KiraG76

Nyt SMART-tv

Recommended Posts

stig6499

Ja tv fabrikanterne laver bedre tv som årene går , jeg er godt tilfreds med mit Philips 48PFS6609 det er 4K og 3D det skal jeg ikke have skiftet ud foreløbig , med mindre der sket noget vildt bedre på 3D fronden , ja jeg er stor 3D fan 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 timer siden, stig6499 skrev:

med mindre der sket noget vildt bedre på 3D fronden , ja jeg er stor 3D fan 

3D er godt nok, det virker særligt godt på OLED skærme, i FullHD , altså som det oprindeligt var tiltænkt og ikke LG's tidligere passive 3d , som jo ikke var FullHD.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 7 timer siden, DenBruneMunk skrev:

3D er godt nok, det virker særligt godt på OLED skærme, i FullHD , altså som det oprindeligt var tiltænkt og ikke LG's tidligere passive 3d , som jo ikke var FullHD.

Ok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 14 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det var nu dig som skrev, at du så et bedre billede i butikken, og det ER altså dem i butikken som har indstillet og rettet billede til, så du har stik imod det du skriver, købt på et grundlag af, hvad andre synes er et bedre salgs billede og kunder køber det.

Så fint med mig, du har bare købt hvad du tror er godt men det er jo så kun det, som du så i en butik :) Og jeg mener, du skal huske fortrydelses retten der, for nogle dage eller mere, så kan du måske se noget butikken ikke viste.
Dog er der jo undtagelsen, du ser ikke en oled i hjemmet, hvis du beholder, så er det jo sådan som det er.

Lige meget hvad, tillykke med ny skærm, Q7 er da heller ikke ringe, som jeg måske først antydede der.

Synes faktisk at billedet bliver for skarpt og for tydeligt på et o-led, og vil lige skynde mig at sige at jeg har været i 4 forskellige forretninger inden jeg valgte, har det som om at når det bliver o-led tydeligt/skarpt så får jeg fornemmelsen af at jeg kan se det er kulisser de bruger i en film, og det synes jeg er ret ødelæggende for filmen. Lidt svært at forklare, 

Jo man kan så justere ned på skarpheden og kontrasten, men hvorfor så betale ekstra for et o-led?

Man er jo også nødt til at kigge på prisen, og så skal man jo huske at denne sammenligning er mellem topmodel ikke o-led og så den absolut billigste o-led, og så kan man jo spørge sig selv hvor der er sparet i o-led tvet for at holde prisen nede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, basle72 skrev:

Jo man kan så justere ned på skarpheden og kontrasten, men hvorfor så betale ekstra for et o-led?

Du betaler ekstra fordi OLED teknologien giver dig en bedre kontrast, og forskellen ligger i sort vs hvid, hvor Q skærm har høje lys styrker så vidt jeg husker, så er sort stadig ikke på højde med oled skærme når man tale hele billedet.

Og derfor betaler man mere for oled for billede skarphed og det naturlige og detajle graden er højere når sort kan vises i flere nuancer og sort stadig er helt sort. Det er jo derfor oled som et, gør at når en pixel slukkes så er den sort, lcd fungerer ikke helt på samme måde så der er meget bedre kontrol med kontraster i billeder som skal være perfekte.

Og for mange, derfor er det nok svært at vælge oled skærm, da man så får samme billede fra alle producenter men nu skal se på lyd og styresystemet og design hvis man kan finde det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Copy-Catten
Skrevet (redigeret)

Husk at gå billed indstillinger igennem når du køber nyt tv, i butikkerne bruger de ofte en butiks indstilling hvor der er ekstra smæk på contrast og farver for at fange folks opmærksomhed.

Sørg får at sætte billed til en af de profiler der hedder Film eller biograf, alt efter hvad det hedder på det tv du har, det gir ofte bedre billed til bla. film, sørg også for at slå alt fra der hedder noget med motion smoothing, det får film billeder til at ligne normal tv optagelse, også kaldet soap opera effect. Jeg ville også slå alt fra der automatisk justerer lysstyrken på dit tv, det hedder ofte noget med energi besparende.

Poster lige om omkring det der motion smoothing og hvordan det slåes fra, det står dog på engelsk men håber det går:

-------------------------------------------------------------------------------------------------
How to turn it off

The bad news: Every TV company has a different name for their motion interpolation processing. And in most default picture modes it's turned on. Why? Maybe because TV makers want to justify the extra price you paid for a TV with this feature built-in. Ah, progress.

The good news: With almost every TV on the market, you can turn it off. 

Step 1: Put the TV in Movie, Cinema or Calibrated mode. On most TVs this will not only eliminate or greatly reduce smoothing, it will make the picture more accurate in general, particularly colors. If Movie looks too dark, feel free to turn up the Backlight (on LCD TVs) or Brightness (on newer Sony LCD TVs) or OLED Light (on OLED TVs) until it's bright enough for you.

Step 2: Make sure smoothing is actually off. Some TVs keep the soap opera effect turned on even in Movie or Cinema mode. Not cool. CNET checked out a few of the 2018 TVs in its lab -- here's what we found, and how to make sure it's off.

LG: Picture settings menu > Picture Options > TruMotion: Off. On the 2018 B8 OLED TV we checked, smoothing is enabled in Cinema mode (TruMotion: Clear) but disabled in Technicolor. Expert mode.

Samsung: Expert settings menu > Auto Motion Plus > Off. On the 2018 Q9 we checked, smoothing is largely disabled in Movie mode (Auto Motion Plus: Custom, Judder Reduction: 3). 

Sony: Picture adjustments menu > Advanced settings > Motion > MotionFlow: Off or TruCinema. On the 2018 X900F we checked, smoothing is disabled in Cinema Pro mode (MotionFlow: TruCinema).

Redigeret af Copy-Catten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind