KiraG76

Nyt SMART-tv

Recommended Posts

KiraG76

Hejsa, vi står og skal have nyt smart tv. I denne sammenhæng har jeg brug for at høre jeres erfaringer og hvad i tænker et godt køb kunne være. 

Vi har indtil videre haft et LG 49 SMART tv (fra 2014) med Magic mouse fjernbetjening, hvilket vi var yderst tilfreds med. 

Vi er slet ikke med hvad man bruger mere ? Er det stadig ultra HD der er det "bedste" eller hvad skal man gå efter i forhold til kvalitet? 

Kunne godt bruge et 55. Prisen skal være maks 6000.- og gerne kunne understøtte netflix, Viaplay og tv2 Play - Også USB stik med film. 

VI har kig på https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/samsung-55-uhd-tv-ue55mu7005/p/100278768 måske der er andre bud? 

Redigeret af KiraG76

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

UltraHD er fint, det som kan bekymre er nok det de kalder HDR på de billige modeller, som slet ikke er på højde med de dyrere modeller.

Best of the best , skulle være Sony XE8505 
https://www.pricerunner.dk/pl/2-3878220/TV/Sony-Bravia-KD-55XE8505B-Sammenlign-Priser

Du skal betale mere, for at få en bedre skærm, så taler vi OLED skærme fra  Sony, Philips, LG , de har ligget nede omkring 7995,- for en 55" i nogen tid nu.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Ikke længe siden jeg så et Sony Xe9005 på 49" i Bilka til 5500kr, det er nok det jeg ville vælge i den prisklasse, hammer godt tv der kostede det dobbelte i starten af året

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg hiver lige denne tråd frem igen, for jeg står også for at skulle købe nyt fjernsyn. Jeg har faktisk ikke haft fjernsyn siden 2012, og det jeg havde var sådan et gammel camping-fjernsyn. Har set tv på computer for det meste.

Det skal ikke være for stort. Højest 40 tommer. Jeg overvejer bare et LCD til 2500-3000, for det er jo bedre end intet og det sidste jeg havde. Men kan jeg så bare snuppe et tilfældigt eller er der noget, jeg skal være opmærksom på? Kan jeg ikke bare nøjes med et Full HD?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 11 timer siden, homofaber skrev:

Jeg hiver lige denne tråd frem igen, for jeg står også for at skulle købe nyt fjernsyn. Jeg har faktisk ikke haft fjernsyn siden 2012, og det jeg havde var sådan et gammel camping-fjernsyn. Har set tv på computer for det meste.

Det skal ikke være for stort. Højest 40 tommer. Jeg overvejer bare et LCD til 2500-3000, for det er jo bedre end intet og det sidste jeg havde. Men kan jeg så bare snuppe et tilfældigt eller er der noget, jeg skal være opmærksom på? Kan jeg ikke bare nøjes med et Full HD?

Man får rigtigt meget tv for pengene pt, specielt hvis ikke du går efter o-led eller q-led tv, og vil du så helt ned i 40 tommer så koster de ingenting, ville dog gå efter et 4k tv, der er efter min mening et væsentligt bedre billede på 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Hvor meget betyder det, at paneltypen er af IPS eller VA? Jeg synes ikke, det fremgår ofte af specifikationerne.

Eller handler det bare om at tage ud i butikkerne og se på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 12 timer siden, homofaber skrev:

Hvor meget betyder det, at paneltypen er af IPS eller VA? Jeg synes ikke, det fremgår ofte af specifikationerne.

Eller handler det bare om at tage ud i butikkerne og se på dem.

Jeg købte nyt i fredags, hjemmefra ville jeg have et o-led tv, men da jeg stod i butikken kunne jeg bedre lide billedet på samsungs q-led så det blev sådan et der kom med hjem, er egentligt ret ligeglad med hvad teknikken hedder bare jeg kan lide at se på billedet 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 43 minutter siden, basle72 skrev:

Jeg købte nyt i fredags, hjemmefra ville jeg have et o-led tv, men da jeg stod i butikken kunne jeg bedre lide billedet på samsungs q-led så det blev sådan et der kom med hjem, er egentligt ret ligeglad med hvad teknikken hedder bare jeg kan lide at se på billedet 🙂

Køber man billedet i butikken, køber man katten i sækken. Så du har sikkert ikke fået et godt tv, det er jo bare LCD teknologi, med et Q foran, så ikke meget andet end gammel teknologi på nye flasker. OLED er ny teknologi, og meget bedre billede og anden klasse, når du læser review ude i verden ikke bare i danmark.

Så måske kan man håbe du får chancen for at teste og kan aflevere efter at have prøvet det, der gælder nogle gode regler der og elgiganten giver endda 30 dages returret , hvor power vist kun giver 14 dage.

Du går ikke galt i byen med et OLED tv og den teknologi.

Sidst, man skal da ALDRIG købe tv't som det ser ud i butikken, tror du selv at det tv som står bedst præsenteres sådan i butikken? Der er indstillinger på skærme for at du kan få et bedre billede, du kan vist få kalibreret skærme i butikker nu, så hvis du mener at billedet i butikken var godt, så har du altså ikke gået efter noget rigtigt billede men hvad forretningen ville sælge dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 3 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Køber man billedet i butikken, køber man katten i sækken. Så du har sikkert ikke fået et godt tv, det er jo bare LCD teknologi, med et Q foran, så ikke meget andet end gammel teknologi på nye flasker. OLED er ny teknologi, og meget bedre billede og anden klasse, når du læser review ude i verden ikke bare i danmark.

Så måske kan man håbe du får chancen for at teste og kan aflevere efter at have prøvet det, der gælder nogle gode regler der og elgiganten giver endda 30 dages returret , hvor power vist kun giver 14 dage.

Du går ikke galt i byen med et OLED tv og den teknologi.

Sidst, man skal da ALDRIG købe tv't som det ser ud i butikken, tror du selv at det tv som står bedst præsenteres sådan i butikken? Der er indstillinger på skærme for at du kan få et bedre billede, du kan vist få kalibreret skærme i butikker nu, så hvis du mener at billedet i butikken var godt, så har du altså ikke gået efter noget rigtigt billede men hvad forretningen ville sælge dig.

Jamen hvis jeg synes det er det bedste billede, så får jeg jo også det tv der er bedst for mig, så er jeg da egentlig bedøvende ligeglad med hvad andre synes.

Havde det oppe mod et lg o-led tv som for øvrigt var næsten 2000kr dyrere, og valgte samsung Q7 af flere årsager, synes billedet på samsung var det jeg bedst kunne lide, smart tv funktionen fungerer godt og er lynhurtigt, og så er al teknikken samlet i en boks der kan stå i skabet under tvet, så man er fri for 117 kabler på væggen, alt i alt synes jeg der var her man fik klart mest for pengene. Og ja der er returret, men kommer jeg nu ikke til at benytte mig af

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, basle72 skrev:

Jamen hvis jeg synes det er det bedste billede, så får jeg jo også det tv der er bedst for mig, så er jeg da egentlig bedøvende ligeglad med hvad andre synes.

Det var nu dig som skrev, at du så et bedre billede i butikken, og det ER altså dem i butikken som har indstillet og rettet billede til, så du har stik imod det du skriver, købt på et grundlag af, hvad andre synes er et bedre salgs billede og kunder køber det.

Så fint med mig, du har bare købt hvad du tror er godt men det er jo så kun det, som du så i en butik :) Og jeg mener, du skal huske fortrydelses retten der, for nogle dage eller mere, så kan du måske se noget butikken ikke viste.
Dog er der jo undtagelsen, du ser ikke en oled i hjemmet, hvis du beholder, så er det jo sådan som det er.

Lige meget hvad, tillykke med ny skærm, Q7 er da heller ikke ringe, som jeg måske først antydede der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind