shhansen

Man pådrager sig omkring 90 % af alle sygdomme i fostertilstanden

Recommended Posts

dewey

L. R. Hubbard, grundlæggeren af Scientology, havde godt nok en teori om, at alle sygdomme kan helbredes med psychopharmaka.

Altså dog reklame for Scientology? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

"

"L. R. Hubbard, grundlæggeren af Scientology, havde godt nok en teori om, at alle sygdomme kan helbredes med psychopharmaka. Altså dog reklame for Scientology?"
Nej, ikke med psychopharmaka, men han beviste, at alle psykosomatiske sygdomme kan helbredes med Dianetik. At give patienten psychopharmaka vil kun gøre sygdommen endnu mere kompliceret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 22 minutter siden, shhansen skrev:

Ikke links, men jeg har en hel tyk bog om det. Den hedder "Dianetik, den moderne Videnskab om mental Sundhed" af L.Ron Hubbard. Han tog 273 syge mennesker i behandling, som havde vidt forskellige sygdomme, og 273 patienter blev raske. Han prøvede og prøvede at finde mennesker, som teknikken ikke virkede på, men han kunne ikke.

Jeg sagde mindst TO og "videnskabelig", problemet med Dianetik er at uanset om det er korrekt eller ej, så er det ikke videnskabeligt undersøgt. Og det skal også være mindst to uafhængige undersøges som kommer til enslydende resultater for at det kan siges at være videnskabeligt bevist.

Set fra min synspunkt så er Dianetik så tæt forbundet med Scientologi at det ikke kan adskilles. Dermed er det i områderne mellem filosofi/religion/organiseret kriminalitet. Det er visse elementer som minder meste som religion, overorden set er det filosofi og i praksis er det klare indikationer om organiseret kriminalitet i forbindelse med afregninger af kursus og behandlingen af afhoppere.

Men hvis det du siger er baseret på Dianetik, så giver det mening at det ikke giver mening for andre end dig selv. I bedste tilfælde er det pseudovidenskab, i værste tilfælde svindel og bedrageri.
Det er under ingen omstændigheder bevist og højst sandsynligt helt eller delvist forkret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 18 minutter siden, dewey skrev:

L. R. Hubbard, grundlæggeren af Scientology, havde godt nok en teori om, at alle sygdomme kan helbredes med psychopharmaka.

Altså dog reklame for Scientology? 

Jeg forstod det omvendt, at psychopharmaka ikke kan helbrede noget som helst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

"Jeg forstod det omvendt, at psychopharmaka ikke kan helbrede noget som helst?"

Det er jeg enig i. Psychopharmaka kan ikke helbrede noget som helst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

Modpol skrev bl.a.:
"Jeg sagde mindst TO og "videnskabelig", problemet med Dianetik er at uanset om det er korrekt eller ej, så er det ikke videnskabeligt undersøgt. Og det skal også være mindst to uafhængige undersøges som kommer til enslydende resultater for at det kan siges at være videnskabeligt bevist."

Det kan ikke lade sig gøre, fordi dem, der er uafhængige, behersker ikke hverken Dianetik eller Scientologi, så de kan ikke vurdere det. De kan ikke forholde sig til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
1 time siden, shhansen skrev:

Det kan ikke lade sig gøre, fordi dem, der er uafhængige, behersker ikke hverken Dianetik eller Scientologi, så de kan ikke vurdere det. De kan ikke forholde sig til det.

Og du synes slet ikke det er mistænkelig at alle med omtanke, afholder sig fra Dianetik og Scientologi?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shhansen

"Og du synes slet ikke det er mistænkelig at alle med omtanke, afholder sig fra Dianetik og Scientologi?"

Nej, det synes jeg ikke. Befolkningen er jo blevet hjernevasket til at tænke frygtelige tanker om Dianetik og Scientologi. En scientolog fortalte mig engang, at det er psykiater- og psykologforeningen, som står bag 90 procent af al hetzen mod Scientologi og Dianetik. Hvorfor gør de det? De frygter, at når Scientologi og Dianetik er blevet rigtig meget udbredt, er der slet ikke brug for psykiatere. Allerede i dag kunne Scientologi Kirken overtage hele det psykiske helbredelsesområde, og det ville blive uden medicin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 56 minutter siden, shhansen skrev:

"Og du synes slet ikke det er mistænkelig at alle med omtanke, afholder sig fra Dianetik og Scientologi?"

Nej, det synes jeg ikke.

Befolkningen er jo blevet hjernevasket til at tænke frygtelige tanker om Dianetik og Scientologi.

En scientolog fortalte mig engang, at det er psykiater- og psykologforeningen, som står bag 90 procent af al hetzen mod Scientologi og Dianetik. Hvorfor gør de det? De frygter, at når Scientologi og Dianetik er blevet rigtig meget udbredt, er der slet ikke brug for psykiatere. Allerede i dag kunne Scientologi Kirken overtage hele det psykiske helbredelsesområde, og det ville blive uden medicin.

Og andre bliver hjernevasket af scientology/scientologen.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 3 timer siden, modpol skrev:

Og du synes slet ikke det er mistænkelig at alle med omtanke, afholder sig fra Dianetik og Scientologi?

Hvad med om du smed links til mindst to videnskabelige undersøgelser, som beviser din påstand? 

Der kommer jo intet fakta fra din hånd, det er netop ikke andet end teorier, som er blevet til i et meget stort hoved, desværre helt uden forstand.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind