til Kajkajdetermig:
"Jeg tror såmen ikke at det der hedder sliksulten, det har noget med C vitamin mangel. For så ville jeg jo mene at hendes immun forsvar, ville halte."

Det er ikke bare C-vitamin men også protein, de mangler - endda især protein. Sojamel er det, der indeholder allermest protein. Man kan købe et kilo hybenpulver for 167 kr., og det er meget C-vitamin rigt.

Redigeret af shhansen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 6 minutter siden, shhansen skrev:

Til Entrelac:
"Eller også mangler man noget andet. Måske crom.
Jeg er da glad for, at jeg ikke behøver, at følge dine råd, for så ville jeg da blive seriøst syg. Nogle fødevarer nedsætter vores stofskifte, og hos mig er det bl.a. skaldelene fra hvede. Jeg bliver reelt syg af det."

Jamen så kan du jo bruge noget andet end hvedekim til at blande sammen med sojamel, men jeg ved ikke, hvad det kan være. Det skal være noget, der giver luft. Sojamel ligger i hvert fald for tæt i maven hos de fleste. 

Det er da klart at du ikke skal spise noget som du ikke kan tåle.

Men er det mit indlæg du svare på, for jeg kan ikke se det er et citat fra mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 minutter siden, Kajkajdetermig skrev:

Det er da klart at du ikke skal spise noget som du ikke kan tåle.

Men er det mit indlæg du svare på, for jeg kan ikke se det er et citat fra mig?

Det er mig der bliver citeret.;)

Og min holdning til hvordan man holder sig slank er, for de allerflestes vedkommende, at man ikke skal indtage mere end man forbrænder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 15 minutter siden, shhansen skrev:

Til Kajkajdetermig:
"Jeg tror såmen ikke at det der hedder sliksulten, det har noget med C vitamin mangel. For så ville jeg jo mene at hendes immun forsvar, ville halte."

Det er ikke bare C-vitamin men også protein, de mangler - endda især protein. Sojamel er det, der indeholder allermest protein. Man kan købe et kilo hybenpulver for 167 kr., og det er meget C-vitamin rigt.

Jeg ved godt at der findes nogle meget proteinholdige produkter.

Men for mit vedkommen, så foretrækker jeg at spise animalske proteiner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 2 minutter siden, Entrelac skrev:

Det er mig der bliver citeret.;)

Og min holdning til hvordan man holder sig slank er, for de allerflestes vedkommende, at man ikke skal indtage mere end man forbrænder.

Tja, hvor svært kan det være. ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind