shhansen

Lad os så få forbudt omskæring af både piger og drenge!!

Recommended Posts

modpol
For 1 time siden, shhansen skrev:

Jeg gør ikke reklame for at få nye medlemmer. Jeg sidder jo bare her og svarer på spørgsmål.

Her må jeg give dig ret, du svare blot på spørgsmål det er sandt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, phantomet skrev:

Det er udenfor emnet, men jeg synes at dewey har en rigtig god pointe her. Man bør omtale Scientology som det er, og det er en SEKT og ikke en religion.

Hvad er så forskellen på en sekt og religion?

Man vil sige at eks, Jehvoas vidner er en sekt, men de er en religion. Så hvad er definitionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
For 5 minutter siden, modpol skrev:

Hvad er så forskellen på en sekt og religion?

Man vil sige at eks, Jehvoas vidner er en sekt, men de er en religion. Så hvad er definitionen.

Som med så meget andet når det omhandler religion, er der vil ikke en entydig definition. Slår man op i ordbogen lyder jo ikke så slemt. Men i denne kontekst vil jeg nok lade nedenstående link udtrykke min holdning til emnet:

https://www.religion.dk/spørg-om-nyreligiøsitet/en-sekt-er-et-lukket-fællesskab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 19 minutter siden, phantomet skrev:

Som med så meget andet når det omhandler religion, er der vil ikke en entydig definition. Slår man op i ordbogen lyder jo ikke så slemt. Men i denne kontekst vil jeg nok lade nedenstående link udtrykke min holdning til emnet:

https://www.religion.dk/spørg-om-nyreligiøsitet/en-sekt-er-et-lukket-fællesskab

Efter ordbogens definition er Jehovas vinder ikke en seks, men det er de efter den definition du linke til.

Det viser bare hvor svært det er, når man ikke er enig i ords betydning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
phantomet
Lige nu, modpol skrev:

Efter ordbogens definition er Jehovas vinder ikke en seks, men det er de efter den definition du linke til.

Det viser bare hvor svært det er, når man ikke er enig i ords betydning.

Præcis og det gør jo at en debat har noget at leve af :D

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen
Skrevet (redigeret)

Svar til modpol: 
"Hvad er så forskellen på en sekt og religion?"
En sekt er en gruppe medlemmer af moderkirken, som er brudt ud og har dannet deres egen gruppe, men de har ændret moderkirkens religion.
En kirke er en kirke og har sin egen religion; det vil sige, at den ikke er afledt af en anden religion.
Når folk kalder Scientologi kirken for en sekt, skylder de at gøre rede for, hvilken religion Scientologi skulle være afledt af. Den er ikke afledt af noget. Den er heller ikke afledt af psykologien, som vistnok nogen tror.

Redigeret af shhansen
Forkert ord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 18 timer siden, shhansen skrev:

Svar til modpol: 
En sekt er en gruppe medlemmer af moderkirken, som er brudt ud og har dannet deres egen gruppe, men de har ændret moderkirkens religion.
En kirke er en kirke og har sin egen religion; det vil sige, at den ikke er afledt af en anden religion.
Når folk kalder Scientologi kirken for en sekt, skylder de at gøre rede for, hvilken religion Scientologi skulle være afledt af. Den er ikke afledt af noget. Den er heller ikke afledt af psykologien, som vistnok nogen tror.

Som sagt afhænger det jo af hvilken definition man bruger, personligt er ligeglad med om Scientologi er en seks eller en kirke, hovedsagen er at det er forkert ligesom de andre kirker og religioner.

Scientologi er i det mindste kun farlige for enkelt personer som selv er ude om det, så på den måde er det kun Islam som er reelt farlig som religion i 2018. Men idiotisk og usympatisk er Scientologi helt sikkert.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 18 timer siden, shhansen skrev:

Svar til modpol: 

Så er både islam og kristendommen ikke religioner, men sekte. Kristendommen er brudt ud af jødedommen (som sikkert også er brudt af et eller andet i sin tid) og islam er brudt ud af kristendommen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 19 minutter siden, dna skrev:

Så er både islam og kristendommen ikke religioner, men sekte. Kristendommen er brudt ud af jødedommen (som sikkert også er brudt af et eller andet i sin tid) og islam er brudt ud af kristendommen.

Mere eller minder alle religioner kan på den ene eller anden måde spores tilbage til oldtidens Babylon, som er religionen vugge. De ældste religiøse praksis vi kender er herfra og mange af de ting som nutidige religioner har, har sin oprindelse herfra.

Set i det lys, er alle religioner sekter fordi de alle er udbrudt af oldtidens religion i Babylon.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen
Skrevet (redigeret)

"Mere eller minder alle religioner kan på den ene eller anden måde spores tilbage til oldtidens Babylon, som er religionens vugge. De ældste religiøse praksis vi kender er herfra og mange af de ting som nutidige religioner har, har sin oprindelse herfra."
"Set i det lys, er alle religioner sekter fordi de alle er udbrudt af oldtidens religion i Babylon."

Undtagen én religion. Scientology er ikke afledt af en anden religion. Den bygger på L.Ron Hubbards forskning igennem et kvart århundrede. I stedet for "brudt ud" vil jeg forresten hellere sige "afledt".

Redigeret af shhansen
Forkert ord

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind